Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det beror på hur länge man är borta. Finns sån där högpastoriserad mjölk som håller längre, men jag vete tusan om jag gillar det... är aningens skeptiskt mot det. :cautious:
Brukar ju va borta från Söndag till Fredag em, fast Lidls mjölk tål ju stå i rumstemperatur 14 dagar fast oöppnad då. Öppnad är hållbarheten som vanlig mjölk. Lite sötare i smaken än "normal" H-mjölk.

Brukar ju va borta från Söndag till Fredag em, fast Lidls mjölk tål ju stå i rumstemperatur 14 dagar fast oöppnad då. Öppnad är hållbarheten som vanlig mjölk. Lite sötare i smaken än "normal" H-mjölk.
Själv kör jag på Arlas röda och jag har för mig att den var helt okej trots att den hade passerat bäst före datumet med en vecka, då stått öppnad i kylskåp. :)

Själv kör jag på Arlas röda och jag har för mig att den var helt okej trots att den hade passerat bäst före datumet med en vecka, då stått öppnad i kylskåp. :)

Jo håller man kring 4 grader i kylen i stället för 8 som många envisas med, håller det mesta upp till 14 dagar längre än vad som står på paketet.

Tänkte ta och testa nya pannlampan. Fick tips på buke om en bra pannlampa och hittade en på Tradera. Laddat i stallet hela dagen och skulle testa. Nej, det lyser inte. I med laddsladden o testa. Ja, då fungerar det. Något med batterierna alltså. Blir lika arg jämt. Billig skit och så ska man skicka och krångla. In o testar. Öppnar batteriluckan och inser att det är plast runt batterierna, så det har inte laddat ett skit och själv känner jag mig ur dum! Nu ska jag ta in hästarna!

@Pegasus63 men mitt ryggont är ju inte relaterat till shoppingen alls ;) bara gör det lite jobbigt att gå :p

Nej, det var nog chocken av hur mycket lättare plånboken blev som rätade ut ryggen i onormalt rätt riktning, och då är det ju inte choppingen som är boven, utan betalningen i kassan. Tycker du har en stark sak mot GeKås där i domstol, som inte varnar för hur plötsligt lättare plånböcker kan påverka ryggen ...:D:idea:

Jag har en sjuk karl här hemma så det är synd om mig... ;) Skippade att vara med på jakten idag, de jagade med två grishundar och jag har bara hagel och dessutom skor som jag fryser i, lite för mycket som kändes motigt... ;)
Sen har jag kört makens faster till min svärmor, handlat, gått upp till svärmor för att kolla om de skulle tillbaka ut med faster men det ville inte svärmor så jag åkte hem, faster skulle åka buss hem, hann vara hemma en timme så ringde faster och undrade om jag kunde hämta. ;) Nåja med tanke på att faster är 85 år så tyckte jag att det kändes rätt skönt att hämta henne och sen se till att hon kom in ordentligt innan jag åkte hem. ;)

Sen fick jag veta en sak som gjorde att jag helt tappade respekten för en människa.. Lite trist när man ändå trodde gott om en människa som sen på helt eget bevåg gör såna idiotiska grejer att jag aldrig mer kommer att ha några goda tankar om hen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 456
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 319
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 698
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka