Vad har ni för paddar till lindorna?

Horse_power

Trådstartare
Vad har ni för paddar till era lindor? Märke? Pris? Färg? osv.

Vad tkr ni om dem bra/dåligt?

Varför andvänder ni paddar?/Varför andvänder ni inte paddar under lindorna?

Gärna bilder på dem och även där ni lindat med dem :bump:
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Jag har Mias och Eskadron, riktigt bra båda två.
Har även några andra (vet ej märke) men dom är svåra att linda med.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Har funderat på att köpa eskadron ja me har kännt på dem och så men inte vågat köpa då de kostar en slant :d

Men hur tkr ni de är i storlekarna och så (asså hur långa behöver man till en häst på 165cm), och går de tvätta många gånger? (min häst är en gris så allt tvättas minnst varannan dag:rofl:)
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Dom har så otroligt bra kvalite så dom är väl värda priset! Har haft mina i många år! Dessutom fördelar dom trycket mkt bättre än andra, dom är lättare att linda med och hästen blir inte för varm om benen.

Finns många kopior på dom men dom är inte ens i närheten av att duga.....

Det finns bara en stl, dom extra stora är tänkt till stallbandage.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Jag tror att jag har samma som Nyponros visar men är inte säker då jag inte har använt dem än.
Sen har jag paddar från Mias, som är teddy/fleece. Och en annan variant från Granngården som också är teddy/fleece. Och ylle-paddar.
Använder mina pandar vid stallbandage. Har dock inga bilder..
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

okej, låter ju bra! :D men om de är förlång funkar de att vika då lr "knögglar" det sig som dt gör med andra paddar?

Vet ni vart de finns att köpa billigast? :angel:
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

jag har oxå eskadron, dom e outstanding! kommer aldrig skaffa några andra! vika dom blir inte bra, köp mått som passar, de finns ju i ganska många storlekar......:idea:

ja har köpt min på börjes, där va de hyffsat billiga. brukar dock inte skilja jättemycket på dom ställen där jag sett dom.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

okej, har hittat 25x35 på h*rze på andra sidor är dt 30x45, va har ni för storlekar? :confused:
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Jag har bla en omgång showmaster-paddar som funkar utmärkt, köpta från hööks, billiga.
Har flera filtpaddar också som vi klippt til för att passa de små ponnyer vi ade då och ligger inte särskilt bra, så de används aldrig förutom på B-ponnyn (med fleccelindor, då ligger de kvar).

Jag använder alltid lindor när jag lindar då jag redan varit med om att hästar bränt sig av lindorna efter träningspass. Framförallt av combilindorna med fleece innerst och elastiskt utanpå. Har slängt alla elastiska nu.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Har billiga showmaster från hööks som faktiskt är väldigt bra.
Och sen har jag Back on Track som är riktigt bra att linda med.

Har alltid paddar när jag lindar för att få bättre stöd och för att det ska bli tryckutjämnande.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

eskadron, har dock fått klippa lite i mina, kortbent pålle :p har paddar under elastiska lindor ej under fleece.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Varför försvann mitt inlägg? Får man inte länka till sidor längre? (har varit borta en del så kan ha missat)
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Jag använder alltid lindor när jag lindar då jag redan varit med om att hästar bränt sig av lindorna efter träningspass. Framförallt av combilindorna med fleece innerst och elastiskt utanpå. Har slängt alla elastiska nu.

Menar du att du alltid använder fleece? Och hur har de kunnat bränna sig på lindorna?

Elastiska är bra, ger mycket bättre stöd än fleece, men man ska absolut inte ha kombibandage när det bara är lite fleece innerst!
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Ser nu att jag skrev fel där, menade att jag alltid lindar med paddar :D!
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

har Mias fleecepaddar, superduperbra! dom bästa jag haft!
kom inte ihåg vad dom kostade men dom e helt klart värda priset då dom håller sig lika bra tvätt efter tvätt.
lindar alltid med paddar för att fördela trycket. + fleecelindor ovanpå=)
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

Ja, det blev verkligen snurrigt som jag skrev :rofl:!

Edit: Har även ett par stora gula Jacsonpaddar inte ligger särskilt bra - då framförallt med elastiska lindor, går bra med fleece däremot. Använder dom till stallbandage på meetingtävlingar.
 
Sv: Vad har ni för paddar till lindorna?

jag har eskadrons paddar om jag lindar vid ridning. hittills är jag väldigt nöjd med både passform och kvallite. dock är mina benvita vilket är en väldigt opraktisk färg så mörkare ska införskaffas. jobbigt att tvätta dom hela tiden.:mad:

har även back och track och mias fleecepaddar att variera med vid stallbandage. bot ligger inge vidare under paddarna tycker jag. knölar sig lätt och formar sig inte speciellt bra. funderar på att byta ut dem mot no bow paddarna istället, har inbillat mig att dom inte är lika "stela" och formar sig bättre...
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 640
Senast: caballus
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
552
Senast: Silje
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 270
Senast: Gunnar
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp