Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hann inte tvätta allt jag ville, men bokade tvättstugan på torsdag em igen. Vill tvätta alla täcken och kuddar, men det blir ju lite eftersom jag har 2 kuddar och tre täcken i sängen :o
Måste spela musik nu, någon granne har roat sig med att skrapa tapet eller nått annat HELA dagen, rätt enerverande ljud om jag får lov att säga det :meh:

Kom hem från jobbet och möttes av en halt och smutsig katt :down: Smutsen hade liksom stelnat i pälsen på ett konstigt sätt och på konstiga ställen :crazy: Klämde igenom han och konstaterade att han verkar hel på insidan, men jag fick inte undersöka ben/tass på höger fram och inte heller titta på tänderna. Jag blev tvungen att klippa bort smutsen :crazy:
Jag misstänker att han blivit påkörd :( igen :crazy:
Nu har han ätit iallafall och ligger vid mina fötter och spinner, alltid något. Lilla (stora) missen :(
Trist när katten blir påkörd .En av mina tidigare katter blev påkörd och mannen som gjorde det körde av vägen och skrotade bilen .
Katten kom hem efteråt och såg allmännt vissen ut och blodig men bara ytliga sår .Sedan han fick vila upp sig några dagar så var det full fart igen men har haft 2 till som blivit överkörda men dom dog direkt

17362591_10155410520372448_9067972440390619034_n.jpg
Det är fortfarande lika fnissroligt :D:D:D

Trist när katten blir påkörd .En av mina tidigare katter blev påkörd och mannen som gjorde det körde av vägen och skrotade bilen .
Katten kom hem efteråt och såg allmännt vissen ut och blodig men bara ytliga sår .Sedan han fick vila upp sig några dagar så var det full fart igen men har haft 2 till som blivit överkörda men dom dog direkt
Ja det här är ju "priset" man får betala när man bor vid landsvägen... :(
Men vi har *peppar-peppar* bara haft en katt som dött på vägen, däremot har alla katter vi haft blivit påkörda minst en gång var :crazy: Men bara en tidigare som blivit det två gånger och kommit hem... den var en lika stor bamsing som den här :love:

Skräpdagen till ända, äntligen. Lyckades tom förmå mig att ta en dusch ikväll :up:. Det ska bli sol imorgon så jag hoppas jag mår bättre då, nu har jag vilat (ofrivilligt) i två dagar efter en intensiv dag.
Tur jag inte jobbar förrän på fredag.

Jag har varit och ridit. Nu var det tredje gången i rad som hästen blev helt knasig under turen. Han känns pesonlighetsförändrad men är ju sig själv både före och efter hispigheten. Jag känner inte igen honom och har ju ridit honom ett år nu. Så här har han inte gjort förut. Ägaren tycker det låter märkligt och ska rida själv någon dag och se vad som händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 153
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka