Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi del XXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar på att kunna gå ut med katt lådan.
Men kan du inte köpa en kastrerad?? Eller bråkar dom ändå??
Alltså då måste jag köpa en kastrerad hona och de växer inte på träd
Hanar har jag inte plats att ha de behöver ganska mycket yta för att inte slåss
 
Hann precis in med hunden innan det började vräka ner
Jag bryr mig inte men hunden är allergisk mot regn hahaha
 
Jag har så ologiska tankar om mig själv och mitt utseende som kommer direkt när jag inte kan gömma mig i tält :angel:

Jag vet ju att det inte är så, men kjol/klänning/kortbyxor får mig automatiskt att tro att jag borde ställa upp i typ Biggest Loser. Så orimligt och jag blir ledsen över att jag gör så mot mig själv.

(Ursäkta inlägg 72518 om detta. Jag jobbar på det :up:).

Sådär har jag också varit. För mig handlade det om att när jag faktiskt brydde mig om att se bra ut så mådde jag uselt psykiskt och det kom jag ifrån genom att sluta bry mig om mitt utseende och istället fokusera på allt annat. Det resulterade i att jag efter ett tag kände mig snygg i mjukisbyxor och neutral t-shirt, men satte jag på mig något snyggare så kände jag mig direkt hur ful som helst. Mentalt blev det som ett "hopp tillbaka" till när jag mådde dåligt.

Jag löste det genom att dels försöka hitta en ny stil, så att mina "finkläder" inte på något vis påminde om mina gamla "finkläder", dels genom att ta det i pyttesteg, så att jag tex hittade lite finare mjukisbyxor (eller byxor som var lika bekväma som mjukisbyxor). Kastade även ut speglarna ur hemmet och gick helt på känsla istället för vad spegeln sa. Kanske kan det hjälpa dig att göra något liknande?
 
@Red_Chili: Vad skönt att du mår bättre psykiskt!

Ja, jag har varken våg eller speglar i lägenheten just för att minska riskerna. Men att successivt byta ut saker uppåt lät smart :up:
 
Alltså då måste jag köpa en kastrerad hona och de växer inte på träd
Hanar har jag inte plats att ha de behöver ganska mycket yta för att inte slåss
Men om din hane är kastrerad så måste du inte ha en kastrerad hona från början, då kan du ju kastrera själv? Storleken har ingen betydelse mellan kaniner, en dvärgvädur är ju lätt att hitta.
Jag har en kastrerad hane och en änsålänge okastrerad hona. De är oskiljaktiga.
 
Var ute och försökte hänga upp näten men klarade bara ett .Knotten var förjävliga så nu ser jag ut som dom där tjejerna som fyller läpparna så dom liknar en babianrumpa i ansiktet .Verkar vara ordentligt överkännslig mot knott .Men kan trösta mig med att det gick bra att riva ner ett getingbo i farvaringsstkjulet nere vid båten och radar fungerade bra .Hade sådan tur att drottningen kom fram fort så hon fick sätta livet till så nu bygger dom inte igen får jag hoppas då hon är borta !
 
Sitter och funderar på hur jag ska lyckas omvandla en enorm mängd frustration och negativa känslor till något som gör att jag kan få energi till att få bra saker gjorda. Just nu åker humöret mest bergochdalbana och allt känns hopplöst :(
 
Är galet less på min lägenhet, varenda dag så kommer det in ciggrök från grannarna så det STINKER, sitter just nu å är helt äcklig i halsen efter att ha andats in det, precis som när man står bredvid en grupp rökare.... :rage:

Skickade just en felanmälan om det till hyresvärden... får se om dom tar det på allvar överhuvudtaget....

var är det billigt med hus långt ifrån grannar?:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
683
Senast: Piaff
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
453
Senast: sweep
·
Svar
1 483
· Visningar
79 592
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp