Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror väl på vilket körkort du har?Åhh blir galen på släpvagnsvikter
Så här står det på nya bilen:
Tjänstevikt: 1500 kg
Totalvikt: 1900 kg
Max släpvagnsvikt bromsad släpvagn: 1400 kg
Max släpvagnsvikt obromsad släpvagn: 500 kg
Högsta sammanlagda bruttovikt för bil och släp: 3295 kg
och hästtransporten:
Tjänstevikt: 700 kg
Max lastvikt: 1000 kg
Totalvikt: 1700 kg
Enligt släpvagnskalkylatorn så får jag inte köra men min häst väger nog inte ens 500 kg så egentligen borde det väl gå? Vi kommer ju inte över sammanlagda bruttovikt 3295 kg, och vi kommer inte över maxvikt på bromsat släp på 1400 kg.
Är jag dum i huvudet eller är det ok eftersom jag inte maxlastar släpet?![]()
Beror väl på vilket körkort du har?
aha.SåklartVanligt B-körkort.
Jo men han vill inte ens tänka på möjligheten att påsen blir kvar längre, om de ska öppna upp igen för att sy ihop inifrån så har han tagit ett par veckor tillbaka i läkningsprocessen och då skjuts nästa operation framåt.Det ska han ju vara glad för ,så kanske han äntligen kan återgå till ett normalt levene.
Fast jag tror det räknas som vilket sår som helst, 10 dagar sen stygntagning.Jo men han vill inte ens tänka på möjligheten att påsen blir kvar längre, om de ska öppna upp igen för att sy ihop inifrån så har han tagit ett par veckor tillbaka i läkningsprocessen och då skjuts nästa operation framåt.
Frågan är hur mycket de behöver öppna upp för att komma åt att sy ihop...Fast jag tror det räknas som vilket sår som helst, 10 dagar sen stygntagning.
Var köpte du det? Är på jakt efter bra skyddMitt nya knäskydd jag köpte, fasiken vad jag gillar det
Känns sååå mycket bättre redan![]()
Fast om skiten inte har läkt på 7 veckor så kanske det tar 7 v till eller värre.Frågan är hur mycket de behöver öppna upp för att komma åt att sy ihop...Som det ser ut nu så har det gått 7 veckor sen operation och det är fortfarande ett öppet hål. Att det är bra att de vill fixa det är självklart, men han deppar över att inse att det i sig innebär att det kommer att ta ännu längre tid innan han blir bra igen.
Det kunde vi aldrig ana![]()
![]()
![]()
![]()
Förstår inte alls
och skriker samtidigt Buke mobbing
![]()
Visstja. Jag var in på Willys och handlade också.Nu har jag varit in till stan och beställt fem glasrutor till de trasiga uthusfönstren. Så kan uthusgaveln kan återfå sitt fina fönster. Och det andra fönstret i uthuset också kan få glas.
Var in på HM och kollade också Man kan lägga i vilka kläder som helst i deras insamling. Prima. Då ska jag lämna in den där säcken jag har i bakluckan imorgon när jag ska hämta glasen.
Och inte blev jag trött eller yr av utflykten heller.
Tjohoo
Fixa körkortet så är det nog inga bekymmer.
Visstja. Jag var in på Willys och handlade också.
En sådan utflykt förra veckan hade däckat mig.
Uppenbarligen händer det saker med måendet.
@athena_arabians - jag kanske dyker upp redan på eftermiddagen på lördag![]()