Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

kl
Nu är det ca 13 grader och kommer sjunka yttligare inatt och det har blåst och regnat heela dagen.Så då har mina täcke,båda var kalla i hagen idag efter en hel natt med regn,blåst och ganska kallt.
Storhästen:
Shires fleecetäcke+rambo wug plus regntäcke,helhals.
Ponnyn:
Shires 150g.

å båda e ute på natten:p

Senast ändrad:

just nu öser regnet ner och har gjort det hela dagen (kommer regna tills imorgon verkar det som)och det är runt 12-14 grader så min gamla ponny har ett fleecefodrat regntäcke på sig.

Inga täcken här, trots ihållande regn. Hästarna har bete att äta och hålla sig varma med.

Möjligtvis att jag tar in Rilla någon/några timmar om det regnar mycket en dag, så hon får torka upp och äta lite hö inne ett tag.

nu har båda mina sina ofodrade rambo original(nya modellen)
Det regnar.

Vad har din häst för täcke just nu? Stoet har ett ofodrat regntäcke, valacken vet jag faktiskt inte om han är naken eller har sitt regntäcke.
Hur är vädret? Lite mulet
Är den inne eller ute? Ute för tillfället.

Valacken stå inne på nätterna och går i vinterhage på dagarna så han får ha täcke efter väder. Stoet går ute på nätterna och har alltid regntäcke på sig om det inte är riktigt varmt.

kl

nu har han ofodrat rambo regntäcke är ca 15 grader och blåser och är mulet,ska bli regn.

Vad har din häst för täcke just nu? Min häst går alltid "naken", OM det inte spöregnar hela dagen vill säga. Då får han ta på sig ett tunt regntäcke (som är limegrönt, så han smälter in i omgivningarna).
Hur är vädret? Det har varit varierande väder denna sommar, men väldigt mycket sol faktiskt. Just idag är det mulet, och ca 15 grader varmt bara.
Är den inne eller ute? Min häst går ute med sin "fru" mellan ca 8-21 varje dag på sommaren (ibland tar vi in dem redan mellan 18-20 - beror lite på väder o vind och vad som är planerat.)

Vad har din häst för täcke just nu? Ett ofodrat Rhino Wug, skulle nästan behövt ett tuntfodrat, har beställt som ej har kommit ännu..
Hur är vädret? Blåser och regnar riktigt kyligt.
Är den inne eller ute? Inne.

kl
Tkr det är så kyligt på natten nu, så ponnyerna har börjat stå med fleecetäcke i stallet, B-ponnyn har just nu på sig ett rosa Pfiff döskallefleecetäcke och D-ponnyn har ett likadant fast grått :D

kl

Min står med ett ofodrat Rambo Supreme med helhals nu. Det ska bli ösregn vid 12-tiden inatt.

Hon står ute.

Diana

Vad har din häst för täcke just nu? Ska det regna mycket så har hon shires med helhals 100g, om det bara kommer någon skur har hon ett bucas smartex, bara med deras fleecematerial i. Är det sol ute går hon utan
Hur är vädret? Mulet men regnar inte just nu
Är den inne eller ute? Hoppas hon är ute, hästen står hos pappa:p

Kl

Min står naken just nu, har nyss kommit in från ösregn. Tänkte slänga på ett fleece täcke men var rädd att de skulle bli lite för varmt.
Har stått med ett event plus med halvhals. (värdelöst täcke) läcker som jag vet inte vad. Trots extra impregnering.

I övrigt står han utan täcke om de inte regnar, lite regn ofodrat regntäcke, as mycket regn som de är just nu så skulle han i vanliga fall haft regntäcke + fleece eller 100g.
Ca 10+ ute.

*kl*

Vad har din häst för täcke just nu? Hon har ett ofodrat regntäcke...Hon har haft det snart 2 veckor men jag tar av det på dagen när det ej regnar.
Hur är vädret? Regnar och blåser lite.
Är den inne eller ute? Ute men med bara lite bete kavr i hagen, hon får ca 7kg hö varje kväll och 1½kg lusernpellets.

*kl*

Ca 15 grader om dagarna, står uppstallad på nätterna. Har bara ofodrat regntäcke på vid dåligt väder. Annars naken, både inne och ute!

Min irländare är naken, faktum är, att hon är nudist.
Det spelar ingen roll hur mycket det än regnar nu på sommaren, hon vill springa naken i regnet:D
Jag har inte så mycket mer val än att låta henne göra det, för om hon inte vill ha täcke - då tar kenny av sig täcke. Jag kan inte fatta hur hon lyckas, men hon har fått av sig regntäcket - utan att knäppa upp ett enda spänne. Knepigt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 182
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 635
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka