Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gått en vända i trädgården med tekoppen. Ingen blåst och vårvarmt, älskar't. Funderade på varför jag inte ser mina krokus så går dit och vad ser jag; De jäkla rådjuren har mumsat på mina vårlökar :arghh::rage: marodörer!

Gått en vända i trädgården med tekoppen. Ingen blåst och vårvarmt, älskar't. Funderade på varför jag inte ser mina krokus så går dit och vad ser jag; De jäkla rådjuren har mumsat på mina vårlökar :arghh::rage: marodörer!

När det gäller rådjur får jag ofta känslan Kill 'em all! :devil: :rage: Mina fina rosor :(

Reflekterar...Sitter och funderar på hur det kommer sig att man får tilltala en del användare på ett sätt och andra inte här inne. Någonstans trodde jag att alla hade samma värde men oavsett så får man inte nämna vissa saker till vissa utan att det ska ta hus i helvete och andra kan gås på och sparkas på utan att det händer ett dyft.
Generellt känns det som att buke har förändrats sista tiden men det kanske bara är jag som har den känslan.

Varför tillåter du dina föräldrar att behandla dig som ett barn?
Tips i all vänlighet, lägg av med din obstinata signatur, då kommer flera att ta bort dig från sin ignorelista o faktiskt läsa dina inlägg.
Ja, säg det! Om de slutade med det skulle livet bli mycket enklare, men det finns andra exempel som är ännu vidrogare!

Possibly Pethead

Fast det innebär inte att man inte får ha den, även om det finns några som inte gillar den.

För mig är det obegripligt hur två ord kan uppröra någon överhuvudtaget. Buke blev plötsligt väldigt trångt när det där kom.

Det sa jag inte heller. Jag utgår ifrån att det finns många olika anledningar till att en del har problem med den vilka är rätt ointressanta faktiskt. Är den ett så stort problem så använd ignorera. Inte dra det i femtielva trådar.

Med det sagt, jag tycker att förståelse från båda sidor är trevligt.

Fast det innebär inte att man inte får ha den, även om det finns några som inte gillar den.

För mig är det obegripligt hur två ord kan uppröra någon överhuvudtaget. Buke blev plötsligt väldigt trångt när det där kom.
För att den stör en del, om den inte stör dig så kan det så klart kanske vara svårt att förstå hur den kan störa många andra.

Jag tycker inte ditt inlägg mot vallhund är okej. Det var ett inlägg skrivet i all välmening. Du flyger i taket så fort någon nämner det och det är inte heller okej. Vallhund och jag har haft livliga disskutioner där jag fått ta både det ena och det andra betydligt grövre än det som sagt här. Jag har inget agg mot vallhund för det. Man får släppa och gå vidare, kanske tänka om sina formuleringar och vad man kan göra bättre för att passa in om man nu vill det. Om man inte ändra på något och fortsätter köra sitt rejs så får man också räkna med att få lite råd i all välmening och det är inget den som ger rådet ska få en massa skit för om tonen är god.@vallhund jag hoppas du inte tar illa upp för att jag använder våra tidigare disskutioner som ett exempel. Inget illa menat!

Nu är saken slutdiskuterad för min del och hoppas vi alla kan hålla en god ton och respektera varandra från båda sidor.

För att den stör en del, om den inte stör dig så kan det så klart kanske vara svårt att förstå hur den kan störa många andra.

Jag tycker inte ditt inlägg mot vallhund är okej. Det var ett inlägg skrivet i all välmening. Du flyger i taket så fort någon nämner det och det är inte heller okej. Vallhund och jag har haft livliga disskutioner där jag fått ta både det ena och det andra betydligt grövre än det som sagt här. Jag har inget agg mot vallhund för det. Man får släppa och gå vidare, kanske tänka om sina formuleringar och vad man kan göra bättre för att passa in om man nu vill det. Om man inte ändra på något och fortsätter köra sitt rejs så får man också räkna med att få lite råd i all välmening och det är inget den som ger rådet ska få en massa skit för om tonen är god.@vallhund jag hoppas du inte tar illa upp för att jag använder våra tidigare disskutioner som ett exempel. Inget illa menat!

Nu är saken slutdiskuterad för min del och hoppas vi alla kan hålla en god ton och respektera varandra från båda sidor.
Att skriva att någon är på folks ignore kan knappast vara i all välmening. Någon här kan inte ha en aning om hur många som har någon där, hur andra bukefalisters listor ser ut. Vet du hur många jag har på min just nu?

Det låter heller inte välment att kalla signaturen obstinat. Hennes syfte med den är ju inte att uppröra någon, hon har ju förklarat gång efter annan att hon helt enkelt gillar signaturer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 994
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår