Vad heter era djur?

Jag vill ha ett -vad heter färgen- gult? rött? äh. FUXfärgat :idea: marsvin

Det ska heta curry ;)
 
Då ska vi se...min marsvin heter:
Manne, Maisley
Bamse, Melodie
Bettyboop, Marouder
Maisol, Merlin
Zingo, Blossom
Molly (Xena Warrior Princess)
Blitz, Bratz
Baileys
 
Tack alla för era namn! :bow:
Ni kan det här med att döpa djur.. ;) Alla namn är nu insatt i "namnpärmen"! :)
Mina djur heter Micko (häst), Pyrus (uttalas Pajrus, andra hästen), Hampus och Frida (katterna), Adrian (min foderhund), Hjalle, Ronja, Gimli och Tindra (kaninerna).
 
Om ni inte har fått nog så kan jag ju dela med mig med mina kaniners namn, och dom jag haft (vi skippar nog uppfödare-namnen) :)

Pepsie, Orlando, Michél, Hedwig, Elrond, Skrållan, Vampyria, Varulv, Vissla, Evita, Agnes, Nadia, Stinsen, Tack A Chance, Katla, Daphne, Marduk, Era, Enya, Grim, Gimli, Favfner, Vilya osv osv.. i alla oändlighet. :D
 
Vi kan aldrig få nog av namn! ;) Många bebisar är det och kommer det att bli. :)

Så du har också en liten Gimli!
 
Mina f.d smådjur hette:
Katt: Egon, Gustav & Miranda
Marsvin: Elvira & Astrid
Råttor: Bonnie, Junis, Hamlet, Sam Brandman, Ofelia & Ragna Raggsock
Kanin: Sonja & Humlan
Möss: Pysen, Hugolina & Plete-Lisa
 
mitt marsvin heter Charlie
har haft några förut som fick namn efter stjärnor :)
hästarna heter Cheval du Maison och Prince Merlin
hunden heter Super Sonic (han var i en kull med spelfigurer :D )
har haft en hund som hette Magic (ur den "magiska" kullen) och en som hette Lakritz (svart såklart)

en kul sak din kompis kan göra är att ha ett visst tema på varje kull, t.ex. en "magisk kull" (som min förra hund), då kan ungarna heta t.ex. Magic, Witchcraft, Wizard, Abracadabra o.s.v.
vissa teman går ju att ha flera gånger, t.ex. stjärntema är ett sånt eftersom det finns så otroligt många stjärnor. (vill du ha stjärnnamn så är det bara att skicka ett pm, jag känner till många :))
 
Kaninerna:

Dejeforsens Smashing Devotion "Långöra"
Dejeforsens Bright Moonlight of Lyckan "Aurora"
Skagerns Crystal Sky av Olsäter "Sebbe"
Skagerns Crystal Gloss av Olsäter "Gela"
Dunungens Domenica di Vallmon "Nicki"
Dunungens Giovedi di Vallmon "Gina"
Nonstops Madouri "Musse"
Nonstops Skorpios "Mulle"
Olsäters Marc O`polo "Mario"
Tom Collins "Tom"
Sandy Collins "Sandy"
Candy Girl
Pärlan
Mascot

Många olika namn :D
 
mina marsvin heter Pelle, Snobben , Goding, och mitt förra marsvin hette sprattel (kallades för korven)
och min systers marsvin heter elsa :D :love:
 
Haft några marsvin.
Föst var det Lisa, som ått piroger med köttfärssås å allt.

Sedan var det mitt älskade lilla monster som tyvärr även hon dött, Viola Filippa Linnea Hallonstoft (filippa) som ett allt å alla.

Nu har jag en Aurora Silverstoft, en Soda Polgara och en Hartie-Maja.
 
Har och har haft några roliga genom åren:
Katt - Lillis, Millan, Helmer, Saga, Venus.
Marsvin - Tuffis, Sissy, Syra, Soda, Lodis.
Råtta - Rabies, Rudis (senare Houdini...), Tinnutus, Tipsy, Lotus.
Mus - Mini och Musolini.
Undulat - Cleo och Affe (Cleopatra och Afrodite).
Kanin - Skorpan, Smulan, Rocky, Junior, Flum, Kimmy, Hoppsan, Gandalf, Douglas, Sixten, Jimi, Honey, Cayenne, Pricken, Jumpin´Jack Flash (Jack), och så några med lite vanligare namn typ Plutten....

En bekant fick elva(!!) kattungar för ett tag sedan och döpte alla till kända rockförnamn - det var kul tyckte jag. De hette Ozzy, Iggy, Ace, Dusty, Bruce, Elvis osv. Kul kul.
 
Kaninen heter Zera (efter den där tuffa dinosaurien i landet för länge sedan).
Sen hade jag två flickor som hette Bell och Felin när jag var yngre, jättefina namn! (efter Skönheten och Odjuret samt Bambis flickvän, haha)
 
Vet du varför ??
Jo, hon var en vanlig liten vit mus som hade en massa plitor i ansiktet....vet ej varför, ej vet. heller - mådde bra ;)
 
Sv: Re: Vad heter era djur?

hehe..mitt marsvin heter ronja, våran gris knut och våran hund ludde...:)
 
Sv: Vad heter era djur?

Kanin - Stampa
Marsvin - Valentin
Chinchilla - Chilla
Chinchilla - Herr Nilsson
Katter - Cissi, Muscot, Lilleman, Lilla Blå, Fläcken, Mumsan, Vitfot, Garfield, Filur, Shakira, Elva, Blandat och Sassy
Hundar - Spike, DemonsDuchess(DeDe)
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Soapbubble
·
Övr. Hund Ja om hon hade varit människa så hade hon varit klassens påhittiga buse och fröken hade varit gråhårig. Men jag kommer inte på ett...
Svar
19
· Visningar
1 079
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp