Vad har ni att säga om Tinder?

Meggan

Trådstartare
Som nybliven singel, inte sugen på att datea alls nu men så småningom är tinder nått att ha? Finns ju en uppsjö olika datering sidor men tindet verkar lite lättsammare? Eller har jag missuppfattat? Vill mest träffa lite nytt folk och se vad det leder till inte 2 sms och sen date nästa :o
 
Använder det enbart för att få bekräftelsebehovet mättat, jag skulle inte försöka med nått seriöst via det :) En del är väldigt trevliga att prata med, men tror man får vara tydlig med att man inte är intresserad av att något mer än att prata.
 
Du hittar allt möjligt där, från seriösa som vill bilda familj till kk typ. Jag har hittills bara stött på trevliga män. Jag är själv inte särskilt seriös för närvarande så det är en lättsam och trevlig sida. Man behöver bara skriva några rader om sig själv i profilen sen är det bilder som gäller. Skönt att slippa skriva en hel profil.
 
De jag känner som använder Tinder använder det för att hitta sexpartners. Gärna för aktuell kväll och aktuell plats.
Är ju inte riktigt vad jag tänkt :D tillfälliga förbindelser är inte min grej och inte snabba puckar inom dateing heller, förslag på ngt annat mer soft?
 
Jag träffade min nya partner på Tinder nu i våras. Använde bara appen en kortare tid men tycker absolut att det var både lättsamt och seriöst.
De jag hade kontakt med via tinder verkade seriösa, och iaf väldigt många män skriver i sin profil att de är ute efter ngt seriöst.

Testa! Om inte annat så är det väldigt roligt att svajpa :D
 
Jag träffade min partner via Tinder.
Du hittar alla sorter där, från de som söker ett ons till de som söker livslångt och seriöst.
 
Jag tycker iaf killar är bra på att skriva i sin profil vad de är ute efter, och om de inte gör det så, tja då får man antingen chansa eller svajpa vänster! :p
Lättsamt eller inte, det blir nog lite vad man gör det till!
 
Jag har inte Tinder själv, men en kollega har det och jag brukar låna hans telefon ibland och svajpa lite åt honom, vi får väl se om jag lyckas hitta "den rätta" eller åtminstonne någon kul dejt åt honom :)

Lyckas jag så får jag nog överväga att skaffa det själv och låta honom svajpa åt mig ;)
 
Jag tyckte tinder var det bästa nätdejting-alternativet. Enkelt att få kontakt och träffa människor, och framförallt - så skönt att slippa kontaktas av sånna man inte själv också valt. Jag gick på många dejter via tinder. De flesta var väldigt trevliga och jag klickade bra med några stycken, varav en som nu är min sambo. :love:

Man kan alltid skriva i sin presentation vad man är ute efter. Sånna som söker ONS väljer sällan att matcha med någon som söker nåt seriöst.
 
Folk använder Tinder på massa olika sätt, hitta vänner, hitta ett ligg eller träffa en potentiell livspartner. Det bästa tipset jag har fått är att inte skriva för länge utan bestäm träff innan ni har hunnit avhandla alla samtalsämnen i chatten.
 
Jag försökte ett par dagar, men jag har väldigt svårt för just att det finns folk som använder det oseriöst och det är svårt att veta vilka som söker vilket. Jag skrev förvisso att jag inte är intresserade av ons och folk som bara vill ligga runt, men det känns ändå som att det finns en hel bunt män/killar som swipar höger på allt utan att ens läsa.

Innan jag tog bort mitt konto lyckades jag få kontakt med en person som jag skulle gått och fikat med idag, men jag var tvungen att ställa in pga sjukdom. Men kan nog utvärdera bättre efter att man träffat några personer. :p
 
Folk använder Tinder på massa olika sätt, hitta vänner, hitta ett ligg eller träffa en potentiell livspartner. Det bästa tipset jag har fått är att inte skriva för länge utan bestäm träff innan ni har hunnit avhandla alla samtalsämnen i chatten.
Det där är ju dock väldigt olika, hur länge man "ska" skriva innan man ses. Fick känslan av att TS inte ville ha så bråttom. Jag och min kille skrev i 2 månader innan vi sågs, hade massor att snacka om ändå! :)
 
Du hittar alla sorter på tinder. Jag och ett gäng vänner med mig har träffat sina partners på tinder. Jag tyckte det var skönt att ingen kunde skriva till mig utan att vi matchat innan.
 
Knullappen menar ni? Ah, jag har den, jag vågar inte ens svajpa i rädsla för att jag ska svajpa åt fel håll så jag kryssar. Jag har dock hittat två vänner med dem, de är fortfarande oknullade av mig och kommer så förbli för eg gor icke sånt med vänner, men i allafall, så här ser appen för det mesta ut när jag gått igenom dagens skörd - jag känner att jag kanske går för hårt åt krysset men bah...jag har hittat folk jag känner här, folk som lever i förhållande, jag har hittat kändisar. Men jag har sällan eller aldrig sett folk som är sseriösa i längre perspektiv än till sängkammaren. Mina två vänner utgick från det men jag pratade på dem brallorna igen.
6f138af6-1941-4150-9132-965526e04473_zpsjfv5zbup.png
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 951
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp