Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hos svärföräldrarna och längtar härifrån. De är så.. Äckliga! Huset luktar mögel, svärfar stinker svett, de smaskar som en halv orkester, alla är gravt överviktiga, har andningsproblem och flåsar konstant, svärfar pratar med oss som om vi vore tio år gamla.. Blir inte bättre av att han tror att han är smart men egentligen har noll koll (och känner sig hotad när jag argumenterar emot och har källor på allt ;)). Jag avskyr ljudet av människor som äter och flåsar och gör onödiga kroppsliga ljud!!

Och här ska jag sitta hela julhelgen.. Jag kommer förgås och dö inombords.
Orkar inte vara trevlig, måste jag vara trevlig? Jag biter ihop och ställer upp för sambons skull men jag orkar verkligen inte!

Sitter hos svärföräldrarna och längtar härifrån. De är så.. Äckliga! Huset luktar mögel, svärfar stinker svett, de smaskar som en halv orkester, alla är gravt överviktiga, har andningsproblem och flåsar konstant, svärfar pratar med oss som om vi vore tio år gamla.. Blir inte bättre av att han tror att han är smart men egentligen har noll koll (och känner sig hotad när jag argumenterar emot och har källor på allt ;)). Jag avskyr ljudet av människor som äter och flåsar och gör onödiga kroppsliga ljud!!

Orkar inte vara trevlig, måste jag vara trevlig? Jag biter ihop och ställer upp för sambons skull men jag orkar verkligen inte!

Helt plösligt känns det alldeles underbart att sitta på jobbet. Lider med dig!!!

Sitter i soffan och kollar på Binglolotto utan lott :p (borde verkligen köpt en men glömde bort) med min bebis i knäet och sambon är på hockeyträning såhär dagen före dopparedagen.. :)

Men VARFÖR?

Måste du vara där hela tiden? Kan inte sambon fira med sina föräldrar och du bara vara med en del av tiden? Ni sitter väl inte ihop?

Jag har lovat att vara med.. Imorgon åker jag till min egen familj istället, trodde inte de var hemma men där hade jag fel! :up: så jag får bita ihop (och stänga in mig i ett annat rum) till imorgon eftermiddag, sen tar jag bilen till mer civiliserade trakter!

Ok, VARFÖR i hela friden utsätter du dig för något dylikt?! Det är ingen lag på att partners måste fira jul tillsammans. Nu älskar jag mina svärföräldrar men har valt av diverse skäl att stanna hemma ensam över jul. De förstår och har inga problem med det (det har inte särbon heller).

Grisfötterna står och svalnar, en till julbordet och så fpr hunden en egen aladåb med spadet som blev över (och en grisfot utan ben så klart)
Väntar på attskinkan ska bli klar, granen är klädd, så vlir det skinka, rödbetssallad, glögg och mince pies senare :)

Jag har lovat att vara med.. Imorgon åker jag till min egen familj istället, trodde inte de var hemma men där hade jag fel! :up: så jag får bita ihop (och stänga in mig i ett annat rum) till imorgon eftermiddag, sen tar jag bilen till mer civiliserade trakter!

Skönt! (säger hon som inte firar jul med sin egen släkt heller :p).

De förstår och har inga problem med det

De varken förstår eller är problemfria.. Är bara här typ en gång om året, så för sambons skull står jag ut.
Sitter just nu själv i ett annat rum och surfar, nej jag menar "har huvudvärk" ;)

Och på juldagen får jag träffa min syster och hennes familj igen! Vi ses alldeles för sällan :love:

Heh, nu såg sambon igenom min "huvudvärk" och kom in med en öl :D

Överlevde precis insläppet där nordisen slet sig inte bara en utan två gånger :eek: och vände om och stegrade mot mig för att sen försöka springa över mig :rage: Jävla galna unghäst! Härom veckan hoppade hon på mig och ställde sig i knävecket på mig och jag har fortfarande ett gigantiskt blåmärke kvar :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 453
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 694
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka