Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nyss reda på att syrrans mans föräldrar, som bor tillfälligt i Bryssel, missade allt som hände med 20 minuter mer eller mindre. Läskigt som fan det där som sker nu.. :( Önskar att allt sådant bara kunde ta slut, inte bara här utan överallt. Läskigt att Nordkorea också gör lyckade kärnvapentest med..

Härligt att han är ett busfrö igen :love:
Jaaa....och han är så go. Håller sig runt oss och hundarna hela tiden. Ser för roligt ut när han hakar på hundarna i trädgården och strosar runt med dom och nosar som om han också var en hund.
Nu har jag lagt ut och gömt godis på gräset och altanen till skägget, och Affe går och nosar å äter han med :laugh:
Kanske kan börja spåra med honom:up:

Funderar på att flexa lite idag också. Rätt meningslöst att bara sitta av tiden på jobbet när man kan läxa till det och sluta tidigt istället.

Longerat Annie och låtit henne gå i en av mina hagar och noppa gräs. Nu har jag släppt ut henne utan täcke vilket ger mig lite panik. Jag är van vid att ha en rygghäst som inte kunde vara otäckad om det inte var ren sommarvärme. Nu är Annie frisk och har vinterpäls då jag bad säljaren att låta bli att raka henne i december. Fjantig och curlingmorsa? Javisst ;)

Fått hem dottern som har varit ett par timmar i skolan och bokat tider för redovisning på torsdag för att kunna beta av en del, frågan är om hon ska få vara hemma imorgon och plugga hemma istället.

Har ar bilderna pa Turkeyn nar den blivit injecerad med en flytande kryddblandning och sedan en "dry rub" utanpa

Screen%20Shot%202016-03-22%20at%208.49.12%20AM_zpsvpui0bdc.png

Sedan sanks turkeyn mycket forsiktigt ner i den har grytan med kokande olja. Det tar en ganska lang stund da man ju inte vill ha olja som stanker over

Screen%20Shot%202016-03-22%20at%208.48.55%20AM_zpsxwootb9m.png

Och sa har ser den ut nar den ar klar och ligger och vilar innan den (45 minuter eller sa) skars upp.

Screen%20Shot%202016-03-22%20at%208.49.30%20AM_zpsaoqumwc5.png

Men Gud så gott det ser ut @hastflicka! Själv festar jag loss på två knäckemackor med salami. Lite pyssel med tvätten och sen sen brummar jag iväg till min lilla bruna. Uteritt på dagordningen.

Var duktig i helgen, blev en 1:a plats i den viktigaste klassen av alla. Jag kan ibland.

Annars var det en trevlig helg med lagomt mycket alkohol ändå fram tills vinsten. Folk är förbaskat frikostiga med drinkar, öl och shots när man spöat en landslagsspelare :o

Så då tar vi tag i det igen på torsdag då.

Idag har jag högst ofrivilligt suttit på första parkett när två stressade nötter förstört livet för sig själva, en taxiförare, hens passagerare och möjligen några till.

Man springer inte(!!) ut framför bussen på 50-väg. Speciellt inte när bussen är på väg ut från hållplats på dubbelfilig väg.

Och när man dessutom ser att det kommer en bil stannar man, man satsar inte lite till.

Jag kommer aldrig få veta hur det slutade men den en ena fick HLR av andra vittnen och den andra har en rejäl huvudskada även om hen faktiskt var kontaktbar när ambulansen till slut kom.

Jag mår än så länge hyfsat bra, får se om det puttar mig över kanten mentalt. Har hängt på jobbet ett tag och pratat med kollegor och trafikledning.

Idag har jag högst ofrivilligt suttit på första parkett när två stressade nötter förstört livet för sig själva, en taxiförare, hens passagerare och möjligen några till.

Man springer inte(!!) ut framför bussen på 50-väg. Speciellt inte när bussen är på väg ut från hållplats på dubbelfilig väg.

Och när man dessutom ser att det kommer en bil stannar man, man satsar inte lite till.

Jag kommer aldrig få veta hur det slutade men den en ena fick HLR av andra vittnen och den andra har en rejäl huvudskada även om hen faktiskt var kontaktbar när ambulansen till slut kom.

Jag mår än så länge hyfsat bra, får se om det puttar mig över kanten mentalt. Har hängt på jobbet ett tag och pratat med kollegor och trafikledning.

Hoppas att du inte puttas över kanten pga det du upplevde idag :heart

Fy fan vad hemskt att vara med om, jag antar att ni har rutiner om sådana här händelser och att du får all hjälp som behövs.

Ta hand om dig själv! :heart Det är svårt att behöva uppleva sånt. :(

Hoppas att du inte puttas över kanten pga det du upplevde idag :heart

Fy fan vad hemskt att vara med om, jag antar att ni har rutiner om sådana här händelser och att du får all hjälp som behövs.

Jo det finns även om de inte löst ut helt. Man behöver dra i snöret själv och jag är glad att jag jobbat länge nog att kunna göra det. Sade ifrån direkt att jag inte ville köra vidare.

Kan iaf konstatera att det var fler som hjälpte till än filmade och att ambulansen är bra långsamma och folk i första hand hjälper kvinnor.

Och att jag är ungefär så samlad som jag misstänkt när det väl händer något. Det är skönt att ha i bakhuvudet.

Jag kom tom ihåg att berätta för taxiföraren att jag såg vad som hände och att hen inte hade en chans. Om hen tog till sig det vet jag däremot inte.

Jo det finns även om de inte löst ut helt. Man behöver dra i snöret själv och jag är glad att jag jobbat länge nog att kunna göra det. Sade ifrån direkt att jag inte ville köra vidare.

Kan iaf konstatera att det var fler som hjälpte till än filmade och att ambulansen är bra långsamma och folk i första hand hjälper kvinnor.

Och att jag är ungefär så samlad som jag misstänkt när det väl händer något. Det är skönt att ha i bakhuvudet.

Jag kom tom ihåg att berätta för taxiföraren att jag såg vad som hände och att hen inte hade en chans. Om hen tog till sig det vet jag däremot inte.
Ta hand om dig, kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
287
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 843
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 138
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka