Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Småplanerar tisdagen. Sambons födelsedag och 10 år sedan vi blev ett par. :love:

Han önskar sig aldrig något och har inte några egna stora intressen (vi delar typ allt) så han är riktigt jobbig att köpa presenter till. Men idag satt vi och letade saker att köpa för att utnyttja en tidsbegränsad bonusgrej i en butik och han frågade om en pryl hade släppts än. Jag svarade att jag trodde det och att jag skulle kolla. Letar upp prylen och berättar att den släpptes för två månader sedan och att den inte finns i lager. Ajdå vad trist säger sambon.

Den finns inte i lager för att jag jagat butikens sista exemplar i en månad. Fick den äntligen skickad förra veckan och den kommer imorrn. :cool:

Jag har precis ätit lite middag, något sent, efter att grannen kom ner med 2 kubik ved som jag packat i IKEA-påsar redo att bäras in från vedboden till huset. Känns sååå skönt att ha det klart nu. Vårens alla brasor är räddade och jag är sjukt stolt över att jag kom på idén att packa in veden i IKEA-påsar direkt istället för att bara stapla upp veden i boden för att sen typ varannan dag packa två påsar och gå upp med. Detta tog ju betydligt kortare tid dessutom! :D

Klarar du hela vintern på två kubik??
Nä, men det som är kvar. :D Jag har eldat slut på alla kubik jag hade. Jag eldar ju inte för att värma huset, utan jag myseldar i kaminerna för att avlasta de eluppvärmda elementen, men eftersom jag inte är hemma jämt och kan hålla igång kaminerna eldar jag inte för värme, utan mer för avlastningen och för mysfaktorn.

:meh: Jag vet inte riktigt vad dina kollegor har roat sig med här uppe i Västerås men jag tar bilen idag istället för att hoppas på att tågen kanske kommer. :p

Jag såg något om det. Jag vet inte riktigt vad som hänt men vad jag hört (behöver inte vara sanning) är att föraren körde mot rött och då spårade ur. Förhoppningsvis är det ingen tkl som gjort fel men man vet aldrig.

Har sagt det förr. Det finns en anledning till att vi tågklarerare åker bil istället för tåg ;)

Jag såg något om det. Jag vet inte riktigt vad som hänt men vad jag hört (behöver inte vara sanning) är att föraren körde mot rött och då spårade ur. Förhoppningsvis är det ingen tkl som gjort fel men man vet aldrig.

Har sagt det förr. Det finns en anledning till att vi tågklarerare åker bil istället för tåg ;)
Med tanke på bilderna så undrar man ju lite om inte föraren borde ha funderat på att bromsa lite tidigare än när spåret tog slut. :angel: I Sala så försökte föraren åtminstone bromsa men då var det is på spåret så att det inte gick. :cautious: Dubbade tåg kanske framöver. :angel:

Med tanke på bilderna så undrar man ju lite om inte föraren borde ha funderat på att bromsa lite tidigare än när spåret tog slut. :angel: I Sala så försökte föraren åtminstone bromsa men då var det is på spåret så att det inte gick. :cautious: Dubbade tåg kanske framöver. :angel:

När de kommer från sidospår finns det spårspärrar som skjuter tåget åt sidan för att det inte ska komma ut i annan tågväg. Även om det inte går fort blir det en rejäl rörelse när tåget ändrar riktning.

Jadu, vintern är inte rolig för oss som jobbar med tåg ;)
Varje höst får vi höra att nu är det minsann förberett för vinter men sen kommer vintern och det blev visst inte så bra den här gången heller :angel:

Barnet sover och jag pysslar. Lite tvätt och disk. Har typ inget planerat för allt pappersjobb till företaget är färdigt och allt till skolan också.

Blir väl mycket TV och sova idag. Och tvätta sängkläder :grin:

en signalare som går. (under träning).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka