Bukefalos 28 år!

Vad har du gjort med din häst idag?

Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Kört med häst och släde på isen i solskenet. :) Isen knakade läbbigt :(
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

*kl*

Igår red vi ut i mörkret med pannlampa och myste i snön, så häftigt när det är helt vitt av all snö runtomkring och som ryttare gäller det att verkligen KÄNNA hur hästen går för det hörs inget (pga snön) och syns inte nåt direkt heller... Häst nr. 2 fick gå på ridbana och träna tempoväxlingar i tölt, ledde till att traven helt plötsligt var puts väck...
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Blev en promenad med båda hästarna och hunden igår :) Hästarna tyckte det var superkul! Sambon sprang lite med dom och det va tråkigt att vara den som fick stanna hos tråkiga, gravida matte ;)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Vi red 1½ timme först lite på plan mjukgörande och sen ut på vägarna tillsammans med en kompis. Mycket tölt, trav och en galopp och en ordentlig avskrittning. Härligt väder, solen värmde varmt :) svetten blev till is på hästarna fastän bara (-10) men hästarna var glada å pigga, fleecetäcka på och ut i lösdriften igen :)
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Kl

Har bara ridit Kveikja idag o det kändes jättebra! Vi red en 15min i paddock o tränade på vår "läxa" från ridlektionen. Sen bar det av ut o bort till en rolig grusväg där vi töltade hemifrån. Både kort tempo, fritt tempo på lös tygel och sen på hemvägen drog vi det jag kallar "avelsvisningsgalopp", dvs full sula massa kraft! Duktiga lilla ponnin klarade det galant.

Lät bli att rida de andra två med förhoppning om att rida ihop med min sambo nu på em, men det faller nog på att jag inte hinner innan jobbet, börjar kl 18.15...
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Rödull och jag har varit ute och tränat i lite över en timme idag. Gick jättebra och han fattade höger galopp flera gånger. :laugh: Är hans svåra sida :laugh: Han töltade mycket fint och traven flöt på bra den med även om den blev lite fyrtaktig då och då :laugh: fungerade ännu bättre med boots igår. Ska bli spännande att ge sig ut på tävlingsbanan i vår.
 
Sv: Vad har du gjort med din häst idag?

Torsdag vädrade jag båda hästarna. Först min 01:a, Saga. Vi tränade på trav en del, tog lång tid innan det släppte ordentligt. Hon var pigg och vi hade bästa bus-sällskapet Teista med oss, men traven blev ok till slut (en sån som lätt blir fyrtaktig i traben), töltade på fint sen busred vi lite :D och damerna var väldigt nöjda över att få sträcka ut.
Sen var det 08:an tur, Spöket. Vi red en kortkort tur i skogen för hon var SÅ duktig. Hon är riden totalt ca 15 gånger. Svänga, stanna och framåt för skänkel förstår hon klockrent. Går dessutom att rida ut själv på utan problem, liiite småfeg för hur marken ser ut, men inte mycket alls. Sen bjöd hon till för galopp på en åker, underbart!

Idag, typ iaf :P, fick de båda bara loppfrö i hink och sen var det fritid för dem igen. Unghästen är risigt i magen men loppfröna verkar funka iaf. Saga har bara visat tendens till dålig mage men hon äter så mycket börs från marken så hon kan gott f å hon också.
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 025
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 612
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva i en annan dagboks tråd om dethär först men det bara kändes dumt så jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär. Men...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 133
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp