vad heter pencililinet?

jassica

Trådstartare
Min vet har idag skrivit ut pencillin till min grandistik, tänkte kolla på apotekets hemsida vad det kostar, så jag inte kommer med för lite pengar.

Men vetrinären skriver slarvigt så jag kan inte tyda vad det står, och jag har glömt vad han sa att det hette, var något i stil med Apovect eller något, en rätt vanlig pencillinkur som jag förstått.

Sv: vad heter pencililinet?

.vet slutar de många djurläkemedel på, så ditt 'vect' tror jag är vet?

Apo-finns inget som börjar på, inte ap- heller enligt fass.

Håller man sig till a så finns ampivet och antirobe.

Men enklast är ju att helt enkelt ringa veterinären och fråga?

Annars vad gäller 'vanliga' så clindabuc.vet, vetrimoxin.vet och synolux.vet är inte direkt ovanliga. Ingen av dem låter ens i närheten av 'apovect'.

Så, ring vet och hör. (Priset kollar du btw i Fass.vet och inte på apotekets sida när det är receptbelagda mediciner)

ampivet heter det!

Ja jag hade ju kunnat ringt men han har bara telefontid till klockan 9 på mårgonen, och detta är ju inget brådskande så då tänkte jag att jag kunde slänga ut frågan här.

Okej, då får jag se imorgon på apoteket vad det ksotar.

Fass.vet finns på nätet =)

Amipvet

Förpackningar och priser
Tablett 500 mg med mittskåra
10 styck blister, receptbelagd, 94.50 kr
20 styck blister, receptbelagd, 153 kr
100 styck blister, receptbelagd, 556 kr

Jasså, det visste jag inte, men det är ju bra att veta.

Ja min hund ska ha 3 tabletter 2 gånger per dag, i 10 dagar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 478
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 124
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 523
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka