Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser i min nya bok. Men det känns ovant, ögonen är redan trötta och då har jag bara kommit 125 sidor än så länge. Det var alldeles för längesedan jag tog mig tiden att läsa en bok.

Kom hem till partnern, hen smakar och luktar skorsten :meh: hen ska såklart börja röka igen om hen vill, men jävlar vad avtändande det är för mig. Idag kvalar nog in som sämsta torsdagen hittills för 2017 :meh:

Kom hem till partnern, hen smakar och luktar skorsten :meh: hen ska såklart börja röka igen om hen vill, men jävlar vad avtändande det är för mig. Idag kvalar nog in som sämsta torsdagen hittills för 2017 :meh:

Köp en låda Nicorette och lägg i ett påskägg :meh:

Jag lägger mig inte alls i vad partnern gör i den vägen (gudarna ska veta att jag inte tar de allra bästa valen för min kropp jämt) men rökning gillar jag verkligen inte. Snus är inte trevligt heller men sköter man det snyggt (vilket han gjort när han snusat) så har jag mindre problem med det än rökning.

Särbon är faktiskt nikotinfri sedan ett tag nu, med tuggummi! :banana:

Edit: Läkarna tror att en bidragande orsak till att mamma fick Alzheimers var hennes storrökning under en lång tid (när jag var riktigt liten gick det två askar Röd Prince). Visst, det är andra faktorer som spelade in också men att den var bidragande räcker för att ge mig avsmak. Min mamma har inte känt igen mig på många år och är liksom inte med alls. Hon fick diagnosen innan 60.

Jag ligger och ska slå ihjäl massa tid på sjukan i min lilla ruta där kamerorna ser mig. 4 timmar ska jag få sova inatt innan jag ska slå ihjäl mer tid. Det är helt knäppt.

Köp en låda Nicorette och lägg i ett påskägg :meh:

Jag lägger mig inte alls i vad partnern gör i den vägen (gudarna ska veta att jag inte tar de allra bästa valen för min kropp jämt) men rökning gillar jag verkligen inte. Snus är inte trevligt heller men sköter man det snyggt (vilket han gjort när han snusat) så har jag mindre problem med det än rökning.

Särbon är faktiskt nikotinfri sedan ett tag nu, med tuggummi! :banana:

Edit: Läkarna tror att en bidragande orsak till att mamma fick Alzheimers var hennes storrökning under en lång tid (när jag var riktigt liten gick det två askar Röd Prince). Visst, det är andra faktorer som spelade in också men att den var bidragande räcker för att ge mig avsmak. Min mamma har inte känt igen mig på många år och är liksom inte med alls.
Heja särbon! Min partner har ju slutat röka en gång redan, för några år sen. Sen skulle hen bara feströka en gång för nån vecka sen, och nu smusslar hen alltså med vardagsrökning :meh: Känns ju värt. Påskägg it is :up:

Heja särbon! Min partner har ju slutat röka en gång redan, för några år sen. Sen skulle hen bara feströka en gång för nån vecka sen, och nu smusslar hen alltså med vardagsrökning :meh: Känns ju värt. Påskägg it is :up:

Ja, jag är faktiskt imponerad av honom. Han har slutat tidigare så han visste ju att han kan fixa det. Sedan är det väl inte säkert att han klarar av att hålla det men då är det så. Jag lägger mig som sagt inte i vad han gör, han är en vuxen man och jag tror inte på att gnata. Däremot har han aldrig pussat mig när han har rökt för han vet ju att jag har astma.

Ja, jag är faktiskt imponerad av honom. Han har slutat tidigare så han visste ju att han kan fixa det. Sedan är det väl inte säkert att han klarar av att hålla det men då är det så. Jag lägger mig som sagt inte i vad han gör, han är en vuxen man och jag tror inte på att gnata. Däremot har han aldrig pussat mig när han har rökt för han vet ju att jag har astma.
Jag känner samma. Vägrar hytta med pekfingret och försöka "uppfostra" på nåt vis. Partnern muttrade lite på den där festen om att hen "inte fick" men det gjorde jag jävligt(:o:angel:) klart att hen gör exakt som hen vill. Tyvärr blir ju konsekvensen betydligt mindre närkontakt för att jag tycker det är så frånstötande. Men det är ju hens val.

Jag känner samma. Vägrar hytta med pekfingret och försöka "uppfostra" på nåt vis. Partnern muttrade lite på den där festen om att hen "inte fick" men det gjorde jag jävligt(:o:angel:) klart att hen gör exakt som hen vill. Tyvärr blir ju konsekvensen betydligt mindre närkontakt för att jag tycker det är så frånstötande. Men det är ju hens val.

Ja, att uppfostra sin partner är inte något jag har lust med. Givetvis har det inte rökts inomhus (inte hos honom heller) och han har tagit hänsyn till min astma. Det är väl mitt krav, resten är inte min sak. Jag kan tillägga att jag behövde aldrig säga något om astman heller.

Skulle försöka fylla i uppgifter som försäkringskassan ville veta, men jag har inte någon aning om vilket datum jag senast hade löneökning.

Så jobbigt, jag hoppas verkligen att undersökningen ger resultat! :heart
Ja alltså, det kommer den ju ge om jag inte blir galen först. De ska helt enkelt se till att jag får anfall. Nu har se bantat både sömn och medicin så får vi se vad det ger. Händer det inget lägger de på olika stressmoment etc. Min gulliga läkare hade ju tryckt mig före i kön för att jag skulle få skola in minstingen på fsk fick jag veta. Jag har inte skolat in den äldsta någon av de två gångerna hon skolats in. Jag ska vara ute den 13:e på egen begäran men helst den 8:e så jag räknar med att de kör fullt ös på triggers direkt för att nå detta.

Angående rökningen: min skorsten till make har fått eldningsförbud. Han la av för ett par år sedan och det var så skönt! Han tog en cigg på årsdagen och det smakade äckel så han avslutade den inte ens och har inte haft något sug alls sedan dess. Det är så starkt gjort att lägga ner ett nikotinberoende iom att det är något man ser och känner lukten av konstant om man är i civilisationen. Han jobbar ju på söder och många kollegor röker.

Skulle försöka fylla i uppgifter som försäkringskassan ville veta, men jag har inte någon aning om vilket datum jag senast hade löneökning.
Sånt där sliter jag mitt hår över. Jag fick höra att om det är länge sedan så räcker det med ett ungefär men jag är ingen säker källa. Jag gissar efter att de sa det. Vi har ju inte lönesamtal på det sättet ens.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 088
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 980
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna