Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja. 30 dagar skriver de själva när jag anmält mig på webben.

Och nej. Hen är inte klok.
Men hen är helt perfekt med att sälja utbildningar till AF, att jobba med affärsområdena etc. men personalfrågor......

Nåja. Bra chefer är extremt sällsynta.
Om du ringer och pratar med handläggaren, förklarar läget, så kanske det går att skynda på. Det står alltid 30 dagar, men för mig tror jag inte att det tagit så lång tid någon enda gång. Har för mig att de har brytdatum runt 15-16 i månaden, så om din handläggare kan fatta ett snabbt beslut kanske du kan få pengarna då.

Om du ringer och pratar med handläggaren, förklarar läget, så kanske det går att skynda på. Det står alltid 30 dagar, men för mig tror jag inte att det tagit så lång tid någon enda gång. Har för mig att de har brytdatum runt 15-16 i månaden, så om din handläggare kan fatta ett snabbt beslut kanske du kan få pengarna då.
OK
Låter trösterikt!

Väntar bara på att få en handläggare då. Mina diagnos borde vara accepterad. Det är ju kroppsligt.
Men allt som har med FK att göra skapar skepsis hos mig....

Jag har varit sjukskriven sedan mitten av maj. IGÅR sjukanmälde min chef mig till försäkringskassan. Så IDAG kunde jag sjukanmäla mig. Sedan tar det 30 dagar innan jag får ett beslut och ytterligare tid innan jag får pengar. Dvs om inget krånglar
Hurra - eller nåt.....

Tur det kommer att finnas grönsaker i landen. och att jag har pengar till juliräkningarna på kontot.

Helt jävla gråtfärdig.
:heart

Hungrig! Men hinner inte äta lunch. På väg till stallet nu efter att ha varit och köpt present till bröllop vi ska på om tre veckor.

På väg för att hämta lägenhetsnycklarna. Önskar att jag var mer pepp på inflytten men är så förbenat trött. Känner mig jäkligt sliten. Men det blir nog bra bara vi kommer igång. Det är mycket att fixa med i helgen och det kommer att bli så bra när det är klart!

OK
Låter trösterikt!

Väntar bara på att få en handläggare då. Mina diagnos borde vara accepterad. Det är ju kroppsligt.
Men allt som har med FK att göra skapar skepsis hos mig....
När jag var sjukskriven så ringde min handläggare upp mig flera gånger och uppmanade mig att få sjukskrivningen förlängd av läkare. Hon räddade också min SGI på något trollerisätt. Så det finns änglar där också! :bow:

Jag har precis köpt frimärken hos Willys och fattar inte varför frimärkessortimentet hos dem är så dåligt. Det fanns bara frimärken i valörerna 1 krona, 7 kronor och 21 kronor. Det blir ju jättekul att frankera t.ex. 80 kronor som jag gör tämligen ofta :cautious:, med bara sådana - 3 stycken på 21 och 13! enkronas. Jag köpte 50 st enkronasfrimärken.

Tur att det finns fler valörer på Ica där jag bor, men det hjälper mig inte idag.

Här blåser det också storm och något har slitit sig och dundrade mot kuvösen så jag hoppade högt i soffan,ska snart gå och se vad det var.
Sen ska jag packa åt mig o hunden för att åka till Skåne imorgon och spendera några dagar hos en av mina bästa vänner.
Ta en runda till tyskland och bara njuta av livet.

Jag har precis köpt frimärken hos Willys och fattar inte varför frimärkessortimentet hos dem är så dåligt. Det fanns bara frimärken i valörerna 1 krona, 7 kronor och 21 kronor. Det blir ju jättekul att frankera t.ex. 80 kronor som jag gör tämligen ofta :cautious:, med bara sådana - 3 stycken på 21 och 13! enkronas. Jag köpte 50 st enkronasfrimärken.

Tur att det finns fler valörer på Ica där jag bor, men det hjälper mig inte idag.
Eller så gör du det lätt för dig med 3 21kr och 2 7kr :idea:

Har städat och möblerat om i stallet och är så nöjd :up:
Skönt med ordning och reda! Och så fick sig bilen en omgång med :up:

Det blåser halv storm rätt genom huset, det är svinkallt och jag vill bara hem och bädda ned mig under hundra täcken och massa värmekuddar..
Men här får jag sitta och rensa filer på datorn :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 112
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 535
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 270
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka