Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl lika bra att säga det här också, eftersom han var trådens förtjänst. Guldhästen finns inte längre, han rycktes bort från mig igår. När stallägaren ringde och berättade att han hittats död var det som att trycka på en knapp, all min livsglädje rann ur. Jag ser ingen mening längre, helst skulle jag följa efter honom direkt.

Det står mer om det som hänt i Föl 2016-tråden. Orkar inte dra det en gång till.
eusa_boohoo.gif

Oh fy! Min mek är underbar, han skjutsar hem mig när jag lämnar bilen och nu har han ringt om att bilen är klar så han kommer och hämtar mig.
Avis på dig som har en sån klippa!
Det var samma visa förra gången, då var det dock reparationer... Det tog 4 timmar istället för de utlovade 2 "råkade dubbelboka" hette det då. Min verkstad jag hade i Skåne var också kanon, trots stor firma så kände man sig Välkommen och väl bemött.
Mekonomen här i stan var jag heller inte nöjd med (dom luftade inte bromsarna ordentligt så dom funkade inte som dom skulle...) och nu detta. Det finns liksom inte hur många firmor som helst att välja på :arghh: Han har för övrigt inte öppnat än och jag har vart och knackat på *hårt* två vändor :banghead:

äntligen på väg hem med bilen. Fick prisavdrag på 500 kr som ursäkt så det var ju bra iaf. Men är ändå lite putt :cautious:

Nu hem, kissa (håller på att spricka) och springa ner i tvättstugan. Tvättiden började kl 13 :meh:

Avis på dig som har en sån klippa!
Det var samma visa förra gången, då var det dock reparationer... Det tog 4 timmar istället för de utlovade 2 "råkade dubbelboka" hette det då. Min verkstad jag hade i Skåne var också kanon, trots stor firma så kände man sig Välkommen och väl bemött.
Mekonomen här i stan var jag heller inte nöjd med (dom luftade inte bromsarna ordentligt så dom funkade inte som dom skulle...) och nu detta. Det finns liksom inte hur många firmor som helst att välja på :arghh: Han har för övrigt inte öppnat än och jag har vart och knackat på *hårt* två vändor :banghead:

Usch så irriterande. Min bil är hemma nu, de hade passat på att tvätta den åt mig med.

Nu vet vi vad som ska lackas... Det är grillen som är knäckt men tydligen måste man byta hela kofångaren plus grill. Och kofångaren ska lackas i vår vita färg, en av två som finns :meh:

Varit hos VC, 200:- för att läkaren skulle lyssna på lungorna och konstatera att hon ville ha en lungröntgen. 200:- för att genomföra röntgen.. Total besökstid: ca 10-15 minuter. Alltså jag vill egentligen inte klaga eftersom sjukvården är förhållandevis bra och billig här i Sverige men ja... Ingen lunginflammation och när jag har tid att svänga förbi ett apotek ska jag stifta bekantskap med en kortison-inhalator. Förhoppningsvis är hostan ett minne blott snart!:)

Och så kraschar det igen. Borde helt klart hålla mig från nätet när jag inte har tillräckligt tjock hud för att fixa när människor är nedlåtande och antyder saker.

Sitter i väntrummet hos tandläkaren. Vänta vänta vänta. Sen ska jag ut till huset och packa upp lite grejer. Kanske börja bygga staket till hästarna med, om det finns batteri i skruvdragaren.

Sitter i väntrummet hos tandläkaren. Vänta vänta vänta. Sen ska jag ut till huset och packa upp lite grejer. Kanske börja bygga staket till hästarna med, om det finns batteri i skruvdragaren.
Lycka till, kom precis därifrån 1200 kr fattigare
Är så jäkla törstig med det är inte lätt dricka med halva käften bedövad O_o:rofl:

Har en massa läkarbesök nu i juli. Den 3,4, 11, 12, 17, 18 och den 24e
Blir inte så mycket semester när man måste springa till läkaren var och varannan dag

Har panikattack igen och känner mig allmänt låg, är så less på att aldrig bli klar med studierna och känner att jag förstört min framtid typ :cry:

Usch låter inget vidare.. glad att jag aldrig behövt göra något mer än rutinkontroller.
Då på det glada 70-80-talet när jag växte upp, lagades ALLT smått som stort med amalgamfyllningar. I efterhand har det väl ifrågasatts om det inte lagades FÖR mycket :cool:
Idag börjar dessa fyllningar ge upp och rasa sönder och behöver bytas ut.

Vet inte om jag någonsin kommer våga köpa en häst igen om jag inte gör det direkt, men hur fixar man ens att åka och kolla? Allt hade varit så mycket enklare om det redan stod en till i stallet som krävde vård och uppmärksamhet. Så man tvingades ut dit, och behövde lägga tankarna åt sidan och leva i nuet för en stund :(.
Jag har inte kunnat äta på över ett dygn. Ligger bara i sängen och är orkeslös, ser inte längre någon mening.

Har panikattack igen och känner mig allmänt låg, är så less på att aldrig bli klar med studierna och känner att jag förstört min framtid typ :cry:

Du har garanterat inte gjort det :heart och studierna blir klara när de blir det (eller inte blir det och det är ingen katastrof det heller).

Se på mig, jag blev ju en halvdan akademiker fast jag inte gått gymnasiet ;) :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 108
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 261
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna