Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så jäkla nöjd med mina mini-thermobars till boxarna! Vi har haft som minst - 20 här i natt och eftersom mina står på logen så är det lika kallt där och i går kväll ställde jag ut kallt vatten i hinkarna med en varm petflaska i och det var lite is på kanterna i morse men inte bottenfruset och hästarna har haft drickbart vatten hela natten :bow: :banana:

Senast ändrad:
Mitt hus är ett jäkla fuskbygge, rören upp till badrummet på övervåningen går i ytterväggen, där det inte är ordentligt isolerat. Så när det är kallt fryser hela skiten. Älskar mitt hus. Verkligen. :meh:

@RedHyuuga jag ska flytta haha.
Välkommen till ruckelklubben, visst är det spännande att bo i såna här lådor? :meh:

-13 nu och eftersom jag la in i kaminen det sista jag gjorde vid 3 inatt så hade jag drägliga 15 grader när jag klev upp. Värmelampa på toan räddade vattnet där och isoleringen av rören igår kväll funkade för inget har frusit ihop. :up:

Jag tyckte det drog lite om nacken när jag satte mig i soffan och se på fan, det var is på insidan av fönstret så nu har jag hängt en badhandduk för fönstret i bästa hillbilly-style. :laugh:

Jag är så jäkla nöjd med mina mini-thermobars till boxarna! Vi har haft som minst - 20 här i natt och eftersom mina står på logen så är det lika kallt där och i går kväll ställde jag ut kallt vatten i hinkarna med en varm petflaska i och det var lite is på kanterna men inte bottenfruset och hästarna har haft drickbart vatten hela natten :bow: :banana:
Oftast är dom enklaste lösningarna dom bästa, jag hade en avskuren myrsyradunk som vattenkopp som jag först ställde på ett lager halm och sen bäddade in i gammalt ratat hö och boss och det funkade också kanonbra i stallet. Madam gick ju som hon ville så enda vattnet fanns i stallet och eftersom det bara fanns ett dörrhål så klarade sig vattnet, det var bara ibland om det blev under -20 som det kunde bli lite is på ytan.

Jag sitter och har lite panik men jag har en bra HV så jag hoppas att det löser sig.
Jag har 18 grader inne nu, ingen möjlighet att elda tyvärr utan det ska vara eluppvärmt men förr har tidigare hyresgäster klarat sig på golvvärmen i vardagsrummet som är från HV´s hus (som är gratis )och element i badrum och kök. Tidigare har elen ingått i hyran. Min hyra är en tusenlapp billigare och dom räknade med max nån tusenlapp i månaden för elen i uppvärmning under vintern....
Golvvärmen är inte ens fesljummen trots att Hv har skruvat upp den. Jag har fått ett extra element insatt sen några veckor tillbaka och i dag och sen tre dagar tillbaka ligger min elkostnad på strax över 125kr/ dag :eek:
Jag har smsat Hv om detta verkligen är rimligt :crazy: Känner att jag har lite panik just nu......

Avd. "hur tänkte dom där":
Svenska skidlandslaget, Wolkswagen med inbyggt wifi och liten fet kille som frågar det första han gör "vad är lösenordet till wifi?" :banghead:

Han ska inte sitta på arslet och surfa på nätet, han ska åka skidor så mycket han orkar och bränna fett och bygga muskler! :cool: Inte undra på att fetmaepidemin ökar när såna signaler sänds till det undermedvetna. :meh:

Välkommen till ruckelklubben, visst är det spännande att bo i såna här lådor? :meh:

-13 nu och eftersom jag la in i kaminen det sista jag gjorde vid 3 inatt så hade jag drägliga 15 grader när jag klev upp. Värmelampa på toan räddade vattnet där och isoleringen av rören igår kväll funkade för inget har frusit ihop. :up:

Jag tyckte det drog lite om nacken när jag satte mig i soffan och se på fan, det var is på insidan av fönstret så nu har jag hängt en badhandduk för fönstret i bästa hillbilly-style. :laugh:
Otroligt roligt :p
Regnar in på två ställen inne och ett ställe i garaget också, beroende på vilket håll regnet kommer ifrån. Baksidan är översvämmad större delen av året beroende på väder. Men grannarna är ju bra alla fall :up: :D

Avd. "hur tänkte dom där":
Svenska skidlandslaget, Wolkswagen med inbyggt wifi och liten fet kille som frågar det första han gör "vad är lösenordet till wifi?" :banghead:

Han ska inte sitta på arslet och surfa på nätet, han ska åka skidor så mycket han orkar och bränna fett och bygga muskler! :cool: Inte undra på att fetmaepidemin ökar när såna signaler sänds till det undermedvetna. :meh:
Precis min tanke när jag såg den reklamen

Funderar på att åka hem. Efter ynka två timmars sömn och en mensvärk från helvetet känner jag inte att jag tillför värst mycket på jobbet ändå.

Visst är det kul hur dom liksom växer i etapper O_o *not* :meh:
Min verkar mest växa hela tiden just nu... Tidigare har vi haft så mycket arvekläder att ta av så det har inte gjort något, men nu kommer hon upp i storlekar som har slitits ut för mycket så de är inte sparade till henne. Så det får väl bli lite shopping i helgen så att hon har både overall och täckbyxor + jacka när dagis börjar på måndag igen.

Min verkar mest växa hela tiden just nu... Tidigare har vi haft så mycket arvekläder att ta av så det har inte gjort något, men nu kommer hon upp i storlekar som har slitits ut för mycket så de är inte sparade till henne. Så det får väl bli lite shopping i helgen så att hon har både overall och täckbyxor + jacka när dagis börjar på måndag igen.
Visst är det roligt :p
Min 7åring växer på längden konstant känns det som, men inget på beredden. Försök hitta byxor till en som har 122/128 för att det ska räcka till på längden, men som kan ha 110/116 i midjan :p Vi köpte shorts till skolavslutningen i somras, två par för säkerhets skull. De i 110 var för stora så han fick ha bälte för att de inte skulle ramla av :p

Visst är det roligt :p
Min 7åring växer på längden konstant känns det som, men inget på beredden. Försök hitta byxor till en som har 122/128 för att det ska räcka till på längden, men som kan ha 110/116 i midjan :p Vi köpte shorts till skolavslutningen i somras, två par för säkerhets skull. De i 110 var för stora så han fick ha bälte för att de inte skulle ramla av :p
Min snart 5-åring har 116 minst på längden, går i 98 på bredden... Älskar kappahl stretchjeans till henne!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 529
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 296
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 304
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka