Vad har ni för onödiga saker?

Sv: Vad har ni för onödiga saker?

Jag har massor och massor av onödiga saker, jag drev en liten liten butik förr uppe i bohuslän bara sådär för skojs skull i samband med ett stall jag hade men det sluta med att jag köpte det mesta själv hahaha

Lite för många schabrak har jag samlat på mig, hade gott klarat mig med hälften. Och fleecetäcken... Jag använder dem aldrig, ändå äger jag 3 stycken.

Just ja, täcken äger jag ngra stycken trots att jag aldrig använder dem. Har gett bort ett par men ngra är ju "bra att ha" i bakluckan på bilen... typ... Schabrak ser jag som onödig konsumtion överlag så de kan liksom aldrig bli för många :D

köpte en dyr pad i tempurmatrial på eurohorse förra året.
Hur jag tänkte vet jag inte då jag behöver ha en pad som är uppbyggd fram för att sadeln ( bomlös) inte skall trycka på manken.
Prövade att ha båda paddarna men då glider ju hela paketet runt när man skall rida.

Tror inte jag har så värst mycket onödigt som inte används, men lite är det förstås. Massor av nosgrimmor har jag hängande och jag använder inte nosgrimma alls längre så de är onödiga. (fast de följer ju med tränsen). En martingal har jag som jag aldrig använt. Fick den med när jag köpte hästen, men den behövs inte. Ett antal 2-delade rätt tjocka tränsbett har jag hängande. Paddar och lindor. De finns ju i och för sig ifall de skulle behövas någon gång, liksom några täcken som också finns "i fall att". Ett skrittäcke som jag köpte för sisådär 6 år sedan och aldrig har använt. Men det får finnas kvar ifall jag får användning av det någon gång.
Tror inte jag har så mycket mer onödigt för jag brukar sälja sådant jag inte alls har användning för.

Jag älskar att köpa täcken..har säkert 15 fleece, 3 stalltäcken, 15 regn/vinter/utetäcken..och har två ardennerkorsningar som vägrar frysa:D..har på dom täcke sisådär en gång per år..

KL

Jag har nog inte så mkt onödigt kvar snart. Ska flytta och har bestämt mig för att ge bort ALLT jag inte kommer att använda inom ett år.
Onödiga saker ja har nu som ska bort är:
Longerspö
Alla ridbyxor utom ett par
Tävlingskläder
Säkerhetsväst
Hjälm
Lindor
Schabrak
Martingal
Träns
Dyra märkesridbyxor och en Pikeur-fleecejacka, tillsammans värda 1000-2000 kr som jag fått och inte passar i :( De gör nog mest ont att göra mig av med..

Det enda onödiga jag tänker spara är mina franska sporrar och ett spö jag fick av ridande polisen. Men det är riktiga grejer jag kommer att använda, annars spara för minnenas skull...

Ponnysporrar, använda max 3 gånger
Dressyrspö, aldrig använt

Köper mest saker när jag verkligen behöver :p

Köper mest saker när jag verkligen behöver :p

Hmm jag är en mästare på att köpa det jag verkligen behöver för att komma hem och inse att det inte funkade som jag tänkt eller så...

Så blir det liksom en hög av massor med grejer...

Skulle kanske ha med mig någon som du så jag bara får med mig det jag behöver och som fungerar?

kl
I kategorin "onödiga saker" så har jag
- en jättesnygg, oanvänd grimma som tyvärr var felmärkt och inte passar nån av hästarna
- gamla trasiga grimmor (bara för att spännen och delar kan komma till användning till annat och vid lagning av andra grimmor)
- täcken som egentligen skulle kunna kastas, men som jag optimistiskt nog tror att jag ska laga nån dag
- bett i helt fel storlek (kan kanske komma till användning en vacker dag)
- gamla använda hästskor (bra att ha vid tappskor, men man behöver kanske inte hur många som helst)
- en nittång från Han*bo som är så felkonstruerad att den inte duger till någonting (förstår inte hur tillverkaren har tänkt öht)

:angel:

Jag har jättesvårt att använda nya saker jag köpt, för jag vill inte skita ned och "slita" på dem ;)
Har flera helt nya HW täcken, schabrak, lindor, benskydd, boots, och några par Pikeur ridbrallor, Pikeur jacka, HW polo väst som jag aldrig använt ;) Jag är så jäkla sjuk ;) Men älskar att shoppa, det känns bra att ha liksom!

Glömde den förbaskade Poly Horse Shoe:n, det var pengar rätt i sjön det :crazy:

Jag har jättesvårt att använda nya saker jag köpt, för jag vill inte skita ned och "slita" på dem ;)

Hihi, lite så är jag också faktiskt. Jag har ett par vita fina benskydd som jag köpte för två år sedan som jag inte ens tagit ur förpackningen. Tanken var att ha dem "till fint", men det tycks aldrig dyka upp ett tillfälle som är fint nog för att använda dem :p

har typ 7 spön som nästan aldrig används :/ använder endast när jag ska försöka ta mig förbi grannens kor med hästen (går endast i full galopp tyvärr) 2 ponny sadlar som ingen vill köpa, en hoppsadel som inte passar :/, ett pessoa bett... har inte så mycket onödigt egentligen ^_^ är för snål för att köpa saker som jag kan sy själv eller som jag inte är i desperat behov av ^_^

KL

Jag fattar inte varför jag har garderoben full av ponnyträns till pyttesmå söta B-ponnyhuvud när jag endast rider stora halvblod med XL i träns. Men tränsen är ju så gulliga... :confused:

Två hästar .ca 15 selar behöver 2 arbetsselar en giggsele samt 2 andra finselar (gamla). ca 10 slädar varav jag använder 3-4.¤ sadlar ,en western 3 arme varav en skrot. Ca 10 11 vagnar arbetsvagn¤hjuls 8 hjulig sk ormen ,övriga trilloro giggar gamla o nya, 18 bjällror/klockor samt en bjällerkrans samt en del annar som ej kan räknas upp. Söker en vinkelaxelkärra med pinnar och dörr bak som brukade användas till mjölkkrukor.

Jag har nog 5-6 fleecetäcken, bara det att min häst använder fleecetäcke eller täcke öht ca 2 gånger per år.
Men jag har faktiskt fått eller "ärvt" allihop, inte köpt ett enda :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4
  • Sony hörsnäckor

Hund, Katt, Andra Djur