LinnK
Trådstartare
Jag har en gammal härk ute på gård'n som vi köpte billigt av några vänner, som vi tänker försöka måla om och renovera upp och sedan använda kanske ett år eller två.
Golvet verkar helt och det enda är att det bromsar och lite slitdelar som måste renoveras och så måste vi måla om den
hiskeliga turkosa
färgen så att det blir vitt eller ljusgrått.
Vi inser ju att släpet är så pass gammalt att det inte kommer att funka i så många år till (och absolut inte om vi ska börja köra längre eller oftare än de få tillfällen vi kör i dagsläget).
Så, därför funderar vi och spanar på olika släp,
drömmen vore ju ett Boj boggie tror jag, med sadelkammare,
men det hamnar ju på runt 120.000:- och det är lite väääl mycket pengar.
Vi lockas lite av att kombiramp, så man både kan lasta med step-up och vanligt vis, och så tycker vi det verkar praktiskt med sadelkammare i vagnen så man slipper ha sadlarna i bilen.
Vi har sett att Cheval liberte har denna lösning till både låg vikt och lågt pris i modellerna 2002L och 2002XL (tillexempel).
Hur ser ni på släp med fronturlastning?
Bra? Onödigt?
Som jag förstår så kan man inte både få fronturlastning och fast sadelkammare på nåt släp. Vilket känns lite trist.
Så, fram med vad ni har för släp, eller skulle vilja ha!
/Linn - drömmer i lite i förtid.
Golvet verkar helt och det enda är att det bromsar och lite slitdelar som måste renoveras och så måste vi måla om den
hiskeliga turkosa
Vi inser ju att släpet är så pass gammalt att det inte kommer att funka i så många år till (och absolut inte om vi ska börja köra längre eller oftare än de få tillfällen vi kör i dagsläget).
Så, därför funderar vi och spanar på olika släp,
drömmen vore ju ett Boj boggie tror jag, med sadelkammare,
men det hamnar ju på runt 120.000:- och det är lite väääl mycket pengar.
Vi lockas lite av att kombiramp, så man både kan lasta med step-up och vanligt vis, och så tycker vi det verkar praktiskt med sadelkammare i vagnen så man slipper ha sadlarna i bilen.
Vi har sett att Cheval liberte har denna lösning till både låg vikt och lågt pris i modellerna 2002L och 2002XL (tillexempel).
Hur ser ni på släp med fronturlastning?
Bra? Onödigt?
Som jag förstår så kan man inte både få fronturlastning och fast sadelkammare på nåt släp. Vilket känns lite trist.
Så, fram med vad ni har för släp, eller skulle vilja ha!

/Linn - drömmer i lite i förtid.