Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du sett trappan?

En trappa är en trappa, hjärnkapaciteten bestämmer vad du gör den till ... MVH en som burit både vitvaror och möbler i alla typer trappor som finns på marknaden.

Finns ju även de som inte klarar av att få ett plattpaket garderob från Ikea upp en rund trappa ...

Senast ändrad:
Fat du kan begära ut semesterlönen i samband med att du avslutar anställning ...
Ja, jo. Men det är ändå inte en hel lön utan några tusenlappar... Jag har ju bara varit anställd i mindre än ett halvår.

Mest spännande blir det att se hur e gjort med min sjukskrivning. Det är arbetsgivaren som anmäler till FK efter två veckor. Vi får väl se om de gjort det.....

Ja, jo. Men det är ändå inte en hel lön utan några tusenlappar... Jag har ju bara varit anställd i mindre än ett halvår.

Mest spännande blir det att se hur e gjort med min sjukskrivning. Det är arbetsgivaren som anmäler till FK efter två veckor. Vi får väl se om de gjort det.....
Kollade försäkringskassan och surprise! Det finns ingen sjukanmälan där.....
Suck - gissa hur glad jag är att slippa företaget.....

Några tusenlappar kan räcka långt, beror bara på hur du lägger upp betalning av räkningar och vad du kräver för matbudget under övergången.

Varför stängde de av ditt Singapore nummer? Tur du kan lösa det ändå men attans så låst man känner sig!

Vi kom fram till i stallet att om tekniken går under så är vi alla fattiga som kyrkråttor för allt vi har är siffror på banken, men pensionärerna lär vara rika för dom alltid kontanter ute ;)

Pay as you go nummer, man måste köpa en top up en gång var 6:e månad för att behålla numret. Jag köpte den sista i November så har ingen aning om vad de håller på med.

Åker ju tillbaka på Tisdag till Singapore så jag kan lösa bank problemen där då :) under tiden for jag låna pengar av en vän som anländer på Fredag, vi ska nämligen dyka på lördag (fast det har jag redan betalt), kolla på proboscis apor på söndag och på måndag ska jag tatuera mig. Surt att skippa sådana grejer när man egentligen har pengar (och vi pratar totalt 2500kr kanske så inte super dyrt heller).

Pay as you go nummer, man måste köpa en top up en gång var 6:e månad för att behålla numret. Jag köpte den sista i November så har ingen aning om vad de håller på med. Irriterande dock då ett nytt nummer måste registreras med pass osv.

Åker ju tillbaka på Tisdag till Singapore så jag kan lösa bank problemen där då :) under tiden for jag låna pengar av en vän som anländer på Fredag, vi ska nämligen dyka på lördag (fast det har jag redan betalt), kolla på proboscis apor på söndag och på måndag ska jag tatuera mig. Surt att skippa sådana grejer när man egentligen har pengar (och vi pratar totalt 2500kr kanske så inte super dyrt heller).

Några tusenlappar kan räcka långt, beror bara på hur du lägger upp betalning av räkningar och vad du kräver för matbudget under övergången.
:D
Det är ju inte precis så att jag står på bar backe. Jag bor i hus så det bara måste finnas en rejäl buffert ifall något vitalt kraschar.

Men det blir en månadslön mindre i år helt enkelt. Självklart kommer det att märkas. Om inte annat så på sparandet.

Jag fascineras(och skräms) över att @bläckfisen finns med på en mässhake från 1600-talet.

12794883_10153463965267322_9124850200459319053_o.jpg

Vad har du fastnat i för googling/Wiki-race nu då? :D :p

Vet inte vad som hände, men jag blev helt sjukt trött helt plötsligt. Känns som att någon slog mig med nåt hårt i huvudet. Tvärstopp.

Vet inte vad som hände, men jag blev helt sjukt trött helt plötsligt. Känns som att någon slog mig med nåt hårt i huvudet. Tvärstopp.

Ring SÄPO och anmäl arbetslust och vakenhet saknad. Någon gång kanske även de kan göra en insats för folket, istället för att följa sina Nazi/höger extrema sympatier och jaga vänster spöken ...

Diskat ur källsorteringskärl, katternas vattenautomat, torktumlat och tvättat vidare, ätit sushi, vattnat blommor och tittat på skitprogram på paddan.

Lär dröja minst 1,5 timme tills det är dags med sista lasset - katterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 925
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 201
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31