Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med, en ska basta länge och balta med vatten både på sig själv och kaminen.
Vi kan förresten ha bastuhattstävling när vi fått våra bastutunnor :up: Uppfinningsrikaste kreationen vinner årsförbrukning av björkrisknippen.
Först måste vi samla våra kunskaper om att göra knippena!
Det är ingen lek minsann.
Det måste vara rätt tid, rätt sort, rätt torkning etc etc
 
Sitter i sidan och planerar nyår med folk på messenger. Ville inte engagera mig såhär mycket men ingen verkar ju vilja ens säga vad de vill ha för typ av mat (knytis) :wtf:
 
Släpat ut hunden så hon fick bajsat
Det blåser och snöar här.
Glömde ta in tillräckligt med ved igår så får försöka hämta lite.
Katten är tokig och jag behöver vila lite
Ont som attans efter vedkånkande i går.
Får se om vädret lättar så jag kan fixa in resten i förrådet sen.
 
Trött och eländig men ska skärpa mig och gå ut till veden. försöker få in så mycket det bara går i pannrummet nu när jag är hemma lite längre stunder.

Det brinner så mycket bättre om det får torka lite till i pannrumsvärmen. Ska ställa upp shunten också. Det var lite väl kyligt i huset i morse innan jag tände i spispannan.
 
Här har det också kommit snö, och hästen har inga snösulor.. Men som tur är kommer hovslagaren imorgon :up:

Jag är så förbannad, kom ut till en bil där nåt inte stämde riktigt. Jodå, nån har inatt snott LED-ljusen på bilen så två hål i fronten...kul! Blir säkert billigt och bra att köpa nya lyktor. Eller inte. Och bara -vafaaaan?!:arghh::rage::turd::banghead: Ska strax ringa och fixa med polisanmälan osv.
 
Här har det också kommit snö, och hästen har inga snösulor.. Men som tur är kommer hovslagaren imorgon :up:

Jag är så förbannad, kom ut till en bil där nåt inte stämde riktigt. Jodå, nån har inatt snott LED-ljusen på bilen så två hål i fronten...kul! Blir säkert billigt och bra att köpa nya lyktor. Eller inte. Och bara -vafaaaan?!:arghh::rage::turd::banghead: Ska strax ringa och fixa med polisanmälan osv.
Så tråkigt med folk som inte kan skilja på mitt och ditt. :down::turd:
 
Jag satte mig nyss ned för att lägga upp de två klänningarna jag köpte på rea i höstas.
Jerseyklänningar och jag har då köpt till passande nålar till maskinen osv....
Klippte just av ena klänningen och började att provsy i den avklippta biten för att se hur jag skulle
ställa in pressarfoten och annat. Vilket jag inte har en aning om vad som är lagom eller knappt var jag ställer in. Bruksanvisning saknades till maskinen jag fick :mad: och jag har inte hittat någon på nätet....:mad:
Lite piff i syendet kan man ju säga....

Konstaterade snabbt varför det är ohyggligt länge sedan jag sydde. Jag har INTE TÅLAMOD!!!!!:banghead::banghead::banghead:
Möjligen för raka gardiner i bomull där det bara är att stampa gasen i botten och köra.:)
Inte för klänningar som ska ha snygg fåll. Inte en som är för sträckt eller för veckad....:banghead:

Tror att klänningarna kommer att ligga kvar i "attgöra"skåpet även till hösten eller så...
Kanske får det gjort lagom när de är ohyggligt omoderna (och hur snyggt sedan blir är en annan femma)
 
Jag har blivit "får jag chans på dig" frågad idag :D:love:
Vi var dessutom ut och käkade, på Bar-b-ko här i stan. Fruktansvärt jävla gott! Dessutom bjudna på drink då vi hade trillat bort ur bordslistan medan de löste det och sen bjudna på efterrätten då vi behövde byta borg pga större sällskap som skulle komma och vårt bord skulle sättas ihop med andra :p
https://www.instagram.com/p/_w-VC0uzNB/

https://www.instagram.com/p/_xDxrgOzKU/

Tror aldrig jag ätit då God oxfilé innan! Gott vin till maten och en bailys till efterrätten dessutom ;)
Nu proppmätt och trött. Mysa lite sen sova, upp å jobba för mig imorgon.
Den har jag också fått igår/idag. :o:love: Flera gånger :o Men vet inte vad jag ska svara :o
 
Nä jag tänkte nog mer att du kanske körde med någon form av alfarullning på din granne. Tänkte att det kanske är ett bra sätt att ta kommandot och visa vem som bestämmer om det blir en grannfejd. Du vet; visa vem som är flockledaren och så.




:D:D:D
Fan vilken bra idé, jag är ju redan flockledare här i grannskapet för ingen törs bråka med mig (för då har dom ju ingen som kan laga det som går sönder) men det hindrar ju inte att man befäster ledarskapet lite extra. :devil: Deras blodtörstiga "lilla" schäfer fick sig ett uttag igår igen, han kan liksom inte låta bli att börja tjaffsa fast han så väl vet hur det går och igår tvingade jag honom att ligga i knät när jag satt i soffan och så ynklig han blev när han inte kom loss. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 046
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 443
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp