Vad har hänt med min bluetooth?

Bukefalos 30 år!

MCP

Trådstartare
Nu har jag en väldigt specifik fråga, så jag hoppas innerligt att någon annan varit med om liknande.

När min telefon är uppkopplad till någon, t.ex. bilen eller hörlurar, så har ljudkvalitén på mina röstmeddelanden blivit urkass. Det låter precis som om jag skulle tala i telefon. I bilen visar det dessutom en telefonikon på skärmen när jag talar in meddelande, det har det inte gjort förut.
Trodde först att det var ett bilproblem, men det är likadant när jag är uppkopplad till högtalare eller hörlurar också.

Det är främst på whatsapp som jag talar in meddelande, så vet inte om det är likadant på andra meddelandeappar. Har försökt kolla på inställningarna på telefon och whatsapp, men kammat noll.
Vet heller inte hur jag ska formulera en googling för att få det rätt.
Har en samsung.

Hmm det låter ju som att den av någon anledning börjat använda bilens/hörlurarnas mikrofon för att ta upp ljud istället för telefonens?

Hmm det låter ju som att den av någon anledning börjat använda bilens/hörlurarnas mikrofon för att ta upp ljud istället för telefonens?
Det har den nog gjort redan före och det har inte varit något problem, problemet nu verkar vara att den behandlar ljudmeddelanden som ett samtal, och att ljudkvalitén då blir lika dålig som i ett samtal.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka