Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade nått blött som skulle föreställa snö i morse, lär med all säkerhet vara borta när jag kommer hem från jobbet. Klar med första området. Dags att ta tag i andra och sista nu.
 
Brrr, å ja som tyckte -2 va kallt... fast förvisso känns det som att det är kallare när det är runt nollan för att det är så mycket luftfuktighet, men allt under -7 är kallt ändå.... brrrrrr...

Här är det torrt tack och lov. Det är mest att det är kallt innan jag fått upp värmen i huset, sedan är det helt ok.
 
Snön vräker ner så idag blir det vila för hästen. Hon har inga snösulor på och bara två brodd per hov.
Det får bli en dag i soffan istället minsann ;)
Själv har min snösulor, funderar på om man ska gå en promenad istället för att rida, det är ändå väldigt ljust och fint ute å så har de lovat regn under dagen.... :/
 
Hörni bastuvänner, titta vilken viktig information jag hittade när jag surfade runt efter bastutunnor:

Att använda bastutunnan - Viktig information
Att bada i bastutunnan är en trevlig upplevelse för hela familjen.

Det är viktigt att förbereda kroppen innan ett bastubad kom ihåg att duscha varmt och torka dig väl speciellt huvudet.

Tänk på att inte vistas i bastun i en längre tid det rekommenderas i ca 12 minuter.

Vänta bastun mellan 3-12 minuter, så din kropp har tid att återhämta sig.

Och det bästa, håll i er:

Det rekommenderas att skydda huvudet med en bastuhatt, vilket förhindrar kraftig upphettning av huvudet.

:rofl: :rofl: :rofl:

Bastuhatt! :laugh: Hur ser en sådan ut?
 
Här snöar det också men det ser ut som om det börjar avta så sakteliga.
Vi har ätit lång frukost, är inne på andra tekannan nu. Denna dagen blir nog en innedag med eld i spisen, lite jobb, en bok i soffan på em och soppa till middag (från frysen).
 
Hörni bastuvänner, titta vilken viktig information jag hittade när jag surfade runt efter bastutunnor:

Att använda bastutunnan - Viktig information
Att bada i bastutunnan är en trevlig upplevelse för hela familjen.

Det är viktigt att förbereda kroppen innan ett bastubad kom ihåg att duscha varmt och torka dig väl speciellt huvudet.

Tänk på att inte vistas i bastun i en längre tid det rekommenderas i ca 12 minuter.

Vänta bastun mellan 3-12 minuter, så din kropp har tid att återhämta sig.

Och det bästa, håll i er:

Det rekommenderas att skydda huvudet med en bastuhatt, vilket förhindrar kraftig upphettning av huvudet.

:rofl: :rofl: :rofl:

Bastuhatt! :laugh: Hur ser en sådan ut?
När jag badade hos en god vän i Piteå så bar hon en våt virkad mössa. Antar att den är för att kyla.

Men vi som har hår (dvs inte är flinskalliga :D ) klarar oss nog med blött hår.

- skulle jag behöva begränsa mitt badande till 12 minuter vore hela nöjet förstört!!

Plus att halva nöjet är ju allt vatten? Inte torkar jag mig väl när jag bastar. Jag blöter ner både mig och kaminen. Finska löyly ( [ löu-lu] ) är grejer det. Att "kasta vatten" på kaminen låter betydligt otrevligare... :rofl:
 
När jag badade hos en god vän i Piteå så bar hon en våt virkad mössa. Antar att den är för att kyla.

Men vi som har hår (dvs inte är flinskalliga :D ) klarar oss nog med blött hår.

- skulle jag behöva begränsa mitt badande till 12 minuter vore hela nöjet förstört!!

Plus att halva nöjet är ju allt vatten? Inte torkar jag mig väl när jag bastar. Jag blöter ner både mig och kaminen. Finska löyly ( [ löu-lu] ) är grejer det. Att "kasta vatten" på kaminen låter betydligt otrevligare... :rofl:

Håller med, en ska basta länge och balta med vatten både på sig själv och kaminen.
Vi kan förresten ha bastuhattstävling när vi fått våra bastutunnor :up: Uppfinningsrikaste kreationen vinner årsförbrukning av björkrisknippen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 046
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 443
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp