Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, den känslan är inte rolig alls. Jag tror det jag var avundsjuk på i mitt fall, var att han aldrig visade sådan uppmärksamhet offentligt när vem som helst kunde se mot mig, men med hans tjejkompis går det bra. Borde egentligen inte tänka på det, men det kändes lite som om han kanske skämts över mig eller något, då han knappt vågade krama mig på jobbet när någon kunde se, medan den här kompisen är det inga bekymmer. Vet inte om det kan ha något att göra med att hon har en kille redan medan jag är singel... nåväl avundsjuka är fult. Får se om jag lyckas ta mig över den. :)
Nej, avundsjuka är inte fult. Känslan talar bara om att det är något du saknar och som du väldigt gärna vill ha. Du kan använda den för att förstå dig själv och ta dig framåt i livet. Missunnsamhet däremot, det är fult.

Näe?
Fokus är ju på eleverna och på det jag försöker lära ut. Aldrig mig. De ska inte lyssna på mig utan på det jag säger och på varandra.

Det är därför det är så utmattande att stå framför klass. Att i sex timmar ha fullständigt fokus på 30 personer för att se frågande miner, höra om de frågar, fånga bollar som behöver tas upp med hela klassen. I alla fall jag är helt slut när jag kommer hem. .
Jo, ditt fokus är ju på eleverna men deras är på dig :). På det du säger, hur du säger det, vad din mimik och kropp förmedlar. Jag hoppas att de ger dig en bra avtackning! Du verkar så himla gött engagerad. Blir du generad får du hålla fokus på dem precis som du brukar och du kan vara i fokus för dem precis som det säkerligen sett ut förut. Jag har haft några helt fantastiska lärare genom mina år och jag kommer ihåg, inte bara vad de berättade utan också hur deras favorit kläder såg ut, hur deras mimik var när någon ställde en fråga som krävde ett eftertänksamt svar och en hel bunt små saker som hörde ihop med personen. Många år sen nu men bilden är fortfarande tydlig :)

Kan inte sova då jag precis såg att mitt drömjobb hade kommit ut på annons och att jag därför måste försöka få ihop det perfekta CVt och personliga brevet närmaste dagarna :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Hatar att söka jobb som jag verkligen vill ha då jag blir så sjukt besviken ifall jag inte får det :nailbiting::cry::wtf::arghh:

Har kommit hem efter en lang och handelserik dag. Jag har tvattat bilen (MYCKET behovligt!) och servat min sonhustru vars far har allvarlig alzheimer. Han vaxte upp i Polen under Sovjet tiden och tror nu att nagon tanker kidnappa honom hela tiden. Denna nagon ar oftast hans fru ... Sonhustruns mamma ... som forsoker hitta honom varje gang han ar ute och letar efter sin mamma.

Han ar verkligen radd for "kidnapparna" och det ar sa himla sorgligt. Han har i stort sett glomt Engelskan och talar mest Polska, sa ingen annan an hans fru forstar honom och hans fru vagrar att "satta in honom pa ett hem" darfor att han inte skulle forsta vad folk sa. Men han forstar ju inte riktigt anda. I dag var han pa motorvagen och gick at fel hall nar hon hittade honom.
Sonhustrun har nu tvingat igang att det ska ordnas sa han far typ hemtjanst. Den har helgen har han varit pa "rymmen" tre ganger ... och varje gang ringer sonhustrun's mamma till sin dotter och ar latt hysterisk.

Jag blir sa ARG ... varfor ringer hon till sin dotter som ar 161 mil darifran och ar hysterisk for att han ar borta igen ... och sedan vagrar alla losningar som foreslas?

Tack Buke, da har jag ocksa avlastat mig lite har.

Redo för jobbet men först ska jag gå ut och plocka av hästarna täckena för det ska bli fint väder i dag med :)

:banghead: Vilken trist inställning till lärande. Ibland undrar jag seriöst över vad som fattas i vissa huvuden.
Vi hade en minnesvärd föreläsning där föreläsaren talade om att elever alltid är ett problem och som lärare är det "våran" uppgift att tala om att vi har de rätt svaren och de har fel... När jag ifrågasatte det i och med att jag känner att någon som utöver islam antagligen sitter med mer kunskaper än mig som inte gör det så blev svaret att det är det som står i den svenska läroplanen som gäller och vad eleverna utövar har inget med saken att göra...O_o Jag har redan bestämt mig för att det här är sista terminen här... :crazy: Men jag vill gärna ta mig igenom godkänd. ;)

Det är så dumt så jag storknar. Så fruktansvärt irriterande att vara fast med lärare med den inställningen. Det är "bara" att bita ihop och köra på @Snurrfian. När du har ditt godkänt kan du gå din egen väg och på sikt får vi hoppas och verka för en bättre inställning till lärande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
293
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 891
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 179
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka