Bukefalos 28 år!

Vad har hänt med bukefalos??!!

Om du syftar på tråden på hoppning så framkom det inga bevis på att den nämnde ryttaren hade gjort sig skyldig till något. Som bevis räcker det inte med att någon säger "-jag var där". Jag kan ju påstå att jag var på din senaste tävling och att jag minsann såg hur du prylade din häst på parkeringen. Är det bevis för att det skett? Knappast.

Gunnar tog bort tråden då den som skrivit om ryttaren inte kunde ta fram fakta i fallet.


*OBS: Jag har aldrig träffat Kopparberg och jag tror inte att hon prylar sina hästar! Det var ett exempel!!!*
 
Måste man verkligen kalla folk för dumma i huvet och puckon för att man inte håller med det dom skriver? Kan man verkligen inte ha en annan åsikt och diskutera den hett utan att behöva gå till personangrepp?

Jag tycker visst det är intressant att läsa diskussioner där åsikterna går isär, men om någon börjar använda skällsord som pucko, dum i huvet, mm, så tappar jag genast både intresse och respekt för dels användaren ifråga men även diskussionen. I min värld bemöter man sina medmänniskor med respekt, oavsett om man delar varandras åsikter eller inte.

:bow: :bow: :bow:

Precis vad jag menade. Jag tycker visst att man både får ha olika åsikter och ryggdunka men måste man gå till personangrepp??? :(

Jag tror alls inte att moderatorer läser allt (det var en fråga, inget gnäll :) ) men sina egna forum läser de väl? Det är ju det som är meningen med moderatorer så att de kan hålla lite ordning och se till att det är lite aktivitet på forumet som kan locka nytt folk. Vore jag ny här skulle jag inte bli intresserad av ett forum fullt av personangrepp. Detta skriver jag inte som klagomål på varken Gunnar eller Mandalaki utan som ett konstaterande :)

Själv tillhör jag inget "innegäng" här och har inget behov av att göra det heller utan är mest här p.g.a. hästintresset och för att jag sett att det finns massor av trevligt folk men just därför kanske jag har missat något underliggande... :confused:
 
Jag undrar av ren nyfikenhet; finns det något krav, alternativt någon rekommendation, på hur mycket en moderator skall läsa?
 
Klar det gör,varför tror du de får 2000:-/månaden för annars.
:angel:
 
Men om vi säger att du sett en ryttare från forumet klå upp en häst på en tävling, och en erkänt högt aktad person i ridsportsammanhang säger till personen att sluta, är det fortfarande då förtal om du tar upp det med namn på forumet?

Likaså om ngn lämnar in en protest mot felaktigt beteende mot häst på en tävling, får man ta upp det då med namn?
Om namnet på ngt vis är intressant här på forumet? Om det är en kändis tex som behandlar hästen fel och man lämnar in protest.
Minns tex ngn av dressyrryttarna på hög nivå som fick "bassning" på en tävling. Minnns inte hennes namn just nu. Får man nämna henne vid namn? Och diskutera om hon gjorde rätt eller fel?
Hon nämndes vid namn i Ridsport.
 
Enligt personuppgiftslagen (PUL) får man inte på Internet publicera uppgifter om någons politiska och religiösa åsikter, sjukdomar, sexuella läggning m.m. utan tillstånd. Man får inte heller publicera uppgifter som överförs till andra datorer utan tillstånd. Lagen förbjuder också crackerverksamhet (dataintrång).

I övrigt får man publicera personuppgifter bara om de är avsedda för ett specificerat ändamål, och om man antingen har tillstånd av den person uppgiften gäller, eller publiceringen är särskilt angelägen.

Undantag gäller för journalistisk, litterär och konstnärlig verksamhet. PUL gäller inte för webbsidor av det slaget.
 
Inte varje ord i varje svar, nej. Det finns inte en chans att vi skulle hinna med det.

Nej, i synnerhet Senior är ju ett väldigt aktivt forum förstås :angel: :) Det där med "meddela moderator" har jag faktiskt inte velat använda just p.g.a. gnällfaktorn :o . Kanske ska göra det. Men normalt tappar jag istället intresse för tråden.
 
Men om vi säger att du sett en ryttare från forumet klå upp en häst på en tävling, och en erkänt högt aktad person i ridsportsammanhang säger till personen att sluta, är det fortfarande då förtal om du tar upp det med namn på forumet?

Det är ju fortfarande bara hörsägen, eller hur?

En protest är "bara" en protest, inte någon dom. Både du och jag kan lämna in hur många protester som helst mot X, det betyder ändå inte att X är skyldig till det vi påstår.

Dressyrryttaren jag antar att du menar (svensk, hög nivå, förra året?) ÄR fälld av diciplinnämnden.

Vem ska sitta här och avgöra om det är rätt eller fel? Tråden på hoppning t.ex. ryttaren som nämndes påstås ha använt nubb i benskydden. Men det hittas ingen dokumentation om det. X som skrev om honom vill inte leta upp några "bevis". Jag fick flera pm från folk som var 100 på att det var en annan ryttare det gällde. Ska jag som moderator då avgöra vad som är rätt och fel? Jag kan/vill/får inte dömma honom. Därför ville jag se dokumentation på hur det låg till. Och det fick jag ingen.
 
Nja, dålig stämning är väl att ta i, men jag tycker att personangreppen på varann ökat, och skällsorden :mad: Vilket jag tycker är synd, för man kan faktiskt argumentera bra utan rena påhopp. Dessutom gör det att iallafall jag har högre respekt för en person som sakligt argumenterar än är rent oförskämd. Det gör dessutom debatten intressantare :)

Har vissa varit här så länge att man tycker det är okej att vara oförskämd? Har "smekmånadsfasen" passerat....?
 
Nej, i synnerhet Senior är ju ett väldigt aktivt forum förstås :angel: :) Det där med "meddela moderator" har jag faktiskt inte velat använda just p.g.a. gnällfaktorn :o .

Moderatormeddelandet uppfattas inte som gnäll - bara hjälp. Varje gång nån klagar på stämningen här blir jag förvånad över hur få moderatormeddelanden jag faktiskt får...

Sen är det inte säkert att trådar försvinner bara för att någon skickat meddelande. Vi gör ju egna bedömningar men är mycket tacksamma för hjälp med att uppmärksamma risktrådar.

mandalaki/moderator
 
Får man publicera sådant som står i domstolsdomar då?
Eller tex namnge personer som tagits upp i Ridsportförbundets disciplinnämnd?
 
Men om alla som sett ngt suspekt på en tävlingsplats anser det ryttaren gjorde var fel, och den enda som anser den handlade rätt var ryttaren, är det då fortfarande hörsägen?

Även om överdomaren gett ryttaren bassning, och den som skriver om det stod bredvid och hörde varenda ord?

När går det över från hörsägen till ngt annat?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
768
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 471
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
766
Senast: Emmi
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 909
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp