Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet klart, hunden avbusad tillsammans med hundbästisen. Idag börjar en ny kurs på min utbildning, så tänkte sätta mig ner och läsa igenom informationen och eventuellt veckans kurslitteratur.

Vaknade redan före 8 trots jag somnade nån gång efter halv tre inatt. Legat kvar i sängen och pillat på telefon sen dess, men det kurrar som sjutton i magen så lär väl gå upp och äta frukost.

Somnade O_o

Alltså det här funkar ju inte, jag for INGET jobb gjort för att jag är så trött konstant.

I morgon får jag nog gå och ta några blodprover och se om de kan leta rätt på något fel för nu har det varit helt extremt sedan början på Februari.

Zelma fick en komplikation när hon kastrerats, magen svullnade och såret gick upp. När hon ätit metacam och vetrimoxin gick svullnaden ner och såret läkte ihop.
Förra veckan blev hon vaccinerad med andra sprutan och nu har såret kommit tillbaka. Kan hon vara allergisk mot vaccinationen?

Zelma fick en komplikation när hon kastrerats, magen svullnade och såret gick upp. När hon ätit metacam och vetrimoxin gick svullnaden ner och såret läkte ihop.
Förra veckan blev hon vaccinerad med andra sprutan och nu har såret kommit tillbaka. Kan hon vara allergisk mot vaccinationen?
Operationssåret? I så fall tror jag mer att hon reagerar på de inre stygnen än att det beror på vaccinationen.

Är bitter. Har rättat mig i ledet och undervisar som dom. Skittråkigt. Men orkar inte mer att bli ifrågasatt varför jag försöker förändra undervisningen med att ha roligt på lektionerna! Barn måste ju få lära sig att ha tråkigt!

Jag hoppas jag blir kallad på intervju på de andra tjänsterna jag sökt. Här kan man fan inte vara kvar. Kommer gå i depression.

Bakar nyponbröd.
Sedan blir det att hoppa in i duschen.
Morsan ska hjälpa mig att byta bandagen på operationsnittena. De har börjat att lossna. Ska åka till Zoo affären oxå. Handla lite mat till malarna och de andra fiskarna

Tackar! Var helt stensäker på att det skulle bli förlängning, Frölunda är ju bra på att snabbt vända och få in ett mål och då dom gjorde sitt andra så var inte blodtrycket på rimlig nivå :rofl:
Vilket lag är det du håller på?
Jag är HVfantast. Åker till Karlstad på fredag. Men jag räknar med fyra raka...

Lyssnar på Loke och klipper ut lite byxor och mössor till prematurerna. Gjorde ett bra fynd på fb, en som skulle sluta sy helt så hon sålde av allt. Köpte ett paket med stuvar och mudd för 500 kr ink porto, det vägde nästan 7 kg :D Massor av fina tyger! Så nu har jag att göra om jag vill. Klurar på nått nytt åt mig själv. Har massa fina tyger, men ingen riktig inspiration vad jag ska sy :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka