Vad har ni för bett till körning?

domino

Trådstartare
Har precis börjat köra min ridtravare. Till ridningen har han tredelade bett av olika varianter eller bettlöst. Har blivit rekomenderad att köra på stång. Hittade dessa två, vad tror ni om de? Har kollat på postkandaret men liverpoolbettet har jag ingen erfarenhet av alls...

postkandar.bmp
liverpool.bmp

Vad använder ni för bett till körning? Varför?

Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för bett till körning?

Ingen som har lust att säga vad för bett ni anväder till körning? :eek: :D

Har inte börjat köra med vagn än, men till sommaren kommer den nog fram den också. Då kommer jag köra på hans vanliga bett (Rakt, 3-delat). Förstår inte varför man ska ha på en stång bara för man ska köra :devil:

Inte jag heller... Jag rider ju inte på stång så...
Men alla säger "för säkerheten"...

Äh, man kan väl "nödstanna" med ett vanligt bett också? Nä, jag vet inte, men jag skulle aldrig sätta på hästen ett stångbett bara för att nånting kanske kan hända.

Jag kör på samma bett, tredelat fullcheck.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka