Undrar om man kan göra maränger med smak av romrussin... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick post från Handelsbanken till "XX dödsbo" idag, är det nån som vet var jag gör av det? Det är damen som hyrde lägenheten innan mig. I vanliga fall brukar jag lägga tillbaka det i lådan med "åter avsändaren adresstaten flyttat", det kanske funkar även med post till dödsbon?
Kanonväder ute! Blir så byggsugen ,så jag tror jag ska åka till stan o köpa en ny leksak i form av en såg som jag inte vet vad den heter ,men hur den ser ut.![]()
Nej, det brukar vara väldigt bra ordning på postutdelningen härHar du fått hennes post innan?
Om jag hade varit snäll hade jag ringt skatteverket och frågat eller kontaktat hyresvärden och frågat om hennes nya adress och insisterat på att det var viktigt & sen tagit mig hem till damen och levererat det personligen och betonat vikten av att ha eftersändning av sin post.
Usch såna brev vill man ju inte ens riskera kommer på avigvägar.
Nej, det brukar vara väldigt bra ordning på postutdelningen härDamen i fråga är ju död så jag törs inte riktigt stoppa det på lådan igen bara sådär, och hennes dödsbo behöver ju säkert ha vad brevet nu innehåller. Tar med det till hyresvärdens kontor i morgon efter jobbet, dom borde väl ha kontaktuppgifter åtminstone! Tack för tipset
![]()
Haha jag har precis sett en cykelpolis för första gångendet står till och med polis på hjälmen
![]()
Vissa människor ska man klippa banden med helt och inte ha nåt alls att göra med och då spelar det ingen roll att man är släkt med dom. Jag klippte banden med min far som först under hela min uppväxt försökt förminska mig, gärna hånade mig och som dessutom var, har jag läst mig till, narcissist och mytoman. När han dessutom bedrog min ursnälla mamma (som han också förminskat å det grövsta) så fick det räcka. Han flydde ju fältet och "ville ha sin frihet tillbaks" när lögnerna hela tiden nosade honom i hälarna var han än gick. Jag ångrar inte att jag inte ens var på hans begravning, det räckte så bra att ta reda på röran i dödsboet.Min och mammas relation blir allt sämre och sämre med åren...Jag är rätt övertygad om att hon älskar mig men jag har ständigt en känsla av att jag inte är tillräckligt bra, jag duger liksom inte...
Det är så ofta som jag saknar min pappa för han var alltid engagerad i både mig och syrran, han var den som åkte och skjutsade och tog reda på saker om det som engagerade oss. Min mamma har varit med på en fotbollsmatch som sonen spelade, då tog hon med sig en bok och satt och läste...
Hon vill helst att vi ska hälsa på henne och då ska vi gå på museum och bli kultiverade för det har vi så ont om i vårat vardagsliv...
Gah vad det här blev jobbigt igen, ofta lyckas jag hålla henne borta från min hjärna och lever mitt liv som jag vill med så ibland så slipper hon in och ställer till det.![]()
Bild på manliga könsorganet i ståndaktighetHur menar du?
Jadu ingen aning! Den jag har sytt är mörk i färgen, skinnförstärkt vid höger axel/bröst har en bröstficka och en ficka på var sida nere som är skinnförstärkta och veck bak på ryggen för lite bättre rörelsevidd och sen tre knappar som knäppning... den jag "kopierat" är sydd i Italien tydligen.
Enligt beställaren var det svårt att hitta nått som inte var jaktväst (med massa fickor antar jag) och västar i nät och med jakt märken på.
Haha tydligenNågon med specifik smak alltså!
Jag gillar ju fickor...
Det är det bästa med min nya skytteväst att jag kan få ner oskjutna patroner i ena ficka och stoppa de skjuta i andra fickan. Jag har visserligen med dragkedja men jag kan tänka mig att det är en liknande som du har sytt, den gick på över 900 kr i affär...
![]()
Dricker kaffe och försöker få huvudet att vakna men idag är det lönlöst, tur jag inte ska nånstans för då hade jag avbokat för allas säkerhet. Ska bara halka ut till postlådan och så släpa in mera ved och sen skiter jag i den här dan för idag blir det gonatt med allt jag företar mig om det är nåt avancerat. Jag vaknar väl lagom när andra går och lägger sig.![]()
Ska också dricka kaffe nu, släpade mig upp ur sängen och gick på denna veckas första möte. Denna gång med arbetsteraputen från AF. Vad fan svarar man på frågan om vad man har för rutiner på dagarna och när man stiger upp när dagsformen alltid varierar och vad säger man frågan om vad man gör för sysslor varje dag och vad man klarar av?
Ingen dag är den andra lik! Ibland stiger jag upp innan tuppen fötts och andra gånger kommer jag inte upp föränn hönan ruvat klart... Rutiner? Tja jag tar mediciner varje dag, äter mat, kissar, rastar hunden och sover?
Ungefär som här då, jag kan vara skitpigg och alert i perioder för att helt plötsligt och utan förvarning krascha och få gå på sparlåga några dar. Tack gode gud för att AF tillsammans med SOC m.fl. slängde ut mig ur systemet för det har alla tjänat på och jag skulle vilja se den arbetsgivare som skulle vilja anställa någon som riskerar att utan förvarning utebli, komma vid middagstid om den kommer alls, vara borta 3-4 dar på raken mm. mm.Ska också dricka kaffe nu, släpade mig upp ur sängen och gick på denna veckas första möte. Denna gång med arbetsteraputen från AF. Vad fan svarar man på frågan om vad man har för rutiner på dagarna och när man stiger upp när dagsformen alltid varierar och vad säger man frågan om vad man gör för sysslor varje dag och vad man klarar av?
Ingen dag är den andra lik! Ibland stiger jag upp innan tuppen fötts och andra gånger kommer jag inte upp föränn hönan ruvat klart... Rutiner? Tja jag tar mediciner varje dag, äter mat, kissar, rastar hunden och sover?
Låter som din rutin är: Beroende på dagsform. <-- enkelt svar kanske?
Här ser det ut som rena white-trashlyan ibland men det skiter jag i nuförtiden, det tar ett tag att komma dit där man slutar bry sig. Jag har kompisar som också lever lite som mig och vi ser faktiskt inte hur det ser ut hos varann på riktigt, närmaste grannen som bla. har stor familj, hästar och hundar har slutat ursäkta sig för att det ser ut som det gör ibland sen hon fick boken "Orka torka" av mig i julklapp.@MacGyver jag måste städa och tvätta.... får besök av en kompis imorgon och det kan inte se ut som ett fårstall hemma då
Jag gör små ansträngningar med jämna mellanrum annars funkar det inte alls idag![]()
Lova att du inte gör några extra ansträngningar när jag ska komma för det är bortkastad energi, jag ser nämligen inte sånt.@MacGyver jag måste städa och tvätta.... får besök av en kompis imorgon och det kan inte se ut som ett fårstall hemma då![]()