Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det dummare när man har småbarn? Kan ni inte ta den färgen ni tyckte va finare och ha en slags överdragsklädsel tills barnen blivit större? Typ en snygg filt över eller liknande? :)

Ljusa färger är alltid dumt när man har barn och är rädd för fläckar.
Nej, inga filtar här. Det funkar liksom inte. Min minsta är 7 veckor och mina andra 7 och 9 år och det betyder alltså att jag måste ha filtar på soffan tills minsta är i minst deras ålder och gärna ännu längre, det är dom och inte den minsta jag är rädd gör fläckar i dagsläget. Jag tänker inte vänta i 10 år på att kunna ta väck filtarna :p

Det är dessa färger vi väljer mellan.
AQFAAAACbgJodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTI4NDU4N181NjgzYTliZmUwODdjMzU0OWM2ZjUyYzUuanBn

Den gråa färgen.
AQFAAAACfS5odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTMzNjQ0MF81NjgzYTllZmUwODdjMzU0YTk4OGI5NGIuanBn

Den ljusa färgen, och den soffmodellen vi vill ha.
AQFAAAACX0JodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTM1OTY0Nl81NjgzYWEwNjk2MDZlZTQ3NTA4MDUyMzAuanBn

Jag kan se alla fläckar framför mig. Eller så får ungarna sitta på golvet :D

Äter rester av julmaten till frukost :D
Lyssnar på musik och väntar på en repris av Det okända.
Har inga planer på att gå en meter utanför dörren idag (fast det blir alltid något jag måste göra när jag tänker så :p )

Ljusa färger är alltid dumt när man har barn och är rädd för fläckar.
Nej, inga filtar här. Det funkar liksom inte. Min minsta är 7 veckor och mina andra 7 och 9 år och det betyder alltså att jag måste ha filtar på soffan tills minsta är i minst deras ålder och gärna ännu längre, det är dom och inte den minsta jag är rädd gör fläckar i dagsläget. Jag tänker inte vänta i 10 år på att kunna ta väck filtarna :p

Det är dessa färger vi väljer mellan.
AQFAAAACbgJodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTI4NDU4N181NjgzYTliZmUwODdjMzU0OWM2ZjUyYzUuanBn

Den gråa färgen.
AQFAAAACfS5odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTMzNjQ0MF81NjgzYTllZmUwODdjMzU0YTk4OGI5NGIuanBn

Den ljusa färgen, och den soffmodellen vi vill ha.
AQFAAAACX0JodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MTQ2OTM1OTY0Nl81NjgzYWEwNjk2MDZlZTQ3NTA4MDUyMzAuanBn

Jag kan se alla fläckar framför mig. Eller så får ungarna sitta på golvet :D
Tycker den mörka finast säkert mest praktisk med

Sitter på jobbet och väntar på att fryslådan ska bli varm i micron.
Det var rejält mycket mer vinter uppåt Jönköping än det är hemmavid. Läskigt att köra på is, har liksom vant mig av vid det sen jag flyttade söderöver ;)

Jag är också uppe, borde sova dock :p
Men hittade klipp på youtube med teorier om Disneykaraktärerna. Sådant är alltid roligt att titta på ju.
Kollade nyss på en där de letar bevis för att Elsa i Frozen är tvilling med Rapunzel och inte syster med Anna.:D Disneynörd som man är så är det ett underhållande tidsfördriv att fundera på sådant
Jag trillade över en disney-teori häromveckan.

Håll i dig nu:
Tarzan är prins av Arendel (Frozen) för att Anna och Elsas föräldrar åker på bröllop när de dör.
Det nämns tre år i filmen (mellan de är små och föräldrarna åker) och det är tre år mellan Frozen och Tangled.
Alltså är det till Tangled Anna och Elsas föräldrar ska på bröllop. På vägen hem så dör de i stormen.
Men inte förränn de har gått i land på en ö och fått en son = Tarzan, vars föräldrar kom iland på en ö efter ett skeppsbrott men sedan käkades av ett rovdjur.
Dessutom, är det kanske deras sjunkna skepp som Ariel är och samlar grejer från.
Och som grädde på moset, vid kröningen i Frozen så kan man skymta Rapunzel bland gästerna.

:D

Önskar nästan det kunde bli fint utan kylan... för när kylan kommer så "försvinner" mina fingrar och tår... så nä jag är inget stort fan av kyla.... brrrr
Jag är likadan, har haft problemen hela livet och konstaterat Reynoulds syndrom (kärlkramp pga. kyla i dom perifera blodkärlen) och det är INTE kul. :meh: En konstig sak dock, när jag dyker och egentligen borde bli nedkyld i fötter och fingrar så blir dom varma istället pga. vattentrycket. Jag bor i helt fel land! :arghh:

Äter rester av julmaten till frukost :D
Lyssnar på musik och väntar på en repris av Det okända.
Har inga planer på att gå en meter utanför dörren idag (fast det blir alltid något jag måste göra när jag tänker så :p )
Inte jag heller, mer än att hämta mera ved.

Tittar på Det okända och sörplar kaffe och käkar på en kanelbulle, allting gratis från containern. :p

Funderar fortfarande på om jag ska "komma ut ur garderoben" på nyårsafton och berätta att jag dumpstrar och så gjort i mer än ett år nu och nollat matkontot.

Vaken :D jag fick sova rätt bra och det var välkommet. Idag är det dags för optikern och få domen hur illa det är med ögonen :( jag ska också ta upp (även om jag inte förväntar mig att denne vet något om det) om min försämrade syn beror på medicinerna eller ej :(

Jag satte mig och kollade biverkningarna på en av mina nyaste mediciner och där finns ökat ögontryck och huvudvärk med som biverkningar :(

Börjar undra om det är det som gör att mitt vänstra öga spökar hela tiden och att huvudvärken inte ger sig, tycker den kan ta semester nu :mad:

Noggrann läkare, kollad från topp till tå och fick godkänt och receptet utskrivet :bow:
Så nu kan jag "droga " ner mig och blir kvitt migränen :up:

Hälsat på S och hämtat torv till pållan, var en sväng på banken med innan jag åkte hem där han som jobbade tittade ganska konstigt på mig flera gånger om...till slut kraxade jag fram lite tyst "migrän" varpå han nickade förstående. Jag ser nog lite lätt sliten ut just nu efter den här veckan :D

Jag är likadan, har haft problemen hela livet och konstaterat Reynoulds syndrom (kärlkramp pga. kyla i dom perifera blodkärlen) och det är INTE kul. :meh: En konstig sak dock, när jag dyker och egentligen borde bli nedkyld i fötter och fingrar så blir dom varma istället pga. vattentrycket. Jag bor i helt fel land! :arghh:
Mmm, har också Raynauds fenomen

http://www.expressen.se/halsoliv/sa-slipper-du-kalla-vita-fingr
Synd att nitroglycerinkräm inte fungerar på mig, det som stämmer är att jag har låg kroppsvikt, fryser även när det är 25 grader ute....

Elda i spisen och frosta av frysen samt pimpla kaffe är lagom sysselsättning idag. Jag hittade en stek som är,,,,,,,,väldigt gammal, undrar om jag ska göra tjälknul av eländet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 527
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 299
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka