Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dock är jag mest bekymrad över att min dermal anchor tycks vara på väg ut :crazy: Har tejpat den, vilket dessutom gjorde att jag städade medicinskåpet, och håller nu tummarna stenhårt.
Varje gång jag läser detta undrar jag vad det är för slags hudåkomma:D:D
Och sen fattar jag.
Hoppas den stannar där den ska

Mitt sug på läsk m.m. är rejält dämpat. Jisses, har påskmust i kylen men det enda jag dricker är kranvatten?! Jag är ju annars en som slukar must när det väl finns att köpa i affärerna.

Ska strax gå och hämta Hundflickan! Min vovve har fått ett kastreringschip så nu slipper vi noja över märkliga korsningar:D
För er som inte var här eller inte minns när Hundflickan dök upp hos oss i höstas kan jag berätta att Hundflickans lillmatte, bara 5 år, fått jätteelak cancer och familjen orkade inte riktigt vara bra hundägare.
Allt gick väldigt fort, jag fick bryta mig in via en altandörr (med ägarens tillstånd) och plocka ut den stackars hunden som varit ensam i över att dygn då Lillmatten insjuknade väldigt hastigt och så blev vovven kvar tills hon började löpa för ett par veckor sen.
Den lilla flickan "Lillmatten" har opererats och genomgått, och gör det fortfarande, helt brutala cellgiftsbehandlingar men är fortfarande på benen för det mesta och vi hoppas och ber att hon ska överleva:heart
Men näe...så orättvist livet kan vara! :( Hoppas det går bra med allt för er alla :heart

Måste skriva min veckoreflektion så jag kan sova sen. Diskmaskinen sa precis till att den är klar men jag kan lika gärna tömma den imorgon :up:

Sitter i soffan med te (i min stoora mugg med Ior på :love: ) godis och tittar på Dicte. Önskar bara att det fanns någon här att dela det med också :(

Pust, flämt, stånk och stön!
Hämtat Hundflickan i ösregnet nu. När vi kom hem fick jag ett fantastiskt jobbigt infall att schamponera min hund då han inte doftar hallontårta som han brukar göra.
Totalt kaos i badrummet utbröt då detta inte ingår i våra ordinarie rutiner eftersom min superrenliga hund oftast inte kräver dessa brutala tilltag men nu är både vovve och matten duschade och torkade.
Jag är så nöjd med att vi har ett nyrenoverat och framförallt VÅTRUMSSÄKRAT badrum. Kan nämligen behövas när man ska bada galen Västgötaspets:crazy::cautious:

Har skrivit ihop ett blogginlägg, sitter nu och har viss ångest över att jag har ett möte kl 08 imorgonbitti. :banghead: Trodde att jag skulle kunna sova till 12 och därefter köra smyg-semester hela dagen! :arghh::angel::cry:
Håller också på att måla upp skräckscenariot inför skattebeskedet. Vill liksom veta nu. Kaoz

Jag ifrågasatte upplägget och fick efter att ha frågat om ett par gånger svaret att de i stort sett bara vill veta att vi har läst kurslitteraturen, och att tentan är utformad för att vi ska vara tvungna att läsa allt och försöka hitta guldkornen i textmassan istället för att faktiskt lära oss något om ämnet...
:banghead: Vilken trist inställning till lärande. Ibland undrar jag seriöst över vad som fattas i vissa huvuden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 864
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka