Vad har ni för kläder?

Favina

Trådstartare
i stallet?

Är det mammas urtvättade tröja eller är det lite mera stil? Köper du dina kläder i ridsportbutik eller i vanlig affär?

Nu i höst har jag tänkt lite på vad jag använder för kläder och det brukar luta mest åt mammas urtvättade och ärvda kläder. Står i ett stall där folk mest fnyser om man skulle komma lite extra fin någon dag. Tycker det är lite tråkigt, bara för att andra går omkring i trasiga mjukbyxor och knappt vet vad en dusch är så vill man kanske inte se likadan ut.

Hur klär ni er?

Sv: Vad har ni för kläder?

Lite mera "stil", köper kläderna i ridsportsbutiker oftast. Ganska mycket "märkes-kläder", typ Kyra jacka osv. Händer att jag köper tröjor i vanliga affärer.

Jag har oxå märkeskläder i stallet(ridkläder). Brukar använda min bruna KYRA jacka. Matchar alltid ridkläderna!:pÄven om jag bara skall rida barbacka eller inte alls. Jag har två st t-shirts som är "vanliga" tröjor annars bara ridkläder.

gammla avlagada kläder såväl mammas som minas ha ha

har ju en snyggare variant att dra på mig om man skulle behöva åka ng annanstans att träna lr ngt,men för att vara i hemma stallet bryr ja mig inte ett dugg om hur jag går klädd

Ridbyxor, skor å sånt är oftast märkeskläder men tröjor och jackor är lite mer åt "mammas-urtvättade-jacka/tröja-hållet.

Jag kör bägge stilar :p
Ibland är jag riktigt "sluskig" med gamla, urtvättade saker som har lite småhål här och där :angel: och andra gånger är jag uppklädd till tänderna :D

Jag har eget stall och rider i skogen, så mig är det ingen som ser! =) Ska jag ut och mocka/fodra eller liknande så brukar det bli ett par gamla yoga-byxor med ett och annat hål i :o tillsammans med mammas gamla helly-hansen jacka. Samt ridstövlar eller ridskor.

Ridkläderna däremot matchar, dock inga dyra märken typ Kyra (nu längre. Hade en underbar kyra-jacka, figursydd i brun machester som satt jättebra, som försvann!?! :eek: ). Nu är det är en väl Mountain horse, jacson, horse. Har dock bara en uppsättning. (Förr hade jag åtskilliga, en till varje färg på schabrak/lindor(vilket var MÅÅÅNGA) i princip :angel: ) Å andra sidan har ju hästen bara en uppsättning nu också, vilket matchar min såklart! ;) Förr trodde jag nästan att man inte kunde leva ut x-antal olika, färgkombinerade och matchande uppsättningar, men faktiskt, det går utmärkt! Man får tvätta lite oftasre, helt enkelt! :angel:

När jag inte ska rida brukar jag ha joggingbyxor, collegetröja, klubbjackan och jodphurs.
Thermobyxor och/eller långkalsonger samt kängor när det börjar bli kallare.

olika, vid en dag då det bara är mockning o fixa o dona på schemat, så är det oftast mjuksbyxor, en huvtröja(tjock) och svart everstjacka (tunn, men vindtät), och mina älskade puma-sneakers som är helt stallinredda med lera..

annars ridbyxor, oftast blir det ngt som en sweetshirt under en evertsfleece tröja, matchande till ridbyxorna, och sen svarta everestjackan (tunn, men vindtät) och ridstövlar.... ngt sånt.

oftast mjukisar å andra lite softa kläder, ibland är det ridbyxor åshaps å ridskor men annars som sagt mjukisar å gympaskor/gummistövlar. däremot planerar jag en julklapp till mig själv i form av lite snyggare ridkläder (och gärna lite matchande till hästen :angel: ) för jag ska byta till ett lite större stall med folk jag inte känner så då kanske man ska anstränga sig lite mer :D

Jag har alltid träningsbyxor (typ adidas), tjocktröja, nån gammal jacka, gympaskor.
Jag rider i det också, men det händer att jag orkar dra på mig ridbyxor ibland.
Jag kör ju oftast och då drar jag på överdragsbyxor och jacka.
På vintern ser jag ännu roligare ut, som en michelingubbe typ. :D

Då det är lite varmare brukar jag ha mina Top Reiter ridbrallor som för övrigt var ganska dyra men rekomenderar dom väl. Priset låg runt 1600Kr.
Sedan har jag i princip bara CRW tröjor, men nu när det är lite kallare så har jag mina R-N-R byxor:) och en schleten t-shirt och över det CRW overallen:D.
Och det är nästan aldrig någon ideé att ha på sig snyggare kläder i stallet, för man kan säga att jag är en smuts-magnet:crazy:

Jag använder lite allt möjligt. Kan slå vad om att det inte finns ett par byxor som jag äger som jag inte ridit i:angel: . Men för det mesta rider jag såklart i ridbyxor eller overall på vintern och förra årets jackor blir lätt stalljackor:D

Jag har laddat med bra vinterkläder till stallet. Hööks svarta ridoverall, annars har jag svarta termobyxor och jacka när jag rider. Jag rider aldrig i ridhus så jag behöver varma kläder. Jag köper nästan alla ridkläder på hööks.

Köper ridkläder på Hööks eller Börjes beroende på om jag hittar något snyggt som jag gillar.

Brukar spara kläder från när jag rensar ur garderoberna hemma, har lite separationsångest från mina kläder ibland ;) ,och använda till stallet så det kan bli allt ifrån ollar till huvtröjor, olika märken.

I stallet blir det de äldsta ridbyxorna när jag mockar och sköter andra stallsysslor, oftast de gamla ingångna knäskodda som är så sköna, när jag rider i de så har jag chaps annars är de jätte hala :crazy:

Är jag på träning eller på ridskolan och rider lektion brukar jag klä mig åtminstone så det ser snyggt ut ihop med färger och annat.

Jag har inte så dyra kläder. För det mesta Back 2 Back eller MH:s ridbyxor med matchande ridstrumpor, klubbtröja eller någon mysig fleece och jacka från Horseware om jag ska rida. Antingen MH-ridskor med Dyonchaps eller pumaskor och läderstövlar när jag rider. Ska jag inte rida har jag antingen ridbyxor eller mjukisbyxor med pumaskor och stalljackan från Horseware/Shires eller Hööks.
Är väldigt viktigt att kläderna matchar övrig utrustning :D

Jag har nästan alltid Pikeurridbyxor, mustotröja, eller mustofleece, och beroende på väder har jag antigen: Kingsland dunjacka, Kingsland väst, Kingsland mellantjockjacka (klubbjacka) eller en tunn Kingslandjacka (typ vindjacka)...

Och alltid MH skor o dyon chaps!

Det verkar som det är blandad kompott här. Idag köpte jag en MH tröja, skulle rida dressyrkurs och tänkte vara lite snygg, samt hade rena ridbyxor (för en gångs skull)

Jag kan aldrig hålla mig ren, en dag i stallet så har vi lerinpackning på byxor jacka och framförallt skor. Alla andra verkar så rena och aldrig bli smutsiga?

När jag bara skall mocka blir det jeans och gummistövlar:D

Har nästan alltid ganska snygga kläder i stallet, trots att jag är själv.. Pikeur byxor i olika färger (gärna ljusa..), matchande strumpor och jacka. Tröjor använder jag ofta såna som jag tröttnat på till vardags, så har inte bara ridmärken sas. Men aldrig något slitet eller söndrig.

Brukar inte bli särskilt smutsig. :p

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 280
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 040
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 295
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka