Vad har hänt med bukefalos??!!

En anledning till att vilja ha med ryttarens namn anser jag är, att många ofta och i beundrande ordalag berömt ryttaren i fråga.

Jag har tex tränat för en A-tränare som behandlat mig MKT illa. Denne har faktiskt mobbat mig, ngt jag ALDRIG vare sig före eller efter varit med om.
Om då jättemånga berömmer den tränaren, berömmer dennes enormt pedagogiska gåva, säger att den alltid är juste osv, och sedan rekommenderar ngn att börja träna för denne, då KLIAR det ju i fingrarna på mig att säga emot! :crazy:
Nu har det iofs inte inträffat än, att så många berömt denne tränare, men 17 vad jobbigt det skulle bli OM det hände! :crazy:

Och på ngt vis skulle jag känna ANSVAR att tala om att tränaren i fråga har lite fler "kvaliteer" än de bra som räknas upp, så ryttaren i fråga inte råkar lika illa ut som mig.
 
I det läget kan du skriva ett pm till den som funderar på att börja rida för denna tränaren och förklara hur du tyckte att han var. :devil:

Det här är precis det här jag menar då folk på forumet sägar, "varför togs tråden bort, det var ju bara positiva saker som skrevs." Om det bara är ok att skriva positiva saker om namngivna personer så haltar helhetsbilden. Bättre att inte diskutera namngivna personer alls.
 
Från en alltid felunderättad källa har jag fått reda på att ni moderatorer, förutom 2000 kr/månaden, varit på treveckors träningsläger i Libanon.
;)
 
Suck. Det här kommer att bli som när elftor skojade att vi kunde se IP-nummerna. det finns de som vägrar fatta att det var ett skämt och fortfarande tror att vi kan se det.

Det här med 2000 kr + Libanon kommer att hänga i länge. Men ni är ganska snåla. 4000 i månaden och biljetter till OS-finalerna i ridsportgrenarna vill vi ha. :devil:
 
Jag skulle inte heller vilja ha halva Buke emot mig, åtminstone inte samtidigt. Om det hettar till så skrivs det ofta många inägg till en och samma person från flera olika personer. Då blir det svårt att värja sig och man hamnar lätt i försvarsställning. Jag tror att det skulle vara lättare om det blir het debatt så är det bättre om det är två som diskuterar i taget. Skulle ämnet svalna kan en annan ta upp tråden igen för att få svar på det som den personen inte tycker har blivit belyst. Ibland har det känts som drevet går, många vänder sig mot samma person med i stort sett samma frågor.
 
Nej, du är inte ensam om att tycka så. Finns väl en anledning till att man exploderar efter ett tag. När man sett sjuttioelva trådar med det ena mer sanslösa inlägget efter det andra, där alltid samma användare inblandade, blir man lite lätt bedagad. Och som sagt, "innegänget" kan få hållas, det är helt ok att de jämt rusar till varandras försvar och vräker ur sig än det ena än det andra (t o m uppmanar till bojkott av vissa användare som inte stryker dem medhårs). Konstigt att de inte svarar mig i den här tråden?

Jag är heller inte intresserad att få halva Bukefalos hängande i strupen, men just nu bryr jag mig inte.
 
Kan hålla med dig om att här många gånger dunkas i ryggen och hålls med till orimliga proportioner av det du kallar innegänget. Och kräksmily har jag själv saknat några gånger, men att ta till personangrepp tycker inte jag är lösningen iallafall...
 
Precis som i verkliga livet hettar det till i diskussioner. Är det verkligen inget du kan acceptera?
 
Inget jag kan acceptera?! Självklart kan jag göra det! Buke är ju för :devil: inget annat än ett :devil: internetforum och jag skiter väl egentligen i tongångångarna här. Det som är tråkigt är FORTFARANDE personangreppen, och det i var och varannan tråd man öppnar.
 
Det som är tråkigt är FORTFARANDE personangreppen, och det i var och varannan tråd man öppnar.

Om du menar här på Senior så vore jag tacksam om du började skicka moderatormeddelanden på alla personangrepp du hittar.

mandalaki/moderator
 
Det jag tycker är mest komiskt, både IRL och här är att de som det hetter till emellan sällan verkar LÄSA och förstöka förstå vad motparten säger i sak, personangreppen kommer liksom emellan och det är lite synd för ofta är det rätt intressanta grejer som kommer fram och iallafall jag får nya vinklar på saker och ting.
 
Men är en "allmän varning" så fel egentligen där?
Så fler inte råkar illa ut menar jag.

Jag har diskuterat denne tränare över PM, för jag vet att jag inte får ta det på forumet.
Men på ngt vis känns det FEL! Varför ska man behöva tiga när man blivit behandlad på ett gräsligt sätt, och ett sätt där även hästen kunde ha farit illa om jag inte satt stopp.
TÄNK OM det finns sådana som inte törs sätta stopp i rätt tid, som kommer träna för tränaren?! :crazy:
 
Bukefalos är en doku-soppa och alla ingredienserna behövs för smakens, och upplevelsens skull. :idea:
 
Därför att det är fel väg att gå. Har han gjort något som kan skada hästen och är så gräslig så ska han ju anmälas till ridsportförbundet så han blir av med sin tränarlicens. Vi kan ju inte sitta här och dömma folk.
 
Jaaa! Vilken strålande idé! :D
Att jag som då red MAX 1,20 klasser på en häst med halvtaskig kapacitet, inte har "gjort mig ett namn" skulle då anmäla en A-tränare, som på samma träning som mig hade ekipage som beundrade honom så de tindrade med ögonen!

Snacka om att JAG skulle ha blivit "sågad" av förbundet! :devil:

Såg ju tex bara hur reaktionerna blev när Dadde Nätterkvist öppet började kritisera Bo Tibblin!
DET fick man inte, så bla Ridsport slutade helt enkelt publicera Daddes artiklar!
Och ändå är ju Dadde "erkänd", vilket ju inte jag är!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 390
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
707
Senast: Emmi
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 532
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp