Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:crazy: Nu inser jag att jag verkligen måste se till att mitt bredband blir avslutat korrekt. Exet skulle avsluta och ta över alla abonnemang (jag står på allt), men jag har hört lika lite om det som jag har gjort när det gäller om skilsmässan har gått igenom :meh:

Jag var skitstressad över mitt ex billån, jag stod med som medköpare och de kändes inte så lockande att stå kvar på det, men de löste sig relativt fort!

Tränar också på att vara ledig. Tvättar shabrak, tredje maskinen, glor på musikhjälpen o buke... Undra om jag ska göra något idag?

Jag var skitstressad över mitt ex billån, jag stod med som medköpare och de kändes inte så lockande att stå kvar på det, men de löste sig relativt fort!

Ja huvudproblemet för mig är egentligen att jag glömde bank dosan hemma. Så exet sköter betalningarna från mitt konto tills han fixat själv, men jag kan ju inte kolla att det sköts ordentligt (fanns ju en anledning till att jag skötte räkningarna trots att jag bor utomlands).

Vill inte få finansiella problem för att han inte sköter räkningarna! Och det hår tyvärr inte alltid att lita på att vad han säger faktist blivit gjort.

Nixpix, inte i år. Jobbade alla tre juldagarna förra året när dottern var hos sin pappa. I år är dottern hos mig julveckan och vi ska slå på stort och resa bort. (I gengäld jobbar jag 7-18 på nyårsafton :cautious: )

Ah, jag tog julafton förra året. Inget inplanerat iår dock, men man vet aldrig ;)
men åh vad roligt, nyår.... :meh:

Vill inte få finansiella problem för att han inte sköter räkningarna! Och det hår tyvärr inte alltid att lita på att vad han säger faktist blivit gjort.
Det ekonomiska är typ de drygaste då man går isär... liksom grejer gick väl rätt smidigt, han glömde lite grejer här och lyckades fara med min xboxkabel (och ikeapåsar:devil:) men liksom de kan ju ställa till de så otroligt om inte räkningar blir betalda!

Ah, jag tog julafton förra året. Inget inplanerat iår dock, men man vet aldrig ;)
men åh vad roligt, nyår.... :meh:

Ibland blir man överraskad ;)
Jag skrev för övrigt fel. Enda lediga dagen nyårsveckan är nyårsafton men på nyårsdagen jobbar jag 7-18 så inte mycket party-party för det :p Skrev istället upp mig på övertidslistan på nyårsafton och håller tummarna stenhårt :up:

Måste säga att den här dagen bara blir bättre och bättre! Pratade med en kollega i Korea om ett projekt jag har som jag antagligen lägger ner i Singapore (min doktorand kommitté var väl inte överförtjust i det och förstod sig inte riktigt på hur bra det är, trots att ingen gjort det för amfibier innan). Så det är kapitlet som får stryka på foten så att säga trots att det är viktigt, fränt och nytt.

Kollegan i Korea tyckte att det var precis sådan viktig information som han behöver. På en dag har vi antagligen löst material biten (som var krånglig i SG men verkar redan finnas i Korea), de har redan ett nätverk av flera hundra volontärer vi kan använda oss av (i SG får vi rekrytera från början) och efter att han prata med sin handledare tror han att det finns pengar tillgängligt också! Helt sjukt, från 0 till go på ettmassivt projekt på en dag för att man pratade med rätt person!

Vart ner på stan med mamma en snabbis, köpte strumpbyxor till begravningen, kom på att jag inte har någon kofta med mig som passar, så vi tittade efter det med men hittade inget, blev en klänning ned lång ärm istället. Och så har jag köpt en bingolott till uppesittarkvällen :)

Har du något med detta att göra @mandalaki ?
I högsta grad. Älskar den här kartan. Göteborg är ägt. :devil:

220165007_6b0427e0-9094-4acb-97ca-4c0cb8552d99.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 910
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 492
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 757
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka