Vad har ni för onödiga saker?

Sv: Vad har ni för onödiga saker?

Jag tror att de flesta av oss har en massa hästprylar.
Men hur mycket av det använder ni egentligen?
Vad har ni för "onödiga" saker som ni köpt och inte använder?
Varför använder ni det inte?

Jag kan börja

Repgrimma, har väl haft den åtminstone ett år men aldrig använt den och prislappen sitter kvar.
Jag kommer nog aldrig att använda den heller och dyr var den SUCK

Flera billiga vojlockar/schabrak som jag "fyndat" på rea som också aldirg är använda och kommer nog aldrig användas heller pga fel färg, passform etc

Flera billiga varianter på sadelgjordar som bara är kassa.
Använder bara Tixerant gjordar numera så de där billiga blev dyra onödiga pengar på något som ändå inte funkar.

En vit teddypad som kunde vara bra att ha, har haft den i flera år och har aldrig använt den och kommer nog aldrig att göra heller.

Det var det jag kom på nu, har med all säkerhet mer onödiga grejer som kan vara bra att ha men används aldrig..

Jag köper mycket utrusning och speciellt täcken, schabrak och skydd.!

Har så lite som möjligt på hästen eftersom jag tycker det är snyggast så och sedan tycker jag även att man ej ska ha massa krimskrams som man ej behöver på hästen.!

Har köpt en del saker som jag ej använder men lärt mig vad jag ska köpa och ej köpa, vad jag använder och ej använder.!:)

Två hästar .ca 15 selar behöver 2 arbetsselar en giggsele samt 2 andra finselar (gamla). ca 10 slädar varav jag använder 3-4.¤ sadlar ,en western 3 arme varav en skrot. Ca 10 11 vagnar arbetsvagn¤hjuls 8 hjulig sk ormen ,övriga trilloro giggar gamla o nya, 18 bjällror/klockor samt en bjällerkrans samt en del annar som ej kan räknas upp. Söker en vinkelaxelkärra med pinnar och dörr bak som brukade användas till mjölkkrukor.

Åh herre jösses vad jag ser fram emot att få beskåda allt detta på fredag :D

Mitt mest onödiga köp är nog ett westernträns och westernbrösta. Är inte intresserad av western, hästarna rids inte och så har jag ingen sadel som passa med dom.

Det onödigaste köpet är nog lindorna jag aldrig använt eller kommer använda och dom urusla transportskydden. Dessutom är jag väldigt svag för att köpa täcken, men jag har någolunda lyckats övertala mig att min islänning med björnpäls inte behöver flera.:grin:

Jag har säkert 10 st nosgrimmor som jag aldrig använt. Jag plockar bort dem på alla träns för jag tycker det är onödigt med nosgrimma. Det är ju inte direkt som att man kan köpa träns utan nosgrimma.
Jag har bara en spärrgrimma som jag använder på travaren när han går fort.

Jag har en massa schabrak och vet inte varför. Jag rider inte så ofta.

Jag och mamma har tillsammans massor med saker som vi inte använder. Jag har bland annat en sån där öronhuva som jag aldrig använt. Prislappen är fortfarande kvar.
Har benlindor med tillhörande paddar som bara är använda nån enstaka gång. Säkert en 5-6 träns hängande som aldrig används numera.. (borde lära sig att låta träns följa med när man säljer häst). En stor roping sadel som mest samlat damm under alla år vi haft den, vet inte varför vi köpte den in the first place då jag inte tror den någonsin passat någon av de hästar vi haft.. Som många andra har vi också mängder med bett, främst en del körbett som aldrig kommit till använding. Har även 2 kraftiga körhuvudlag som aldrig ens varit provade.
Rent faktiskt borde man sälja av allt som är av någorlunda värde, skulle nog kunna kamma hem en hel del pengar på det, och samtidigt få lite mer plats i sadelkammaren..

en del onödiga saker är:
* Schabrak och Benlindor som är använda en gång
* Vojlock som köptes för den var billig – aldrig använd
* Eskadron grimma med guldbrodyr som aldrig är använd eftersom jag är så rädd att den ska gå sönder ;)
* flertal med borstar, trasiga grimmor, ridspön
* Brunt träns med förbygel, fast jag alltid har haft svarta sadlar :D men det var ju fint!!
* MASSOR med saker i stl Cob som jag hade till min tidigare ponny. 6 år sen och jag har ALLT kvar… en hel det är bara använt några få gånger.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur