Bukefalos 28 år!

Vad har du gjort med din häst idag?

cress

Trådstartare
Jag är lite nyfiken vad ni gör med era hästar? Kanske redan finns liknande trådar..
Typ Dagbok för oss islandshäst vänner :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Jag har iallafall ridit min härliga Glitnir i dag.. Gick kanon, vi tog en lite längre runda trots kylan, Tölten gick riktikt bra, fick honom att öka tempot små korta stunder.:p

Sedan släppte vi ut Timasonur till lösdriften med de andra killarna, mötet gick bra, men Jag låter dom stå på stall i natt i fall det skulle ha blivit bråk under natten..
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Ridit alla våra 4 hästar samtidigr då vi ( maken och jag) fick med oss 2 vänner( som ej rider islandshäst normalt utan tävlar distans på sina travare). Vi körde ett drygt ca 65 min pass med mycker fart. I dag blir det vila för oss båda och våra 4 hästar då det varit över -25 i natt och fortfarande runt -15 och blåste
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Tänkte faktiskt sätta igång min hsät from imorgon. Trots att det är så himla kallt. Får bli i padocken...
Men kommer följa denna tråden :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Ingenting egentligen, tagit in och gett mera hö innan lunchen plus lite mineraler. Ut till lunchfodringen. Det var allt, jo en lite mjuk puss på kinden fick jag.:love:
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Mina hästar har bara fått gått och skrotat i hagen under helgen eftersom dom flyttade hem till oss i torsdags och jag vill att dom känner sig hemma i hage och stall innan vi göra så mycket mer :) Dom verkar trivas bra! Busar i hagen så snön flyger!

Unghästen vilar från ridning och kommer göra fram tills min bäbis tittar ut (är gravid i v 27) och mina gamla vilar från allt utom möjligen promenas pga sin astma som vi håller på och medicinerar.

Men jag kommer markarbeta unghästen så mycket det går :) Tänkte ta in båda idag och borsta och pyssla lite och sen köra lite longering med unghästen :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Jag tog med mig både 01:a och 08:an ut på en ridtur idag. Red 01:an så fick 08:an springa brevid. 01:an blev som vanligt purken (fuxsto ;) )och töltade som en symaskin, gör hon alltid när hon blir arg, och 08:an var glad och söt och sprang på i urtjusig trav - som vanligt :P

Efter ett tag brukar även rödluvan inse att det är ganska kul med hästsällskap på ridturen och då sprallas det endel istället :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Får skriva om igår eftersom idag knappt har börjat...

Jag tömkörde Kveikja och min sambo tömkörde sin Snöggur. Det gick bra fast vi gjorde det väldigt lätt då vi inte ville svetta ner dom innan en kall natt.
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Red en kort sväng på G igår, Han verkade ofräch , såg nästan halt ut :(

Red D i stället, Han blir man så glad av.. :) En häst med mycket humor :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Min dag i bilder
muppeanifatso.jpg

Uteritt med Andi barbacka i grimma!(nosgrimma) Myspys :)

kvtlt.jpg

Ett pass i paddocken med Kvekki!

Kompisen red sin häst på uteritten och red sedan min Snöggur i paddocken. Gött när man fått alla tre kusar motionerade samma dag!
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Ni har sådär lagom mycket snö! :love: Här är det någon dryg meter på åkrarna så några härliga galopper blir svårt :mad:

Idag har jag bara borstat Blökkur, får se om vi tar en tur imorgon, om det inte blir sådär äckligt kallt!
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Kul tråd :D

Idag (igår) har jag och Audur ridit lektion för Jamila.
Vi har slipat lite på tölten - försökt att få A mer kraftfull och jobba ordentligt med bakbenen.
Sedan har vi haft lite programridning inför tävling i helgen.
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Planer för dagen: ridpass i paddocken med 16-åringen. Innan och efter mycket rykt och gos. Ridpass med gamlingen för äldsta dottern efter skolan. Yngsta dottern är med och pysslar.
Under dagen även hinna med unghästen, lite rykt och dylikt.
Och så arbetet, packa ensilage, mocka ligghallar där det behövs, fixa i stallet, fixa med vatten osv.
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Härliga bilder:)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

jag har inte ridit ordentligt på 2 veckor då jag har ena hand/handled gipsad=(..Blir galen.. tacka gudarna att vi har tölten det enda jag kan rida just nu hahaå skritt=9
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Gjorde inget mer än gosade med hästarna igår. Efter en hård dag på jobbet kände jag av att jag är gravid (:p) så jag fick lov och ta det lite lugnt. Så det blev bara mockning och intagning igår kväll :)

Får se vad orken säger ikväll om sambon kanske vill med på en promenad så kan vi ta båda hästarna och hunden med oss :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

jag har inte ridit ordentligt på 2 veckor då jag har ena hand/handled gipsad=(..Blir galen.. tacka gudarna att vi har tölten det enda jag kan rida just nu hahaå skritt=9

Jag red mycket med enhandsfattning när min axel var paj, nyttigt
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Tog en lugn tur med Dropi tillsammans med min inackordering Robban på sin Timasonur..
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

för Vera blev det skritt-uteritt i barbacka, lite klättring och lyfta på fötterna...

ett par år gammal bild, med inte så välpassande träns..

313935_2326529879357_1016508666_n.jpg
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

*kl*

Idag blev det en tur till ridhuset där det var fullt med folk och fä. Brukar vanligtvis vara helt tomt så det var bra träning för Sörli. Det var även fullt med hinder i ridhuset och det har han nog aldrig sett det heller så vi gick mest och undersökte de konstiga bommarna. Efter en stund så kände jag att han var så pass avslappnad så jag kunde sitta upp men bara efter ett par meter så var han som en stålfjäder så jag hoppade av igen och fortsatte arbetet på marken. Han är en så känslig kille så han pallade inte med ridning + allt annat.

Trötter:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Tilly_85
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 096
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
787
Senast: Pritchel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp