Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt ni verkar ha några stycken med mini-Buketräffar!Ler fortfarande efter telefonsamtal med en väääääldigt glad @ASKAPLASKA tidigare ikvälljag kan knappt bärga mig tills jag får hälsa på!
Och så kom mina nya färgpennor idag så nu har jag ny inspiration i målningen
![]()
Det började typ så, sen adopterade min dotter @ASKAPLASKA som en extra mysvuxen typVad roligt ni verkar ha några stycken med mini-Buketräffar!![]()
Kollegahjälpen?Idag har jag högst ofrivilligt suttit på första parkett när två stressade nötter förstört livet för sig själva, en taxiförare, hens passagerare och möjligen några till.
Man springer inte(!!) ut framför bussen på 50-väg. Speciellt inte när bussen är på väg ut från hållplats på dubbelfilig väg.
Och när man dessutom ser att det kommer en bil stannar man, man satsar inte lite till.
Jag kommer aldrig få veta hur det slutade men den en ena fick HLR av andra vittnen och den andra har en rejäl huvudskada även om hen faktiskt var kontaktbar när ambulansen till slut kom.
Jag mår än så länge hyfsat bra, får se om det puttar mig över kanten mentalt. Har hängt på jobbet ett tag och pratat med kollegor och trafikledning.
Livet går vidare men det är fruktansvärt tom här hemmaHur känns det nu @EmmaW
Jag vet hur jobbigt det är att förlora djur..
Men herregud!!Idag har jag högst ofrivilligt suttit på första parkett när två stressade nötter förstört livet för sig själva, en taxiförare, hens passagerare och möjligen några till.
Man springer inte(!!) ut framför bussen på 50-väg. Speciellt inte när bussen är på väg ut från hållplats på dubbelfilig väg.
Och när man dessutom ser att det kommer en bil stannar man, man satsar inte lite till.
Jag kommer aldrig få veta hur det slutade men den en ena fick HLR av andra vittnen och den andra har en rejäl huvudskada även om hen faktiskt var kontaktbar när ambulansen till slut kom.
Jag mår än så länge hyfsat bra, får se om det puttar mig över kanten mentalt. Har hängt på jobbet ett tag och pratat med kollegor och trafikledning.
Du är så otroligt klok!!Jo det finns även om de inte löst ut helt. Man behöver dra i snöret själv och jag är glad att jag jobbat länge nog att kunna göra det. Sade ifrån direkt att jag inte ville köra vidare.
Kan iaf konstatera att det var fler som hjälpte till än filmade och att ambulansen är bra långsamma och folk i första hand hjälper kvinnor.
Och att jag är ungefär så samlad som jag misstänkt när det väl händer något. Det är skönt att ha i bakhuvudet.
Jag kom tom ihåg att berätta för taxiföraren att jag såg vad som hände och att hen inte hade en chans. Om hen tog till sig det vet jag däremot inte.
BeklagarLivet går vidare men det är fruktansvärt tom här hemma
Vi gick hans favoritrunda i skogen i går och det slutade med att jag grät av saknad likaså jag bara skriver det här nu för det blir så extra påtagligt ibland att han är borta.
Vovvan är fortfarande lite låg och lite gnällig. Jag har övergett att sova i sängen på loftet eftersom hon inte kan komma upp dit och sover nu på soffan vilket gör henne lugn när hon kan sova hos mig igen.
Jag tar en dag i taget men usch så tomt det är![]()
Har det blivit en upplösning på det där än eller hur gick det med smitningen?Jag träffade för övrigt en av de fina människorna som hjälpte mig vid "min" olycka idag, Bussföraren som hjälpte (bar) mig in i sin buss och lät mig sitta där i väntan på ambulans, trots att den egentligen var i trafik...
SÅ underbart att få träffas under betydligt trevligare former än att jag sitter trasig och chockad på hans buss liksom
Och betydligt trevligare att ses nu när jag är på banan igen, än om jag skulle suttit i den betydligt tråkigare situationen som under de första månaderna...hade inte blivit så jäkla lattjo uppdatering då liksom.
De andra två (tjejen som var först på plats och den andre mannen som kom till undsättning) har jag inte fått tag på. Föraren "spårade" jag via UL...
Nope, inte ett ljud om bilföraren...men jag orkar inte lägga någon energi på detHar det blivit en upplösning på det där än eller hur gick det med smitningen?
Va skönt ändå att du mår bra, det tycker jag är huvudsaken att du inte blev invalid för livet eller liknande.Nope, inte ett ljud om bilföraren...men jag orkar inte lägga någon energi på det
Självklart surt att det finns en dåre där ute som vägrar ta sitt ansvar, men det är dennes samvete, inte mitt.
Jag mår liksom oförskämt bra och har inga planer på annat
Jja förutom det där bakslaget som blivit med övergångsställen nu då...men det får jag ju ta, jag måste ju utsätta mig för dem ändå om jag ska komma till gymmet även om jag aldrig, ALDRIG mer går över det övergångsstället.