Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 572
Status
Stängd för vidare inlägg.
Operations rester stör mig inte ett dugg, men slemmigt hår i avloppet är äckligt eller ännu värre fettrester i köksavloppet :yuck:
Då ska du se hur det är att spetta loss fettrester i den kulvert som kommer från ett storkök och där fettet är så tjockt så man går utanpå det innan man börjar spetta lös det, och sen seglar runt i sörjan när storstoppet släpper. Jag har gjort det också. "Halt och slemmigt" är bara förnamnet, och så stinker det ju så där mysigt också. :yuck: När man kliver upp ur kulverten sen så ryggar alla tillbaks och det bildas en zon på minst 50 meter runt om "kloakmonstret", förstår inte varför? :p

@Ninnurur är dom någorlunda tekninska eller är du det? Det kan vara något så enkelt som en skruvjäkel som lossnat i låset, så var det för mig.

För mig började exakt likadant som för dina föräldrar bara det att jag tillslut inte kunde låsa dörren varken från in eller utsidan och det är ju idiotiskt att ha det olåst hemma. Men jag bor i hyresrätt så jag ringde jouren :angel:

Orkade inte skruva i skiten själv och jag betalar skyhög hyra så varför inte utnyttja förmånerna det ger tyckte jag :o

Tog Securtias grabben 20 min att fixa :D
Det är ett drygt hundra år gammalt lås så det har nog gjort sitt nu :D

Äter frukost :) lyckades plugga lite igår (läsa i boken och skriva upp lite) men pallade inte hela boken så tog paus när det kom till bokföring av skatter och avgifter. Karln gjorde nog ett försök att förhöra mig igår kväll också :rofl: "men vadå hur funkar kleti å pleti" var hans ord för debet å kredit :p han är för söt :heart har nog aldrig haft sån omtänksam pojkvän, han kommer ihåg att jag sagt att Akka ekologiska tunnbröd gillar jag, då köper han hem det osv. Behöver bara nämna nått en gång så kommer han ihåg och försöker han fixa det nästa gång vi ska handla :)

Funderar på om min mamma är lite eller mycket korkad som åker till Turkiet nu... "det var jättebilligt" nähä, det menar du inte? :banghead::banghead: Och UD avråder inte från just det området... :meh:

Biljettkontroll idag igen på bussen. Har vart det var å varannan dag senaste två veckorna. Här om dagen var det kontroll på både tåget och bussen jag åkte efter jag klivit av tåget :p

Har släppt ut hästarna och hade planerat att släppa ut dom nakna i dag för det ska vara 6-7 plusgrader och sol i dag, men då blåser det halv storm ute i stället :meh: så täckena på tillsvidare. Om blåste avtar så åker dom dock av :devil: :D

Nu kaffe sen dax för projekt hönshus :up:

Har halkat till jobbet. Ska ta en bild på isgatan här ute sen när det ljusnat :crazy: På vägen hit pratade jag med mamma och helt plötsligt såg jag en räv, vilket jag också sa. Mamma frågar då om den var röd? Ja du mamma, det är som mörkt ute så jag har ingen aning :banghead: :D

Sen har jag konstaterat att bilfläkten går ner i effekt när jag trampar ner kopplingen. Det känns lite sådär... Elfel i hela bilen snart eller? :nailbiting:

Nåja, även jag hade kunnat tänka mig att åka till Turkiet. Så döm inte din mamma för hårt :) (Eller ja, du kan ju klassa mig också som korkad :D)
Med tanke på att det har varit bombdåd mot turistplatser i Turkiet så ja jag tycker att det är lite korkat att åka dit just nu... ;) Speciellt när de dessutom får resan för 500 kr och tänker inte ens tanken att det kan finnas någon anledning till varför resebolaget slänger resor efter folk... :meh: Om hon då vore sån som höll sig ifrån folksamlingar och turistmål, så fine men hon dras till sånt som en magnet... :crazy: Sen kan min irritation över henne även bero på att hon slängde med en rad om att hon ville träffa oss men att vi alltid var så upptagna... :meh: Ja vi har saker nästan varje helg men hon är varmt välkommen att hänga med på barnens aktiviteter, men det är tydligen tråkigt att behöva göra... Jag menar titta på när ens barnbarn tävlar är väl inget en stackars mormor ska behöva stå ut med? :meh:

Här fortsätter vi på samma tema som tidigare: Hosta, feber, snor och ont i halsen (även om det sistnämnda blev bättre under natten).

Ja, jag gnäller fortfarande, jag har inte tid med att vara sjuk. Nu när det blev varmt (det är rejäla plusgrader här O_o) så hade jag velat flytta ut lite kartonger till förrådet men jag orkar bara inte :arghh:

Med tanke på att det har varit bombdåd mot turistplatser i Turkiet så ja jag tycker att det är lite korkat att åka dit just nu... ;) Speciellt när de dessutom får resan för 500 kr och tänker inte ens tanken att det kan finnas någon anledning till varför resebolaget slänger resor efter folk... :meh: Om hon då vore sån som höll sig ifrån folksamlingar och turistmål, så fine men hon dras till sånt som en magnet... :crazy: Sen kan min irritation över henne även bero på att hon slängde med en rad om att hon ville träffa oss men att vi alltid var så upptagna... :meh: Ja vi har saker nästan varje helg men hon är varmt välkommen att hänga med på barnens aktiviteter, men det är tydligen tråkigt att behöva göra... Jag menar titta på när ens barnbarn tävlar är väl inget en stackars mormor ska behöva stå ut med? :meh:

Då var det nog inte bara resan du reagerade på ;)
Jag reser men använder huvudet och väljer bort stora folksamlingar, demonstrationer och liknande. Att hon inte gör det är i mina ögon ett större problem.
Gällande vad en mormor får stå ut med så kan du berätta för henne att min mormor mer än en gång besökt kalla ridhus och blåsiga tävlingsplatser, trots att vi inte ens bodde nära varandra. Det är väl jättekul att kolla på när barnbarnen utövar sin hobby.

*kram*

Föräldrar är spännande. Jag och min mor hade en rätt kass relation innan hon blev sjuk som blev värre första tiden hon var sjuk. Rent krasst har vi väl egentligen ingen relation idag eftersom hon inte känner igen mig. Det är naturligtvis jättejobbigt för hon gjorde mycket bra för mig också (båda mina föräldrar gjorde sitt bästa och jag har aldrig tvekat på att de älskade mig) men någonstans undrar jag om inte det hade varit jävligare för mig om pappa hade blivit dement. Vår relation var lugnare och mindre konfliktfylld. Men det är väl sådant man inte får säga.

Att inte vara med när barnbarnen utövar sin sport är något som mina morföräldrar inte hade övervägt. De stöttade sina barn och även sina barnbarn i deras respektive intressen (hade jag tagit upp skytte hade morfar hoppat upp och ner av lycka, han gillade när det small :D).

Har precis missat ett samtal från polisen , gjorde en polisanmälan mot en praktikant som vissa ett och annat på bilden

Värmefilten har lagt av:arghh:
Står bara och blinkar. Tror det beror på att gummit på en kontakt blivit synligt.
Får ta en vanlig filt över värmefilten :meh:

Måste åka och köpa frukost. Vet inte hur jag ska orka.. Men jag är hungrig och det finns ingen vettig frukostmat hemma..
Å kaffe på tim mage funkar inte här.. Moment 22?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
955
· Visningar
36 240
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka