Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft tågstopp pga obehöriga i spår :down: ingen olycka tack och lov men det känns ju kymigt ändå... Har varit väldigt ofta på sista tiden. En del av jobbet jag gärna slipper konfronteras med. :(

Jag kom hem från stallet, hade tillräckligt med motivation för att faktiskt ta ner julbelysningen som satt kvar i träden och sen la jag mig i sängen med laptopen i knät för att kolla på jobb. Det känns verkligen deprimerande att söka jobb.

Och jag väntar fortfarande på det där samtalet från Han.

:arghh:skämskudde de lux jag tittar på 112 och de åker prio 1 ut till en man som har ringt 112 för något som visar sig vara en fästing.:cautious: varpå ambulanspersonaltar in honom i ambulansen för att ta bort den:banghead: han hade aldrigt tänkt tanken att gå till vårdcentralen? :meh: Fast mannen hävdade att den blev större med varje pulsslag...nog för att det var en stor fästing men varje pulsslag? :meh:

Skönt att det går åt rätt håll! Är det tänkt att du ska få en dos igen om ett halvår, eller har du övergått till att få en gång per år som jag förstått att många får istället efter några år? (Minns även att du fick vänta ett tag med den här dosen pga värdena.)

Själv ska jag på MR den 13:e april och är plåtarna okej, och värdena bra så är det tänkt att jag får nästa dos i början av maj. Gud vad jag längtar :P

Jag vet ingenting just nu. Skulle få telefontid med läkaren i APRIL?

Jag vet ingenting just nu. Skulle få telefontid med läkaren i APRIL?

Är inte vården förtjusande. När jag fick min diagnos hade neurologen bara röntgenläkarens omdöme att gå efter, som blev skickat till min läkare på VC från början. De hade nämligen försökt begära ut bilderna på fel ställe. Detta var ju i oktober, så de BORDE hunnit rätta till det nu, men jag passade på att dubbelkolla så det inte glömts bort inför nästa MR (de måste ju kunna jämföra de gamla bilderna mot de nya...) i samma veva som jag skulle ända någon tid. Det hade glömts bort. Hade ärende att ringa en gång till ganska nyss, frågade igen, och det var ingen som visste något om det. Undrar om jag ska ringa och tjata en gång till :banghead:

Jag kom hem från stallet, hade tillräckligt med motivation för att faktiskt ta ner julbelysningen som satt kvar i träden och sen la jag mig i sängen med laptopen i knät för att kolla på jobb. Det känns verkligen deprimerande att söka jobb.

Och jag väntar fortfarande på det där samtalet från Han.
Men hade inte du massor med jobberbjudanden?

Ska hon opereras i Nairobi?

Det beror väldigt mycket på vilken sorts höftfraktur det är och hur den blir opererad. Oftast går det helt komplikationsfritt.

Herregud min styvfar ringde och mamma opereras morgon - hon äter varan så de måste vänta lite, ingen narkos bara en spruta i ryggraden så hon är vaken hela tiden. Det var något om att hon bröt den just vid kulan? @CillaW du kanske kan förklara bättre? Plus inga skruvar eller liknande, förstod inte helt men tydligen uh, limmar de eller liknande ihop den eftersom den gått av vid kulan???

Sedan åker lilla mamma hem dagen efter, och enligt kirurgen som opererade så kommer hon att kunna gå i trappor som vanligt redan från början - jag trodde de skulle behöva ta ner en säng till nedervåningen. Hoppas nu inte att det blir några komplikationer eller blodproppar eller liknande. Men hoppas att det är mindre risk eftersom hon redan äter blodförtunnande. Ska messa B och påminna honom. Jag läste om faran för det på 1177 vårdguiden.

Gode gud vad jag känner mig lättad och lycklig. Jaha, alla onyttiga saker jag köpte för att trösta mig med ikväll (uh, läsk, chips och småkakor) vet jag inte riktigt vad jag ska göra av nu :grin: Det var väl lite onödigt.

Hela jag är bara en enda stor klump av lättnad och gråt, men bra sådan om ni förstår vad jag menar. Jag vågar inte ta ut all lycka i förskott om det skulle hända något, men ja, jag känner mig så otroligt lättad att jag är alldeles darrig :heart Lilla mamma min.

Kört till Uppsala med bebis.
Handlat på ICA.
Ammat och bytt blöja i bilen.
Träffat fotografen och köpt en massa bilder på bebisen.
Ammat och bytt blöja hos fotografen.
Kört hem från Uppsala med bebis.
Ammat och bytt blöja några gånger.
Haft Betygssamtal och ammat samtidigt.
Bytt böja.

Nu ska vi titta på Masterchef :D

Så du har i princip ammat och bytt blöjor? :D In ena hållet och ut det andra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 985
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna