Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

Nu går min utan täcke förutom om det regnar då han får ha ett ofodrat regntäcke köpt på öb. Men under sommaren så brukar han få ha ett bucas flugtäcke då han blir väldigt biten.

Min häst är just nu naken men har en flughuva på sig, de är ca 16grader och växlande molnighet.

kl

nu har min 150g ,har regnat hela dagen och min är väldigt känslig när han blir blöt.Är molnit och 9 grader.

kl

nu har min 150g ,har regnat hela dagen och min är väldigt känslig när han blir blöt.Är molnit och 9 grader.

Har han alltså varit ute utan täcke hela dan i regnet och blivit blöt?

150 gram har min häst mitt i vintern.

KL.

Nu står de i stallet nakna ca +19. Kommer troligtvis stå nakna i natt också eftersom temperaturn inte har sjunkit så mycket när vi natt fodrar så det motiverar täcke.

jupp.. jasså,han var inte för varm under så vf ha ett svalare?

Mina hästar har inte haft täcken sedan början av april.

Immer

Nej det menar jag inte!

jag menar att den troligtvis hade blivit varm av ett fleece täcke snarare än ett vintertäcke mitt i sommaren.

okej,men jag anpassar mig efter min hästs behov och han var inte för varm:)

Nu är min häst i hagen naken men med en flughuva.
Det är ca 25 grader i skuggan och över 30 i solen.
De är blå himmel och strålande solsken.:bump:

Vad har din häst för täcke just nu?
Ofodrat regntäcke vid regn, nylontäcke (ofodrat) på natten och flug/uv täcke när det är mycket sol och insäkter.

Hur är vädret?
17 grade och molnigt, så han är naken! :banana:

Är den inne eller ute?
Inne på natten.

Min är naken, har varit de nästan hela tiden sen mars,april nångång.. Just nu sol och 23 grader.

Inte mina heller och jag häpnar över att så många täckar sina hästar fortfarande och även inne. Skulle vilja kalla det missriktad välvilja.

*knapplån*

Snart två veckor på bete och nu har sommarvärmen kommit och med den alla insekter så nu har flugtäcket åkt fram. Pållan gillar det dock inte, men i valet mellan sur häst eller sönderbiten häst som springer sig hysteriskt svettig är valet enkelt och pållan får faktiskt stå ut med flugtäcket...

*kl*

Nu har min sitt insektstäcke på sig.
Hon har slutat springa runt som en tok och slå efter insekterna och står och äter istället.

Vad har din häst för täcke just nu? - egentligen Inget just nu, men va tvungen att slänga på hnm regntäcket nu ikväll pga att han va stel som en pinne, ömma som tusan och va frussen, han har problem med ryggen sen en "olycka" vi två va med om förut, pga det måste jag se upp med ryggen på hnm.

Hur är vädret? varmt, men just den här veckan har det regnat en hel del, vart rätt kallt..

Är den inne eller ute? Ute, sommarbete

Min är naken dagtid om det inte regnar och är rejält kallt/blåsigt, sommarregntäcke med backontrack-ryggvärmare nattetid.

Min häst går utan täcke så länge det inte regnar. Då står hon inne, pga halkrisken.

Vädret är växlande molnigt och soligt. Det har kommit ett par skurar de senaste dagarna, men hästen är under igångsättning efter senskada och kotledsinflamationer, så skulle hon vara öm i ryggen kan jag skritta henne för hand den dagen. Somrarna hon har varit igång har hon även haft täcket på sig vid risk för regn. Då har hon ett vitsilvrigt Bucas Sunshower

Hon går ute några timmar om dagen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 177
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 632
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka