Bukefalos 28 år!

Vad har jag för utslag?

Guldaskig

Trådstartare
Igår började jag få nån mindre rodnad på ena handen, idag har jag fått som små, små utslag. Någon som har en idé om vad det kan vara? Det sticker och bränner... Min dotter har vattkoppor men det har jag redan haft, tänkte först om jag fått bältros av en slump precis samtidigt som dottern men känner nu hur det är på gång på andra handen också så då är ju det uteslutet.

Har ont i halsen och hade lätt feber för ett par dagar sedan om det kan ha ett samband.

Är själv sjuksköterska men just utslag är tyvärr inte mitt område 🙈


image.jpg
 
Höstblåsor?

På vår förskola blev vattkopporvarningen ändrad till höstblåsor(vilket det var sen) då de tydligen är väldigt lika.
Ena sonen och jag hade redan haft höstblåsor men andra sonen fick.
Ingen av dom (eller förskolan) har haft vattkoppor än.
 
Höstblåsor?

På vår förskola blev vattkopporvarningen ändrad till höstblåsor(vilket det var sen) då de tydligen är väldigt lika.
Ena sonen och jag hade redan haft höstblåsor men andra sonen fick.
Ingen av dom (eller förskolan) har haft vattkoppor än.

Åh! Mycket möjligt att det skulle kunna vara det. Hoppas dock att dottern har vattkoppor för hon har haft över precis hela kroppen och det var ingen rolig historia..
 
Åh! Mycket möjligt att det skulle kunna vara det. Hoppas dock att dottern har vattkoppor för hon har haft över precis hela kroppen och det var ingen rolig historia..
En liten kille på förskolan hade höstblåsor ÖVERALLT, mamman visade en bild och kraken hade så himla mycket! Särskilt på armar och ben. Gud så han såg ut!

De var i kontakt med vården flera gånger då de ville veta vilket det var plus få lindring men ingen ville ju träffa dom.
Men jag tror man kunde ta detsom höstblåsor sen på symtom som andra barn fick.(han fick ju extremt)
 
En liten kille på förskolan hade höstblåsor ÖVERALLT, mamman visade en bild och kraken hade så himla mycket! Särskilt på armar och ben. Gud så han såg ut!

De var i kontakt med vården flera gånger då de ville veta vilket det var plus få lindring men ingen ville ju träffa dom.
Men jag tror man kunde ta detsom höstblåsor sen på symtom som andra barn fick.(han fick ju extremt)

Får forska vidare i detta. Visade bilder på dottern för barnsjuksköterskor på jobbet och de var alla ganska överens om att det var vattkoppor men ja, det är ju ganska likt på de bilder en kan googla fram.
 
Får forska vidare i detta. Visade bilder på dottern för barnsjuksköterskor på jobbet och de var alla ganska överens om att det var vattkoppor men ja, det är ju ganska likt på de bilder en kan googla fram.
Tänkte mest på sambandet, om du fått också. Men det kan ju vara skiljt förstås, att hon har vattkoppor o du höstblåsor. Om det nu är höstblåsor ens.
Men det var bara en tanke :)
 
Tänkte mest på sambandet, om du fått också. Men det kan ju vara skiljt förstås, att hon har vattkoppor o du höstblåsor. Om det nu är höstblåsor ens.
Men det var bara en tanke :)

Förstår precis hur du tänker, skulle ju inte vara helt omöjligt att vi har samma :) Tack för din input!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Vänder mig till det allsmäktiga buke i hopp om att få någon aning om vad detta kan vara. Jag har i 3 dagar nu haft ett utslag på insidan...
2
Svar
20
· Visningar
1 698
Senast: Nevermind
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 819
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp