Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlevde precis insläppet där nordisen slet sig inte bara en utan två gånger :eek: och vände om och stegrade mot mig för att sen försöka springa över mig :rage: Jävla galna unghäst! Härom veckan hoppade hon på mig och ställde sig i knävecket på mig och jag har fortfarande ett gigantiskt blåmärke kvar :mad:

Det lät allt annat än skoj! Jag fick min kallblodstravare (såld nu) över mig i maj och har fortfarande blåmärken kvar på båda benen :down:

Det lät allt annat än skoj! Jag fick min kallblodstravare (såld nu) över mig i maj och har fortfarande blåmärken kvar på båda benen :down:
Det blir läskigt när dom är respektlösa och kommit på hur stora och starka dom är :down: Hoppas ägaren tar tag i detta nu, hästen är ju knappt 2,5 annars kommer dom ha stora problem snart. :crazy:

Har man en häst som är ouppfostrad/farlig får man ha den någonstans där någon får betalt för att hantera den. Tycker inte man ska ha såna hästar i kollektiv. Men det är jag det ;)
Nu är det ju stallägarens unghäst och denne är informerad så jag hoppas det blir nån skillnad. Dom har ju med märkt att hon är lite explosiv och har mycket hjärna. Men jag håller med dig. Hade det varit min så hade jag tagit alla in och utsläpp själv för att inte riskera att nån blir skadad tills jag arbetat bort problemet.

Hjälpte till att få av två säckar ved, dvs 3 kubik och nu är min nacke paj...
Tur jag köpte diklofenak och alvedon.
Ska ut med hunden nu och sen sova

Snart dags för sängen, kan knappt fatta att det är julafton imorgon... har inte ens slagit in en enda julklapp än. Vart är julkänslan? :eek:

Samma här!
Imorgon jobbar jag nästan hela dagen. Får ägna kvällen åt att slå in julklappar och göra klart julgodiset.
Min jul blir på fredag med ridtur på morgonen och julfirande med Mamma, Rune (styvfar) och Syster på em/kväll.

Ser en otroligt fascinerande film med bland annat en labrador som attackerar sin ägare om hon får mat eller ägaren rör vid halsband, koppel, väggar (:eek:), kläder och allt möjligt annat, men samtidigt erbjuder tiggbeteenden, följer uppmaningar och är kontaktsökande! När man tror man sett allt, alltså...

Samma här!
Imorgon jobbar jag nästan hela dagen. Får ägna kvällen åt att slå in julklappar och göra klart julgodiset.
Min jul blir på fredag med ridtur på morgonen och julfirande med Mamma, Rune (styvfar) och Syster på em/kväll.
Får väl krypa i sängs och planera alla julklapparna, rida hästen och diska imorrn innan 11, för då ska jag åka.

Här har alla utom jag gått och lagt sig :D jag tittar på Coyote Ugly :love: skulle kunna göra det från sängen men bränner muggarna och ska stänga av ugnen när filmen är slut, orkar ju inte gå ner för trappen då :D

Har varit yr till och från idag, hoppas som fan att det inte händer imorgon också. Vill fira jul med familjen jue! :(
Konstigt nog så kom det efter en natt där jag för första gången på länge sov åtta timmar ... fast det var ju senare än normalt. .... Har min kropp redan anpassat sig efter arbetstiderna?! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 453
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 296
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 694
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka