Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lågt blodtryck också, samt låg puls och låg normal kroppstemperatur. Jag kommer inte att dö av en stroke eller hjärtinfarkt utan frysa ihjäl,,,,,,,inifrån. :arghh:

Vet inte om detta tröstar dig men jag har samma sak :mad:

Alla andra får upp värmen genom att bada varmt, duscha varmt, sova med pyjamas mm och jag säger bara att det är lögn. Blir jag kall och börjar frysa så tar det mig dagar att bli varm igen :crazy:

Jag har lågt blodtryck också, samt låg puls och låg normal kroppstemperatur. Jag kommer inte att dö av en stroke eller hjärtinfarkt utan frysa ihjäl,,,,,,,inifrån. :arghh:
Visst fasen, det har jag också.
12463954_1169438439753667_732027482_n.jpg

Minns när jag var på företagshälsan, hon var förvånad att jag hade så bra värden trots lågt blodtryck och precis som dig, löper ingen större risk för stroke eller hjärtinfarkt.

Jag trillade över en disney-teori häromveckan.

Håll i dig nu:
Tarzan är prins av Arendel (Frozen) för att Anna och Elsas föräldrar åker på bröllop när de dör.
Det nämns tre år i filmen (mellan de är små och föräldrarna åker) och det är tre år mellan Frozen och Tangled.
Alltså är det till Tangled Anna och Elsas föräldrar ska på bröllop. På vägen hem så dör de i stormen.
Men inte förränn de har gått i land på en ö och fått en son = Tarzan, vars föräldrar kom iland på en ö efter ett skeppsbrott men sedan käkades av ett rovdjur.
Dessutom, är det kanske deras sjunkna skepp som Ariel är och samlar grejer från.
Och som grädde på moset, vid kröningen i Frozen så kan man skymta Rapunzel bland gästerna.

:D
Den såg jag också :D
Är ett jäkligt invecklat släktträd i Disneyfamiljen haha. Man kan skymta Pinnochio och någon mer figur i Tangled också.

Alla andra får upp värmen genom att bada varmt, duscha varmt, sova med pyjamas mm och jag säger bara att det är lögn. Blir jag kall och börjar frysa så tar det mig dagar att bli varm igen :crazy:
Först en varm dusch, sen dubbla täcken, raggsockar och fosterställning brukar få mig hyffsat varm, men vi är alla olika.

Jag trillade över en disney-teori häromveckan.

Håll i dig nu:
Tarzan är prins av Arendel (Frozen) för att Anna och Elsas föräldrar åker på bröllop när de dör.
Det nämns tre år i filmen (mellan de är små och föräldrarna åker) och det är tre år mellan Frozen och Tangled.
Alltså är det till Tangled Anna och Elsas föräldrar ska på bröllop. På vägen hem så dör de i stormen.
Men inte förränn de har gått i land på en ö och fått en son = Tarzan, vars föräldrar kom iland på en ö efter ett skeppsbrott men sedan käkades av ett rovdjur.
Dessutom, är det kanske deras sjunkna skepp som Ariel är och samlar grejer från.
Och som grädde på moset, vid kröningen i Frozen så kan man skymta Rapunzel bland gästerna.

:D
Den har jag också hört/stött på:

http://www.ryot.org/disney-frozen-tarzan-elsa-brother-sister/769921

@Matmissbrukaren

Den ljusa var finast. Men jag hade satsat på en soffa i skinn istället iom barnen.

Hade jag gärna med men det finns dels inga fina och dels inga som passar storleksmässigt här hemma om man inte ska bygga ihop den själv men då drar priset på en hel del till och tyvärr funkar inte det exakt just nu då vi bygger om badrummet och har den kostnaden med.
Det är lite panik att fixa soffa eftersom mina små :devil: har hoppat sönder ramen på den så den viker sig väl när som helst :crazy:
Hade vi kunnat planera inköpet lite bättre kunde vi sparat ihop en slant innan men nu får vi ta det vi har råd med direkt istället.
Eller om vi sitter på bara kuddarna i ett halvår :p

Värsta gympapasset då, så man går igång blodcirkulationen?

Då blir jag tvärtom, för varm och illamående :wtf:

Jag fixar inte att vara för varm, då fryser jag hellre. Att jag blir illamående mm beror på att jag har MS. Funkar med värme "utifrån" mot kroppen men inte när jag varm och svettig pga fysiska aktiviteter :arghh:

Låter helknäppt och det förstår jag, men det är normalt för min del. Man lär sig leva med det me det....

Hade jag gärna med men det finns dels inga fina och dels inga som passar storleksmässigt här hemma om man inte ska bygga ihop den själv men då drar priset på en hel del till och tyvärr funkar inte det exakt just nu då vi bygger om badrummet och har den kostnaden med.
Det är lite panik att fixa soffa eftersom mina små :devil: har hoppat sönder ramen på den så den viker sig väl när som helst :crazy:
Hade vi kunnat planera inköpet lite bättre kunde vi sparat ihop en slant innan men nu får vi ta det vi har råd med direkt istället.
Eller om vi sitter på bara kuddarna i ett halvår :p

Ta den mörkare varianten, jag köpte en gråvariant till soffa och hade småbarn när den inhandlades och den funkar fortfarande trots att det är tyg. har tvättat klädseln en gång på 10 år och ingen tror mig när jag berättat hur gammal den är. Färgen är tacksam!

Det enda som hjälper då är att reta upp nån och sen bli jagad, tjur funkar, kossa likaså för att inte tala om häst. Madam visste när jag behövde få springa mig varm för då hade jag klapprande tänder i nacken. :eek: :laugh:

Hmm, det går ingen film alls imorgon på den bio jag helst vill gå på. Då är frågan om jag orkar engagera mig nog för att välja någon av de andra i Malmö eller möjligen den i Lund :confused:

Då blir jag tvärtom, för varm och illamående :wtf:

Jag fixar inte att vara för varm, då fryser jag hellre. Att jag blir illamående mm beror på att jag har MS. Funkar med värme "utifrån" mot kroppen men inte när jag varm och svettig pga fysiska aktiviteter :arghh:

Låter helknäppt och det förstår jag, men det är normalt för min del. Man lär sig leva med det me det....
Äsch skit också.. :down:

Ja, man lär sig leva med sina "problem", huvudsaken är att vardagen funkar utan att det hindrar. Jag gillar inte heller att svettas för mycket.

Värsta gympapasset då, så man går igång blodcirkulationen?
Ja det funkar. Likaså skidåkning i kramsnö eller djupsnö eller simning i torrdräkt vintertid bland isflaken för då måste man jobba sig fram och se till att inte bli avklippt på mitten när isflaken vill stångas med varann om dom är stora.

Visst fasen, det har jag också.
12463954_1169438439753667_732027482_n.jpg

Minns när jag var på företagshälsan, hon var förvånad att jag hade så bra värden trots lågt blodtryck och precis som dig, löper ingen större risk för stroke eller hjärtinfarkt.
Glömde ju nämna att jag har lågt blodsocker också, sockerfall och blodtrycksfall samtidigt är ingen hit för då är det bara att slänga sig ner och vila bort det. Det lustiga är att händer det när jag är hos djur så ska dom nästan ligga PÅ mig oavsett var jag är och vilka dom är. Djur vet! :up: :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 527
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 299
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka