Vad i hela friden gör vi del XXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah. En vän hittade åter igen en av mina bilder, på en helt främmande persons instagramkonto. Personen påstod dessutom att det var någon helt annan än jag som var fotograf till bilden. Jag blir tokig på det! Det är en bild jag tagit som sprids ÖVERALLT. Visst, folk tycker den är bra, jag borde ta det som beröm, men jag blir sur när de tar bilden och laddar upp den på alla möjliga konstiga sidor utan att ens fråga om det är ok. Dessutom skriver de ju helt fel information av vad bilden föreställer. Nu har det gått så långt att jag blir sur av att se bilden, vilket är otroligt synd eftersom det är en av mina favoritbilder egentligen. Minns inte ens var jag laddat upp den från början och nu verkar den vara spridd så extremt att den är omöjlig att få bort från nätet :banghead:
 
Gah. En vän hittade åter igen en av mina bilder, på en helt främmande persons instagramkonto. Personen påstod dessutom att det var någon helt annan än jag som var fotograf till bilden. Jag blir tokig på det! Det är en bild jag tagit som sprids ÖVERALLT. Visst, folk tycker den är bra, jag borde ta det som beröm, men jag blir sur när de tar bilden och laddar upp den på alla möjliga konstiga sidor utan att ens fråga om det är ok. Dessutom skriver de ju helt fel information av vad bilden föreställer. Nu har det gått så långt att jag blir sur av att se bilden, vilket är otroligt synd eftersom det är en av mina favoritbilder egentligen. Minns inte ens var jag laddat upp den från början och nu verkar den vara spridd så extremt att den är omöjlig att få bort från nätet :banghead:

Tycker inte du ska känna något krav att svälja det för att det kan tas som beröm, människor som tar bilder utan att ens bry sig om att ge proper credit är en bag of dicks, verkligen. :rage: Det tar ju totalt bort lusten att posta om någon annan ska sko sig på det.

Eh, såg just klart Viskningar och rop. Integråtaintegråtaintegråtadinblödigasate. :o
 
Tycker inte du ska känna något krav att svälja det för att det kan tas som beröm, människor som tar bilder utan att ens bry sig om att ge proper credit är en bag of dicks, verkligen. :rage: Det tar ju totalt bort lusten att posta om någon annan ska sko sig på det.

Ja alltså, hade jag fått 1 krona för varje gång jag sett bilden uppladdad av andra så hade jag varit rik nu... Hade jag dessutom fått 1 krona för varje gång jag fått utskällningar(!) när jag påpekat (vänligt men bestämt) att det är min bild så hade jag haft råd med någon fin bil nu.. Ungefär.

Så ja, ser någon den här bilden på fler ställen än här på buke, i min gamla blogg eller på bilddagbokskontot Changrila, då är det fel person som laddat upp den:
86424_1319476791.jpg

Om någon som är duktig på datorer hittar ett ställe förutom bilddagboken och bloggen där jag verkar ha laddat upp bilden, då får ni gärna säga till så att jag kan ta bort bilden därifrån. Jag vill inte att den sprids hur som helst överallt.
 
Ja alltså, hade jag fått 1 krona för varje gång jag sett bilden uppladdad av andra så hade jag varit rik nu... Hade jag dessutom fått 1 krona för varje gång jag fått utskällningar(!) när jag påpekat (vänligt men bestämt) att det är min bild så hade jag haft råd med någon fin bil nu.. Ungefär.

Så ja, ser någon den här bilden på fler ställen än här på buke, i min gamla blogg eller på bilddagbokskontot Changrila, då är det fel person som laddat upp den:
86424_1319476791.jpg

Om någon som är duktig på datorer hittar ett ställe förutom bilddagboken och bloggen där jag verkar ha laddat upp bilden, då får ni gärna säga till så att jag kan ta bort bilden därifrån. Jag vill inte att den sprids hur som helst överallt.
Vilken härlig bild! Men en tanke, att du lägger din vattenstämpel över motivet i bilden/bilderna? Som det är nu så är det bara att spara hem och beskära den sen är ditt namn borta... Kan kännas tråkigt men ett effektivt sätt att avskräcka att folk snor bilderna.
 
Ja alltså, hade jag fått 1 krona för varje gång jag sett bilden uppladdad av andra så hade jag varit rik nu... Hade jag dessutom fått 1 krona för varje gång jag fått utskällningar(!) när jag påpekat (vänligt men bestämt) att det är min bild så hade jag haft råd med någon fin bil nu.. Ungefär.

Så ja, ser någon den här bilden på fler ställen än här på buke, i min gamla blogg eller på bilddagbokskontot Changrila, då är det fel person som laddat upp den:
86424_1319476791.jpg

Om någon som är duktig på datorer hittar ett ställe förutom bilddagboken och bloggen där jag verkar ha laddat upp bilden, då får ni gärna säga till så att jag kan ta bort bilden därifrån. Jag vill inte att den sprids hur som helst överallt.

Folk har typ noll koll på hur upphovsrätt fungerar, hänger inte på Tumblr längre men instagram är hopplöst - de tar en bild och gör den svartvit eller fixar ljuset och tror vips att de kan göra anspråk på den. De gör inte ens edits, de förändrar knappt ens bilden till den grad att den blir 'något nytt'. :cautious:

Jag har ett konto där jag lägger upp mycket redaktionella bilder från 50/60-talet och försöker alltid till mitt yttersta att spåra fotograf eller upphovsrättsinnehavare men det är alldeles för få som orkar anstränga sig. Hittar jag inte fotografen gör jag en disclaimer och ifrånsäger mig alla eventuella rättigheter till bilden, men folk tar bara och repostar utan informationen. Samma när man postar skannade bilder där man angett vart den är skannad ifrån - folk tar dem bara så arbetet att ge credit till rätt ställe känns hopplöst - jag gör det i respekt. Köper även bilder där en vanlig standardbild med frakt går på runt 200:- . . Det är lagomt kul när någon tycker att det är bra repost-material. Har typ blivit nitisk på att sätta namn på dem fast det inte är jag som är upphovsrättsinnehavare för att hålla koll. :rage:

Såg förresten Aysu i regnet på din insta - gud, hon och jag är lika glada i regn. :love:
 
Jag har ägnat 2 timmar åt att skura dörrar och dörrkarmar :meh: Nu haft lite rast och hade sån tur att grannen till köket erbjöd mig en banandrink :D Skitgod pch dessutom fick jag nån typ av chokladkaka när han kom med drinken :) Han har jobbat som tolk i hemlandet och är väldigt trevlig och hjälper oss mycket här så han är den enda som får hämta ut sin extra mjölk så här sent. Igår bjöd han ju på Pepsi, så snart måste jag bjuda tillbaka känner jag :o
 
Det regnar här i Värnamo och jag väntar på att ett godståg ska gå genom stationen så att jag kan krypa ner i soffan någon timme. Ibland funkar det, ibland inte ;)
 
Woop woop! Nu ut och ta ett bloss o sen blir det till att krypa ner i soffan. Med lite tur kan jag få nästan två timmars sömn :)
 
fy fan blev och känna mig stressad nu på slutet. Men nu är allt städat, så ska bara sitta några minuter och vila fötterna sen gå och sätta igång i köket. Skönt det bara är 2.5 timme kvar nu.
 
fy fan blev och känna mig stressad nu på slutet. Men nu är allt städat, så ska bara sitta några minuter och vila fötterna sen gå och sätta igång i köket. Skönt det bara är 2.5 timme kvar nu.

Låter jobbigt! Jag lyckades få sova nästan två timmar jag. Ibland kan jag sakna nätterna i Vaggeryd, ibland fick man ihop 5-6 timmars söm.
 
Detta med att vara sjukskriven är ju fan inte bra för ekonomin. Dels typ ingen inkomst och dels har man alldeles för mkt tid över till shopping :p Kaozz alltså. Har nu köpt årgångsviner för några tusenlappar för mkt och tänkte sätta mig hemma i min ensamhet och avsmaka tillsammans med massa lagrade ostar från hallen. Känner mig som den kvinnliga motsvarigheten till Edvard Blom typ. Kaozzzz....

Mmmm vin och ost ... :d

Jag trivs lite för bra :D;)

Det skulle vara praktiskt att känna sig bekväm i kjol alternativt klänning :up:
Apropå det så har min enda bra kjol försvunnit. I lägenheten, som är 28kvm :cautious:

Du anar inte sa mycket som forsvunnit i var husvagn pa 30 kvm. :meh: Jag kan inte vanta pa att fa flytta om och lasta in saker i huset ... jag lar hitta mycket som nog kanns som nastan nytt.:p

Jag läste baJSKolar :D

Och jag laste Bastkjolar.:laugh:
 
Jag har så ologiska tankar om mig själv och mitt utseende som kommer direkt när jag inte kan gömma mig i tält :angel:

Jag vet ju att det inte är så, men kjol/klänning/kortbyxor får mig automatiskt att tro att jag borde ställa upp i typ Biggest Loser. Så orimligt och jag blir ledsen över att jag gör så mot mig själv.

(Ursäkta inlägg 72518 om detta. Jag jobbar på det :up:).
Jösses. Jag uppfattar dig som väldigt (!) smal.

Och varför måste man se just smal ut. Jag bär omkring på 20 kilo som inte borde finnas där om man ska gå enligt BMI. Men jag är jag. Inte mina kilon. De som träffar mig möter inte övervikt, de möter mig.

samma med dig. De som du träffar möter en människa, och du har en egen stil som du inte ska ändra om du trivs i den! Oavsett vilken kroppsform du har.
 
Vaknade 09 igår. Har ännu inte somnat efter det. Helt slut och förstörd men sömnen infaller sig verkligen inte. Gav upp vid halv sex och åkte iväg och vattnade alla plantor i växthuset. Nu äter jag frukost. Inser jag inte är något hejdundrandes fan av äggröra men ned ska det allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
706
Senast: Piaff
·
Svar
161
· Visningar
7 421
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp