Vad har Quintero/RGB för huvudlag??

Lenis

Trådstartare
Lär väl varit fler än jag som såg Rolf-Göran vinna klassen i lördags, men förutom att skrika mig hes i soffan så blev jag fundersam över hästens träns. Det såg ut att vara dubbla käkremmar och tredubbelt bakom öronen.. Mycket speciellt, aldrig sett något liknande! Nån som kan förklara vad det är, hur det verkar, vart sånt säljs eller är det hemmabygge etc?

(Har inga planer för egen del då min pålla går fint på det hon har, men nyfiken i en strut :D )

Sv: Vad har Quintero/RGB för huvudlag??

Reagerade också på det, det var allt annat än snyggt :p Men vet inte vad det var för ngt tyvärr.

Tror att det är nåt superspecia för att hästen är så känslig. Han har gått en del med ett Differenceträns innan som också såg lite modiferat ut.

Såg ut som nån version av remont nere på nosen :p Det jag reagera på var enkla bettet :o Inget jättearrangemang där inte utan enkla bettringar och bett :D

Det verkar vara dåligt med kort på Roffe & Quintero från helgen, de enda bilderna som ligger uppe (som tidningarna också har publicerat efter hans vinst) är på Chianti.

Jo googlade som en tok efter bilder med :( Hoppas det kommer upp fler med tiden.

halvt kl

Tack för svar, ingen vet med andra ord.. nån kanske kommer på det snart :)

Lite OT: vet nån hur det gick för Roffe på söndagen? Eller hoppade han inte alls? Han bara se att malin rev. Vet heller inte hur det gick för Angelica i omhoppningen..

Såg ut som nån version av remont nere på nosen :p Det jag reagera på var enkla bettet :o Inget jättearrangemang där inte utan enkla bettringar och bett :D

Ja bettringarna verkar vara på återtåg, var en till som var med i lördags som hade det såg jag. Det som var lite skämmigt och "för ponnier" innan typ.

Bettringar är det på i stort sett alla bett, plast/gummiringarna ni menar heter bettskivor.

*KL*

Pannbandet lär väl också vara ganska modifierat med tanke på alla remmar som ska få plats genom öglorna :o
För det räcker väl knappast med ett pannband avsett för kandar?

Jag menade bettringar. Dvs såg ut som vanligt bett inte pessoa pelham stång osv utan enkla runda bettringar :) Inget megadunderbettlösning ala Flippan bett :p

Alltså dubbla Dyon nackstycken, så det blir dubbla käkremmar och det främre sidostycket i bettet och det bakre till bettet. Q är troligen väldigt känslig för tryck i nacken.

skriver som om jag vore full ju:o. Bakre sidostycket till nosgrimman ju.. ser ut som det är en extra ögla fastsytt på pannbandet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka