Vad har min häst brist på??..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare tilia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 912
T

tilia

Finns det ngn som vet varför hästen äter sin egen skit i hagen?,det sägs att den då ska ha ngn brist på ngt,MEN VAD?.

Sv: Vad har min häst brist på??..

Hästar kan äta sin träck för att tillgodogöra sig proteinet som bildas av grovtarmsbakterierna.

Men det kan ju oxå vara så att din häst hittade ett havre korn? HH

*Knapplån*
Inget "farligt" alltså? Man bör inte komplettera foderstaten med något?

*Knapplån*
Inget "farligt" alltså? Man bör inte komplettera foderstaten med något?

Du ska helst ta en analys på ditt grovfoder. Har själv häst som gnager och slickar i sig jord och hon får saltsten mineraler bra hö kalk mm. Nu väntar jag på min analys så får vi se vad som fattas.

Vi har analyserat och foderstaten skall vara komplett.... Men har ändå sett att de gnager lite på det frusna bajset i hagarna nu de senaste veckorna...

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 631
Kropp & Själ Min gamla mamma har på ålderns höst blivit förtjust i champagne men klarar inte att öppna flaskan pga artros och brist på styrka. Finns...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023