Vad har ni för klösträd?

Caoimhe

Trådstartare
Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag behöver lite inspiration och erfarenheter.

Klösträdet här hemma är ett Little & Bigger Giant, vilket är mycket uppskattat av katterna. Jag hade kunnat tänka mig ett nytt sådant, om de bara fortfarande hade gjort det i beige... men nu är det bara den grå varianten som säljs.

Jag har kikat på Natural Paradise-träd från Zooplus, men det verkar som att kvaliteten har försämrats på senare år, för jag har läst flera recensioner där klösträdet har gått mitt itu efter något år (Magnolia XL).

Är intresserad av Jasmine XXL, men tycker sovplatserna är lite tråkiga och klösstolpen lite för låg, men jag jobbar också på en kattvägg, så det kanske duger ändå.

Vad har ni för klösträd till era katter? Vad är bra och inte med dem?

Jag har detta. Han sover dock bara högst upp och klöser sällan på det 😅
Det har känts stadigt men ruskar lite nu när han springer upp fort, han väger ändå runt 6 kg.
Bäddarna går att ta bort och tvätta, det var ett måste för mig! Men sen har jag ändå aldrig gjort det 🤣
Jag tycker det är fint att det är mycket trä.
Var hemleverans. Står dock att det är slutsålt just nu.
IMG_7674.webp

Har ett rätt stort med rejäla klöspelare från kattlycka. haft de i snart 4 år, behöver dock byta ut sisalrepen på 2 av pelarna. Men både jag och katterna är jättenöjda, liggkorgarna är välanvända, det till höger i bild. Det lilla höll inte.

Bifogade filer

• 20200909_163557.webp
    20200909_163557.webp
    69,5 KB · Visningar: 33
Ping har detta från Natural paradise:
1746961999951.webp

Väldigt stabilt och bra! Ping älskar det. Hon sover väldigt mycket högst upp eller i hängmattan. Klättrar omkring på pelarna som en galning. Sisalrepen är hela trots frekvent klösande.
Köpte det 2019.

Jag har ett likadant som @MiniLi , fast annan färg. Väldigt nöjd! Minns faktiskt inte när jag köpte det, nån gång 2015-2017 (sambon och jag blev ihop 2018 och då hade jag det säger han :D ). Jättenöjd! Stabilt även när Lillebror hade tokrace (han gjorde klösmöbeln som jag hade innan - med smalare pelare - helt skev...) - han älskade att ligga högst upp medan Lillans favorit är hängmattan. Sisalarepet börjar bli lite slitet på ett par ställen men är fortfarande fräscht.

Edit: textilen har också hållit sig fräsch och fin i färgen. Klösmöbeln har i princip hela tiden stått nära fönster och ofta i direkt solljus, och mitt har textil i typ lila/vinrött. När textilen tvättas så torktumlas den torr (vilket borde medföra ytterligare slitage). Färgen ser fortfarande jämn och fin ut.

Jag har detta. Han sover dock bara högst upp och klöser sällan på det 😅
Det har känts stadigt men ruskar lite nu när han springer upp fort, han väger ändå runt 6 kg.
Bäddarna går att ta bort och tvätta, det var ett måste för mig! Men sen har jag ändå aldrig gjort det 🤣
Jag tycker det är fint att det är mycket trä.
Var hemleverans. Står dock att det är slutsålt just nu.
Visa bifogad fil 167308
Denna har Sparky. Hon älskar att sova däruppe speciellt när vi har gäster, och gillar att man kan klösa både uppåt och neråt.
Den har varit stadig i 3 år nu och ser dessutom nästan som ny ut :up:

Jag köpte två stora fin kattlycka. Minns inte vad de kallades. Det ena är takhögt och står i vardagsrummet. Mycket välanvänt! Det andra är med en liggplats högst upp, står på övervåningen och är inte riktigt lika poppis längre. På det har korgarna börjat bli noppiga.

Måste ha köpt dem för 8-9 år sen när jag tänker efter. Oj vad tiden går!

Jag har ett Paradise Magnolia takhöjd för Megara att klättra i. Hon gillar att ibland ligga högst upp spana. 11 cm stammar vilket är helt ok för Megara. Man kan skruva fast det i väggen med ett fäste så det sitter stadigt.

1746976247218.webp

Grabbarna har 2 från RhrQuality ett högre med stor liggplatå och korg. Ett 90cm högt med rund liggplatå och rejäl klöspelare.

Väldigt populära båda två. Stabila även för 6 kg och 7 kg räserkatt!

Liknande trådar

Övr. Katt Lille kissen ska få ett nytt klösträd! Eller ett riktigt, kan man väl säga. Jag beställde ett som är så litet att det inte borde få... 2
Svar
20
· Visningar
14 792
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden