Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Presto

Trådstartare
Jag går bara upp och upp i vikt :p Jag tränade rätt mycket för ett tag sen (gruppträning på gym) men tappade suget, tyckte inte det var så skoj. Så vad håller ni igång med? Har funderat på att börja på en aktiviteter 1-2ggr vecka, men kommer inte på vad.. Kan vara allt möjligt, bara man rör på sig lite.

Vad håller ni på med? Eller har ni förslag?
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Det jag tycker är kul, men allt för sällan har tid med är dans, simning, yoga, klättring. Jogga och cykla är okej men inte för ofta, gym och bollsport hatar jag. Att leka är underskattat! Det är ju skitkul att samla ihop ett kompisgäng/syskonbarn/vad man nu har, och leka kurragömma, burken, spela brännboll, klättra i träd och sånt! :D
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

ja, det blir betydligt roligare med kompisar! Vi brukar köra innebandy fast ute några gånger i veckan på sommaren, så kan man hitta på nått skoj efter också. Men jag tycker inte det är så jätteskoj längre.

Cykling kan jag tänka mig att testa på, måste bara köpa en cykel först :angel: (shit, man hittar ju inte smileysarna när dom är upp o ner). Klättring funderade jag faktiskt på att testa, men det var rätt dyrt, iaf där jag kollade.. Sen tänkte jag att man kunde köra laserdoom nån gång i veckan, jag blir sjukt trött av det iaf. Dans känns lite för avancerat? Jag har noll taktkänsla. Menar du pardans eller dans? :D Streetdace verkar iofs coolt!
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Jag menar vanlig singeldans, eller vad det heter :D Street, ragga, balett, disco, jazz... Vad man nu gillar :) Iallafall där jag bor finns nybörjarkurser även för vuxna :)
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Alltså, jag ÄLSKAR gruppträning på gym. Jag blir så galet peppad att ta i så mycket jag orkar och kommer alltid hem med en störtskön känsla i kroppen..

I övrigt går jag mycket promenader, men jag skulle vilja lära mig bugga på riktigt, för det tror jag kan vara sjukt roligt. Jag ska nog också köpa en cykel nu, så jag kan börja cykla med hunden nu när det börjar bli barmark ute.
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Jag tränade på Sportlife innan, men sen gick ju ägarna isär. Så här finns sportlife kvar, men överallt annars är det Nordic Wellness nu. Min syster är instruktör på Nordic Wellness så jag får rabatt där, men då kan jag inte träna på gymmet här :grin:

Dans känns inte riktig som min grej, men man förlorar inget på att testa :p Mer än lite värdighet kanske...
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Jag går på pass på Friskis, joggar och promenerar. Om jag hade möjlighet skulle jag gärna simma, cykla, kanske yoga. :)
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Ett tips är att kolla tråden om träningsvanor, tror den ligger på ÄU, där berättar nämligen massa folk om vad och hur de tränar :)
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Den tråden har jag helt missat, det får jag kolla in!

När ni andra säger simning, menar ni i bassäng då? (förlåt för korkad fråga :o) Jag tycker bassängvatten är nått av det snuskigaste som finns, skulle inte ens vilja stoppa min fot i en bassäng.. Eller simmar ni ute mycket? Hav och sjö har jag inga problem med. Och säg inte att det också är snuskigt för då kanske jag inte kan simma där heller :p
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Tränar mestadels på gym rider springer eller går med hunden!
Tycker det även är kul att klättra, cykla, badminton är inte heller helt fel lika så squash. Nack delen är väl att man måste vara två eller gå med en förening.
Men allt blir roligare om man är flera :D
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Jag promenerar varje dag, rider när jag hinner och tränar boxersice en gång i veckan med mina tjejkompisar..
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Det víktigaste tycker jag är att variera. Jag tränar rätt mycket gruppass på gymmet men försöker variera anläggning, pass (Bodypump, grit, spinning mfl) och försöker pricka in favoritinstruktörer. Sedan joggar och simmar jag, försöker gå lite promenader. Jag har också en plan på att cykla till jobbet när det blivit lite varmare. Jag har funderat på att börja köra någon kampsport, men har inte tid just nu.
 
Sv: Vad hittar ni på för skoj träningsformer?

Hoppar in från S och tipsar:

Kör en hel del pass på ett gym bland annat Bodycombat, bodypump och spinning. Det finns en hel del danspass som också är otroligt roliga :)

Tidigare simmade jag och till sommaren blir det även en några joggingpass.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 013
Senast: Badger
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 167
Senast: __sofia__
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
688
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp