Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redo för jobbet men först ska jag gå ut och plocka av hästarna täckena för det ska bli fint väder i dag med :)
Fuuuusk med fint väder :rage: Här snöar det... :crazy:
Så istället för en lång härlig promenad som jag hade tänkt ta idag på min lediga dag, så får jag väl vara inne och städa istället då :banghead: (fast det behövs :angel:).
Men jag startar dagen långsamt med en balja te och buke :love:.

Vatusan, har inte buke stått stilla när jag varit borta :eek: Massa sidor jag nog inte kommer orka läsa igenom ;)
Justerat ignoreralistan så blir det roligare här igen, fantastisk uppfinning. Önskar den fanns i verkligheten också :p

Min tur med en man cold, patetiskt ynklig och trött. Nästan lika ynklig som slyngelhästen som fått ett litet sår på bakbenet :meh:

Det är inte min dag idag. Gör en massa småfel till höger och vänster o är så trött att det känns som ett grustag har flyttat in i ögonen. Jag behöver semester!!!!

Hängt ut tvätt.
Förbereder mig för en sväng till stan och en fika med en vän. Sen utvecklingssamtal.

Precis fått min deklaration - och världens restskatt pga att jag sålde av aktier förra året. Visserligen väntan, men känns ändå :arghh:

Snart iväg och titta på bil och sen hundpromenad.

Ni vet jag har tyckt att min dotter har varit lite väl gnällig trots att hon har varit sjuk, men jag tycker att hon borde ha blivit bättre... Igår var hon än sämre och det pep och bubblade när hon andades så idag fick vi komma in på VC... Penicillin och Brickanyl utskrivet i 10 dagar... :o Hoppsan hon var visst så sjuk som hon tyckte... :crazy: Nåja nu borde det väl vända för henne hoppas jag!

Ni vet jag har tyckt att min dotter har varit lite väl gnällig trots att hon har varit sjuk, men jag tycker att hon borde ha blivit bättre... Igår var hon än sämre och det pep och bubblade när hon andades så idag fick vi komma in på VC... Penicillin och Brickanyl utskrivet i 10 dagar... :o Hoppsan hon var visst så sjuk som hon tyckte... :crazy: Nåja nu borde det väl vända för henne hoppas jag!
Stackarn. Hoppas det vänder snabbt nu.

Stackarn. Hoppas det vänder snabbt nu.
Ja verkligen,just nu har hon mest panik över att hon ligger efter i skolan och att hon måste själva de stora tabletterna med penicillin... Men jag har gett som förslag att hon ska försöka åka till skolan ett par timmar imorgon så hon hinner kolla av vad hon har missat och sen åka hem och vila och plugga hemma och det tyckte hon lät bra. Tack och lov att hon går i en skola som är väldigt flexibel! :up:

Ja verkligen,just nu har hon mest panik över att hon ligger efter i skolan och att hon måste själva de stora tabletterna med penicillin... Men jag har gett som förslag att hon ska försöka åka till skolan ett par timmar imorgon så hon hinner kolla av vad hon har missat och sen åka hem och vila och plugga hemma och det tyckte hon lät bra. Tack och lov att hon går i en skola som är väldigt flexibel! :up:
Hur gammal är hon?

Tretton, fyller fjorton i sommar så hon går i åk 7, så det börjar bli en hel del plugg. Hon har dessutom rätt höga krav på sig själv och vill helst att allt ska vara perfekt men vi försöker lära henne "gott nog"... :crazy:
Då förstår jag henne. Jag var likadan själv på den tiden. :crazy: Är det något jag försökt lära mina barn är det just att inte ha orimliga krav på sig själv, att man inte kan vara bäst på en gång och att färdighet kräver övning. Men det är ju inte alltid det hjälper vad man säger.

Håller en tumme för att hon inte hamnat alltför mycket efter så hon inte behöver bekymra sig för det. :heart

20 min cykel till "sjukhuset", ha 45 minuters träning och 15 minuters cykel hem. Gillar nog hemvägen mer som erbjuder fler nedförsbackar än ditvägen. Nu äta och sedan duscha (eller bada).

:turd::turd::turd:dag! Och inte är den slut än för snart ska jag gå på kurs på DHL i tre (!!!) timmar, obetalt såklart :arghh: och mamma hade tappat bort tiden så A är inte hemma än, och kommer hon inte snart så träffar jag henne först om ett dygn igen :( och så griniga chaufförer såklart, och mens på alltihop. :turd::arghh::turd::arghh::turd::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
280
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 867
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka