Vad har ni för bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Starmartyr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 901
S

Starmartyr

Apple Mouth

Gör om det här ämnet, för vad jag skulle behöva veta är er uppfattning om dessa äpplesmakande bett... Funderar lite över ett tre-delat, men har ingen erfarenhet av just ett sådant...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för bett?

Tandläkare ska tas ut när jag får råd så fort som möjligt. Tills dess rider jag på antingen jaktkandar eller ponnyhack.

Varför? För det är det han går bäst på, minst tjabblig!
Men som sagt, ska ju snart kolla upp vad det ev. beror på.

Jag misstänkte väl det, men det är jobbigt att söka :p

Har haft ett tredelat äppelbett till min häst och det fungerade väldigt bra. Enda nackdelen var att man fick byta bettet med jämna mellanrum pga att hästen tuggade sönder bättet! :rofl:

min c-ponny gick elelr går fortfarande på sådant enda bettet hon funkat på då hon är otroligt känslig i munnen och har sakvt ner tänderna närmast bettet så dom är som skidbackar och när metallen komemr där blir det isningar. men när hon går med äppelbetter är hon gudomlig att rida.

sen kan jag inte påstå attd et smaklar äpple ( testat själv) men vi kanske inte känner smak på samma sätt som hästarna?

En vän till mig smakade också och hon tyckte inte heller det smakade ett dugg äpple, men hästarna känner det säkert...

Ska prova att rida min heest på rakt äppelbett i morgon, får se hur det går... Han trivs inte som det är nu, men det kan vara nosgrimman, jag är inte säker :crazy: men jag tror att ett nytt bett kan vara lösningen...

tredelat mässing
D-bett med fasta ringar och kopparrullar
rakt gummibett
hackamore

det är väll dom jag rider mest på. mest det tredelade, fungerar hon bäst på.

om du köper ett sånt bett gäller det att hålla koll på det heal tiden min ponny lyckas tugga sönder dom hon aldrig fått av dem då vi bytt ut dem innan men hon får till rejäla märken och skåror i som kan bli vassa.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 295
Senast: sweep
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 554
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur